ik heb een probleempje ik ben begonnen met de kleertjes te wassen, alles netjes op kleur gesorteerd.. maar nu zit ik hiermee ik heb een aantal witte spulletjes waar dan een klein beetje kleur inzit bv de voering een plaatje of een biesje.. kan ik dat dan allemaal bij elkaar gooien en lopen de kleuren dan niet uit? ik schaam me een beetje dat ik dit niet weet hihi met me eigen kleding let ik er nooit zo op ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen
Dit kan gewoon bij de witte was! Ik heb het de eerste keer wel apart gewassen, dat wil zeggen al die dingen bij elkaar maar waarschijnlijk is dit niet nodig. Wat zeggen de labels? Als daar apart wassen in staat zou ik het wel doen.
t volgende wasje kan t erin, ik gooi alles bij elkaar op 30 c en dan doe ik er voor de zekerheid wel een color catcher doekje bij (wie weet werkt t echt)
Haha, ik heb mijn moeder gebeld voor deze vraag! Ik had namelijk hetzelfde probleem. Uiteindelijk de witte kledingstukken met een gekleurd beestje, hartje, etc. bij de witte was gedaan en niets gebeurd hoor! Ik heb wel fijnwasmiddel (van neutral) gebruikt en niet het wasmiddel voor de witte was. Want daar zitten witmakers in en ik was bang dat niet goed zou zijn voor de plaatjes/ kleurtjes. Succes met de was (en strijk)
hihi ja ik was alles waar maar een beetje kleur inzit met de fijnwas van neutral.. En ik had me moeder ook al gebeld maar die nam helaas niet op... ik heb r ondertussen al gesproken en die zei ook gewoon bij de witte was
'k Zou het niet doen! Vriendin van me heel haar baby-uitzet was roze door 1 klein rood biesje! Gewoon een nacht in koud water met azijn zetten en de eerste keer op de hand wassen om te kijken of het afgeeft. Kleine moeite, toch?
Inderdaad, eerst in de azijn zetten, dat doe ik altijd standaard met textiel waar een kleurtje door zit, dan geeft het minder snel af. Heb ik trouwens ook van mijn moeder overgenomen .
nou ik heb t gewoon bij elkaar in de machine gegooid, en alles is er net zo mooi uitgekomen als het erin ging( behalve dat t nu gekreukt is )
ik was alles altijd standaard eerst met de hand. zo kan de eventule kleur eruit en weet je precies of iets wel uitgeeft. de tweede keer in de machine en dan is het klaar voor gebruik. misschien een idee voor jou?
Ik ben een slechte huisvrouw, gooi alles door elkaar En het is een keer fout gegaan met een rood broekje van Sam, maar eigenlijk zat er toevallig maar 1 wit dingetje in die was dus amper "schade". Verder gaat het wel altijd goed gelukkig.
hier is het altijd goed gegaan onee 1x fout toen mijn vriedn van alles bij elkaar in had gedaan een nieuw rood truitje van youame en hij had z'n feyenoord shirt er ook bij in gedaan met gefolg z'n shirt roze