hoi hoi onze meid is morgen 6 weken oud. en kreeg voorheen 6x 90+3 hypoallergeen. en vannaf 3,5 kg mogen ze volgens t pak naar 5x 120+4 dus ben sinds vanmiddag flessen gaan geven van 120+6. maar vroeg me af welk schema en hoeveelheid ze bij jullie krijgen met 6 weken.gewoon voo t idee
Houd je niet teveel vast aan het pak; dat is maar een richtlijn. Kijk naar wat je dochtertje wil en pas het daar op aan. Mijn mannetje dronk altijd meer dan wat op het pak stond.
Mijn zoontje is bijna 5 weken en krijgt op het moment 6x110 ml. te drinken. Hij drinkt al zijn flessen leeg en komt nu alweer eerder dus ik denk dat hij in de loop van de dag zal zitten op 6x120 ml. Op de verpakking staat dat als je zit op 120+4 (135ml. voeding) schepjes voeding dat ze dan van 6 naar 5 voedingen mogen. Dat gaat mijn zoontje echt niet redden en zal gewoon op 6 voedingen blijven want hij komt 's nachts ook nog voor een voeding. Hij laat ongeveer 3,5 a 4 uur tussen zijn voedingen maar zodra hij om de 2,5 uur gaat komen dan verhoog ik weer met 10 ml en zit hij weer op 3,5 a 4 uur. De verpakking is echt een richtlijn, kijk goed naar je kindje wat ze wil. De 1 eet toch meer als de ander en als ze goed groeit, vrolijk zijn en goeie plasluiers hebben dan zit je goed. Mijn zoontje krijgt trouwens Nenatal omdat hij te vroeg geboren is met een te laag geboortegewicht.
Mijn zoontje is vandaag 8 weken en dronk tot een aantal dagen geleden 6 flessen van 150+5, dronk ze niet allemaal leeg, maar we boden het aan. Nu sinds een paar dagen krijgt hij 5 flessen van 150+5 waarvan 1 fles voor het slapen gaan 180+6 ook drinkt hij ze niet allemaal leeg! Ik kijk trouwens nooit naar de verpakking, maar gewoon wat mn kindje vraagt!
Hier dronk hij tot vorige week 7 x 90/100 en dus sinds deze week 7 x 110/120, zoals de dames hiervoor al zeggen: kijk naar je kindje en speel daar op in. 5 voedingen is best weinig bij 6 weken en 3,5 kilo, het maagje is nog maar klein en kan al die melk misschien nog niet aan. Succes!
Luka drinkt nu 4x 150 en 1x 180. We zitten eigenlijk al een aantal weken op 5 flessen. Toen hij 6 weken was dronk hij 6 x 120. Ik zou ook gewoon naar je kleintje kijken en gewoon 120 aanbieden. Waarschijnlijk gaat ze dan vanzelf over op 5 flessen.
Ik neem aan (en hoop) dat je 120+4 geeft.. en niet 6... Nooit meer schepjes geven dan voorgeschreven per hoeveelheid water! 150ml (maximaal 180 ml) x kg lichaamsgewicht verdeeld over het aantal flessen wat je wilt geven (met een maximum van ongeveer 1 liter = 30 schepjes). Het pak is een richtlijn voor een gemiddeld kind en niemand heeft het gemiddelde kind... los laten dus. Mijn tip (om het doorslapen te bevorderen) geef 5 of 6 flessen tussen 7:00 en 23:00 en dan is de nacht extra. Die nachtvoeding dus niet meerekenen en kleine flesjes geven