dentalspeen voor s-difrax fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door priscilla1982, 2 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb onlangs de dentalspenen voor de s-difrax fles gekocht, omdat mijn dochterje veel te snel de fles leeg dronk (zelfs met de s speen). Nu krijg ik de dentalspeen niet recht op de fles, zodat ze er niet uit kan drinken. Weten jullie of je dan ook een speciale flessenring hiervoor nodig hebt. Als ik hem in de huidige flessenring doe, steekt hij zo'n stuk uit en de dop past er dan ook niet meer op. Enig idee?/

2. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Wij hebben die dentalspeen ook een tijdje gebruikt. Volgens mij past hij gewoon op de normale ring. Maar je moet inderdaad wel steeds goed kijken of hij wel goed zit. Bij ons was dat elke keer weer even zoeken. We dachten slim te zijn door een merkje te krassen op de plek waar de opening zat, maar dat hielp niet, omdat de ring blijkbaar niet steeds op dezelfde manier op de fles zat. Dus het bleef gewoon proberen. Wij draaien de ring dan op de fles, keken hoever de speen terug gedraaid moest worden, draaiden de ring weer los en verplaatsten de speen zover als nodig was. Wel lastig hoor, vooral ook omdat die ring dus niet altijd op dezelfde manier op de fles zit.

En de dop paste er inderdaad ook niet meer op. Volgens mij heb ik dat ook wel in de gebruiksaanwijzing gelezen. Als wij de fles meenamen (zonder voeding), ging de speen omgekeerd op de fles en dan de dop erop.

Wel lastig hoor. Vooral omdat het wel een fijne speen is. Ons meisje is een enorme knoeier, tijdens het drinken laat ze af en toe wat uit haar mond gutsen en met die dental deed ze dat niet. Maar ze ging wel zo verschrikkelijk langzaam drinken dat we toch maar weer overgestapt zijn op de normale s-speen.

Ik heb er al over gedacht Difrax een mailtje te sturen o.i.d.. Ik zag namelijk laatst dat ze ook een 3-standenspeen hebben, had hem bijna gekocht, maar toen vroeg ik me af hoe je dat in vredesnaam doet met een S-fles? Hihi, misschien iemand die dat weet?

3. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    3 standen speen is met een 3 standen ring te gebruiken.. speciaal van difrax..
    Je kan dan de ring iets los draaien waardoor je speen kan draaien in de goede stand.. Daarna draai je de ring weer vast..
    Het is ff uitproberen, maar als je het door hebt ideaal!

4. Ik vind het idd wel een geknoei met die dentalspeen. Ik krijg hem gewoonweg niet goed erop. Misschien is de drie standen speen dan wel een betere optie. Bedankt voor jullie reactie.

5. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Oké, dat wist ik niet. Waar kun je die kopen? En is die dan ook te gebruiken bij de dentalspeen? Want dat is een beetje hetzelfde principe, lijkt me.

6. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    ik heb bij een babywinkel vandaan..
    da drogist, etos heeft ze ook..
    er zit een 3 standenspeen bij..
    of het met dentalspeen kan weet ik niet...

Deel Deze Pagina