hoi, sinds 2 weken ben ik de bv aan het afbouwen en de kv aan het opbouwen. het gaat erg goed! ik gaf de bv altijd op verzoek, dan zat er ook wel eens heel kort tijd tussen de voedingen. bijvoorbeeld 1 uur. Hoe zit dit met kv? hoeveel tijd moet er minimaal tussen de flesjes zitten? Ik zit aan de niertjes te denken die anders teveel belast worden? ik zit nu nog op 6 voedingen, ik hoop dat ze nu ze flesjes krijgt steeds meer tijd er tussen kan gaan laten. heeft iemand hier ervaring mee? gaat dit vanzelf? ik probeer nu met de flesjes meer een schema aan te houden. Gemiddeld ziet het er nu zo uit: 7.00 bv 10.00 150/5 13.00 150/5 16.00 bv 19.00 150/5 22.00 bv + soms flesje 90/3 (nu er minder moedermelk komt soms ook nog een flesje er achteraan als ze nog honger heeft) maar het wil ook wel eens dat ze na anderhalf uur écht honger aangeeft na een flesje. kan ik dan alweer een flesje geven? Nu geef ik dan voor de zekerheid afgekolfde moedermelk (daar kan je nooit teveel van geven). dus hoeveel tijd minimaal tussen 2 flessen?
Mijn kraamhulp zei twee uur minimaal, ook bij borstvoeding, voor de darmpjes die tot rust moeten kunnen komen. Maar ik weet dat er hier meiden zijn die er anders over denken....
Ideaal schijnt overdag 2-4 uur te zijn. Maar mijn jochie geeft soms na een uur of anderhalf ook weer honger aan. Dan krijgt hij gerust nog een toetje van 30cc.. Vaak is hij daarmee wel tevreden tot de volgende volledige voeding. Mijn 1e zoontje heeft dat ook een poos gedaan. Vaak in de avond. Dan was het deels fopspeen, deels fles, met veel aandacht voor 1a2 uur en daarna 1 grote fles en de nacht in.. Dat kan verder geen kwaad, zolang je maar niet over de max gaat..