Stijn ( 10 weken) drinkt nu uit de AVENT met speen nr 2 en Difrax met speen maat S. De avent is prima voor hem maar de speen van de difrax daar moet ie sinds een week heel veel moeite voor doen om er wat uit te krijgen. Ik heb dus een maat M gekocht ( eigenlijk vanaf 3 maanden), maar daar verslikt ie zich en alles loopt langs zijn mond.... welke maten en flessen gebruik(t)en jullie en hoe oud waren jullie ukkies dan? Het lijkt me trouwens niet dat de speen al verstopt zit oid, want ik gebruik 'm nu zo'n 4 weken. Hoe vaak moet je die vervangen? Zo, dat waren weer mijn vragen voor vandaag Fijn dat dit forum er is,hoor! xxx
Ik gebruikte dodiflessen met de 1-2-3 speen. Absoluut over te spreken en deze ga ik zeker weer gebruiken!
Ik gebruik ook de difrax flessen, maar ik moet zeggen dat Milan tot 2 weken terug nog steeds speen maar S had. Hij heeft steeds binnen 10 minuten de fles leeg, dus het leek me niet verstandig om over te stappen naar M. Nu zijn voeding wat dikker is gebruik ik wel M en dat gaat prima. Het advies is geloof ik om elke 6 weken de spenen te vervangen.
Ja hoor die dodieflessen zijn voor elke leeftijd. Je hebt eersteleeftijdsspenen, tot 4 maanden en dan tweedeleeftijdsspenen vanaf 4 maanden
Ik gebruik de difrax optiflessen (de kromme dus) icm met de 3 standenspeen van kruidvat eigen merk. Erg fijne flessen en spenen. Het advies is idd om iedere 6 wkn de spenen te vervangen.. heb dit bij Lisa echter nooit gedaan.. Zit daar het nut niet zo van in eigenlijk.
Toen Iman nog 'normale' voeding kreeg gebruikte ik de dodie 123 speen, vanaf de geboorte. Daarna de BeFree-fles tegen krampjes. Nu krijgt ze dikke voeding en het was een hele zoektocht naar een speen waar die voeding goed doorheen ging en toch niet te snel, we zijn uitgekomen op de lange smalle fles van de hema. (erg hoor, ik heb hier de duurste flessen staan en die wat voor Iman het beste werkt kost 1,90 euro haha)
Ik gebruik Avent flessen en voor Evi nog speen 2. Ik heb 3 ook al geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat als jij; de helft loopt erlangs en ze kan het bijna niet bijhouden. Met 2 doet ze er dan wel wat langer over maar dat lijkt me in dit geval wel beter
@sweetangel100 Ik zal vanmiddag denk ik toch maar eens op zoek naar andere flessen. Misschien koop ik er gewoon nog twee van AVENT bij, want die bevallen wel goed! En dan heb ik die difrax ( kromme) met maat M als ie er aan toe is. Maar hoe bedoel je dikke voeding? Ze is toch nog maar twee maandjes? xxx
Caitlin heeft vanaf de begin avent alleen loop ik niet mee met de grote van de spenen ze heeft nu speentje 3 eigenlijk mag ze 4 maar daar verslikt ze zich mee
Ik heb ook 123-spenen van dodie, maar m'n dochtertje krijgt daar bijna niks uit! Terwijl ze uit alle andere speentjes die ik heb (zowel 123, als gewone) eigenlijk te snel drinkt. Heeft iemand daar ook last van dat die dodie spenen zo langzaam gaan? Kun je het gaatje op de één of andere manier groter maken?
In de tijd dat Sibel op de comfort zat, dronk ze die uit een gewone difrax-speen (maat S). Ook al toen ze nog in het ziekenhuis lag (waar ze lag, omdat ze zo klein was en niet goed wilde drinken), dus het moet wel gewoon kunnen....
Difrax heb ik niet geprobeerd, de voeding ging niet door de BFree fles ik die ik gebruikte. Nu met de fles van de HEMA gaat het prima.
Het ligt volgens mij idd ook wel beetje aan het soort voeding dat je gebruikt. Ik zelf heb hele tijd de difrax met speen S gebruikt en nu ik nutriton erdoor gebruik, gebruik ik nu de M en dat gaat prima! Maar het is soms een heel zoek werk wat nou de beste fles/speen is voor jouw ukkie! Bij mijn eerste had ik altijd de avent(met heel veel verschillende spenen geprobeert) en daar was ik niet helemaal tevreden over en toen ik zwanger was van de 2e, had mijn vriendin de difrax geadviseerd, ben er nog steeds heel tevreden over.
Ik had voor Lucas vlak voor de geboorte z'n mooi starterspakket gekocht van Avent. Maar de kleine uk was nog te klein bij de geboorte voor de nr 1 speen. Hij vond het maar niks. Op advies van de kraamzorg en verloskundige zijn we overgestapt naar de Difrax fles met een maatje S speen. Dit gaat prima! Alleen hij presteerd het steeds om de speen vaccium te zuigen. Heb ik z'n speciale fles gehaald van Difrax (die kromme), maar dat is helemaal niks. Dan gaat het er zo makkelijk in dat hij het met de zelfde snelheid eruit spuugt omdat hij zich verslikt. Ik blijf dus nu op de normale Difrax fles. Dan af en toe ff de speen uit z'n mond halen... Greetz!
Ik heb voor Lynn ook de kromme difrax fles en ook zij zuigt de speen vacuum. Maakt niet uit of ik de dop of de bodem iets losser draai. Ze blijft hem vacuum zuigen. Waarschijnlijk sterke zuigkracht.
hi, ik heb voor mijn ventje ook wat spenen geprobeerd. Avent nummer 2 liep alles er langs. Nu de Difrax kromme fles (ik zag overigens alleen maar kromme Difrax flessen?) met speen maat S. Deed ie heel erg lang over, heb nu met een speld het gaatje iets groter gemaakt en nu gaat het perfect. Dus misschien is dat een tip?
Haha, mijn topic was al wat ouder, maar heb inmiddels de oplossing hoor. De 3 standen speen van Bibi, echt superrrr! xxx