Hey Dames, even een vraag. Ik wil een puckababy bestellen omdat mijn zoontje (bijna 6weken) zich nogal wakker houdt met zn armpjes tijdens het inslapen. Maar nu de vraag welke maat want hij zit op het randje van gewicht en cm op beide maten.... misschien kan iemand mij hierbij helpen? Hij weegt 5555 kg en is 59 cm. Zou het kwaad kunnen om de mini te bestellen aangezien hij 2 weken geleden 56 cm was... dus als hij in dit tempo blijft groeien in lengte, is hij over 2 weken uit de piep gegroeid... Maar volgens de website mag je de puckababy niet op de groei kopen.... Maar vind het een beetje zonde om nu een piep te bestellen en over 2 weken een mini..... puckababy piep: maanden: 0-3 lengte 44-62 cm gewicht 2,5 - 5,5 kg Puckababy mini: maanden 3-6 lengte 62-74 cm gewicht 5,5-7,5 kg Iemand ook zoiets gehad en wat heb je toen besloten? xx sas
Ik heb het wel op de groei gekocht, kan je ergens kijken het gaat vooral om de opening van het nekje.
Misschien is de pacco bakerdoek een betere oplossing dan? Daar heeft mijn 1e dochter vanaf 4 weken in geslapen (om dezelfde reden als jouw kindje) en dat werkte heel erg goed. Die kun je dus gebruiken vanaf een paar weken tot een paar maanden. Ik heb nu zelf ook een piep aangeschaft voor de eerste weken van mijn 2e kindje. Wel via marktplaats gekocht. Mocht je toch echt voor puckababy willen gaan, kun je beide misschien daar voor een leuk prijsje kopen. Succes!
Hier hebben we de piep en zoontje past er eigenijk niet meer echt goed in. Hij is ongeveer 55 cm. Ik zou dus voor de mini gaan.
toen jason 2 maanden was had hij hetzelfde gewicht en lengte en heb ik de puckababy mini aangedaan. dat zat goed. ik vind persoonlijk dat een paar centimeter in de lengte minder niet zoveel uitmaakt, maar gewicht wel en dat zit wel goed. dus zou de mini proberen.
Ik zou voor de mini gaan. Aaron lag met 2,5 maand in de mini en was toen vergelijkbaar qua lengte en gewicht met jouw mannetje. Gewoon een keer extra omslaan aan de onderkant anders.
Ik zou ook de mini nemen. Wij gebruiken nu nog de piep maar we hebben ook al de mini gekocht. Daar zou hij op zich ook al best in kunnen (vorige week was hij 58cm en 5080g). Gewoon iets verder dichtknopen aan de onderkant.