Misschien een domme vraag maar hoeveel vocht moet een baby van 8 maand binnen krijgen? Ik heb geen reden om te denken dat ze niet genoeg krijgt maar twijfel soms toch. Ze krijgt ochtend en avond borstvoeding en overdag 2x 150/5 soms de tweede 120/4. Krijgt ze dan in principe genoeg of moet ze al wat ander vocht krijgen overdag?
Ps ik merk dat de kv aan het verlaten is overdag waardoor na mijn idee 1 van de kunstvoedingen komt te vervallen, maar krijgt ze dan genoeg?
Ik heb altijd geleerd van 6 maanden- 1 jaar. 100ml vocht per kilo lichaamsgewicht. Dat is alle vocht...dus ook fruit en groente. Fruit mag je voor 100% vocht rekenen. Dus 100 gram fruit=100 cc. Bij de warme maaltijd is dat 50%. Volgens mij is de minimale hoeveelheid melkvoeding met 8 maanden 600 cc
Bedankt voor de info! Mijn zoontje drinkt voor mijn gevoel weinig, 4 flessen van 150 die niet op gaan en hij weigert water te drinken (behalve van een lepel ). Ik kon nergens vinden hoeveel vocht er in fruit en groente zit.
Ik weet dat er standaarden zijn met flesvoeding maar ik geef dus en fles en borst dus daarom vindt ik het zo lastig. Zal het eten eens gaan uitrekenen dankje! Meer die fles en borst geven? Geven jullie drinken erbij?