hallo allemaal, hoevaak moet je nou precies de flessen en de spenen enzo uitkoken ik doe het nu 2 keer per week maar om me heen hoor ik verschillende dingen de een zegt het moet vaker zoals elke dag en de ander zegt het hoeft meer 1 x per week. alvast bedankt
Hoi, mij hebben ze toch geadviseerd om de eerste 6 maanden dit dagelijks te doen. Ik heb wel zo'n microgolfsterilisator, dus dat is wel handig. Bovendien heb ik 7 flesjes die ik eenmaal gebruik, daarna uitwas in een sopje en dan verzamel tot ik er genoeg heb voor in de sterilisator. Op 8 minuutjes is het klaar! Groetjes, Sunnyke
Ik steriliseer op zondag alles in een keer; fopspeentjes en flesjes. Voor de rest was ik ze gewoon in heel heet water met sop.
ons is ook geadviseerd dit elke dag te doen. we hebben een magnetronsterilisator echt ideaal 5 minuutjes erin en klaar is klara
ik heb de eerste 3maanden het echt iedere dag gedaan...maar ik heb zoveel flessen nu dat ik het 1 keer per week doe. Zodra hij 6 maanden is gaan ze de vaatwasser in
Ik doe het om de dag. Ik heb zogezegt 2 setjes ( fopspenen en flesjes) dus de ene dag het ene fles en de andere dag de andere. En dan doe ik ze op dezelfde dag uitkoken.
Officieel hoef je niet te steriliseren, alleen vlak nadat je iets nieuws gekocht hebt. Men zegt dat meteen na gebruik goed omspoelen en met heet water en een borstel afwassen of op het hete programma in de vaatwasser voldoende is. In een vaatwasser wordt het 70 graden, en dan zijn je flessen niet gesteriliseerd, maar wel gepasteuriseerd, wat betekent dat de bacterien wel dood zijn. Maar als je kolft en de melk langer dan een dag wilt bewaren is het beter om wel alles dagelijks uit te koken.
De spenen en fopjes doe ik hier nog iedere dag. De flesjes 1 of 2 keer in de week. tot zeker 7 maand alles iedere dag vooral na een kdv dag doe ik hier de flesjes
Ik heb het nog nooit gedaan eigenlijk. Wel was ik m met koud en warm water schoon na elk flesje, en gaat hij 1x per dag mee met de afwas (op de hand)