Heeft iemand hier ervaring mee? Bij de baby-dump zeggen ze dat je er hiervan 1 nodig hebt ipv 2 warmwaterkruiken.. Ik ben wel benieuwd of het wat is..
Heb er ook eentje gekocht maar zijn na twee dagen toch op kruiken overgestapt: Kraamhulp adviseerde dit omdat die wat warmer worden en dochter had wat moeite met temp vasthouden (erg klein meisje) , het was ook koud buiten en het werkte handig met zo'n rolletje maken ivm op zij liggen eerste weken. Toen we na twee wkn van de kruiken af waren hebben we de belly warmer ook nooit meer gebruikt.
Misschien als as zoon wat minder moeite heeft met temp dat we de bw nog eens gaan proberen, ook afhankelijk van het weer....
Hier een kraamverzorgster. Een belly warmer is goed om bijv. het bedje voor te verwarmen of de kleertjes. Maar NIET om als warmtebron bij je kleine te leggen omdat deze gewoon niet zo warm worden en lang warm blijven als een kruik. Dit heb je zeker wel nodig. Helmaal als je kleintje zich niet op temp kan houden.
Belly warmer is 1 van mijn grootste miskopen. Ten eerste zijn ze minder warm dan een kruik en blijven ze ook minder warm. Ten tweede leek het mij 's nachts handig, ervaring bleek anders. Had er maar 1, deze kon ik dus pas aan de lading zetten als ik de kleine er uit had gehaald, dan is 4 minuten wachten nog erg lang (en pas van de lader afhalen als je klaar bent met voeden en de kleine weer naar bed gaat kan ook niet want je wilt bedje voorverwarmen).
Ik had er eentje gekocht maar vond het metaal niet zo'n fijn idee, het hoesje wat erom zat leek me zo dun. Toen las ik dat hij pas na 20 minuten ofzo zijn warmste stand heeft bereikt, en bedacht, dat ik het gewoon toch niet zo'n handig ding vind. Dus ik heb hem terug gebracht en ga ook voor normale kruiken
de kraamzorg had hem hier destijds gewoon op de uitzetlijst staan en wij hadden hem dus ook aangeschaft omdat ik het hete water niet prettig vond geweldig ding vond ik het Voor dat we teun uit zijn bed haalde warmde we hem op, 4 min, en legde hem alvast in zijn bedje, toen luier/bv of flesje enz enz tegen die tijd dat hij erin ging was alles prima op temp. ook kon hij zich zelf snel op temp houden ondanks dat hij niet groot en zwaar was. de 2e winter hebben we hem weer gebruikt maar nu om zijn bed voor te verwarmen.....slaapt toch lekkkerder een warm bedje in de winter als er een 2e zou zijn gekomen, komt er niet, dan had ik hem zeker weer gebruikt.
Hier ook de Belly Warmer gebruikt bij mijn zoontje. Ideaal!!! Zoon eruit voor verschoning/ fles. De stekker van de Belly Warmer erin. Na de voeding was het bedje weer heerlijk op temperatuur! En echt wel lang genoeg hoor! En in de winter gebruikt mama de Belly's voor haar eigen koude voeten! Bij nummer 2 komen gewoon de Belly's weer uit de kast.
Ik werk ook als kraamverzorgende en we mogen ze inderdaad ook niet gebruiken. Wel om een bedje te verwarmen. Maar de eerste dagen heb je er veel te weinig aan om een kindje op temperatuur te krijgen dan heb je toch echt gewone kruiken nodig die hebben je kindje veel sneller op temperatuur en dat is toch heel belangrijk dat ze een goede temperatuur hebben. Als je een kindje hebt die zichzelf direct goed op temperatuur kan houden is het geen probleem maar dat weet je nooit van te voren. En als het nodig is en je kindje zijn temp zakt is het toch heel belangrijk om die zo snel mogelijk hoger te krijgen. Daarom mogen wij er niet mee werken.