Hallo dames, 15 weken geleden ben ik bevallen van een tweeling. Beide dames doen het super! Ze krijgen nu 4 flessen van 180+6. Meestal laten ze zo'n 30cc over of hij gaat leeg.. Nu heb ik een vraag.. We gebruiken dr brown flessen omdat ze erg onrustig dronken en veel boeren lieten.. We doen een schepje jbpm bij de voeding en ze drinken uit een 2 speen.. Mijn ene dochter, Bo, drinkt hem netjes met 15-20 min leeg.. mijn andere dochter daarentegen, Lot, doet er ruim een half uur over.. Nu zit ik te denken om voor haar een 3 speen te gaan gebruiken maar lees overal dat die voor vanaf 6 mnd zijn.. Wat denken jullie? Proberen of niet?
ja dat kan je wel gewoon proberen hoor... Maar hebben ze de jbpm nog echt nodig? anders zou ik er daar namelijk gewoon minder/niks van in doen
Ik zou (nu de eerste 3 maanden voorbij zijn) ook eens proberen hoe het gaat zonder JBPM. Best kans dat ze het inmiddels al niet meer nodig hebben. Hebben ze het toch nodig, dan kan je voor je ene dochtertje misschien inderdaad de nr. 3 speen gaan gebruiken. Ik ben er gaande weg achter gekomen dat de leeftijd bij de spenen niet zoveel uitmaakt. De fabrikant heeft een inschatting gemaakt wel welke grootte van een gaatje past bij welke leeftijd zeg maar. Er zijn ook kinderen die tot 1 jaar uit de nr. 1 speen drinken bijv.
voor onze dochter was het dan tijd voor een groter gaatje in de speen. we maakten dan het gaatje eerst wat groter door met een speld er in te prikken, je komt altijd op het idee voor een groter gaatje als de winkels dicht zijn. dan ging het meteen een stuk beter dus de volgende dag een groter gaatje kopen.. we hebben ook een tijdje de 123 speen van kruidvat gebruikt. is ook wel handig als ze er net tussenin moeten hebben
Goeie vraag. Mijn zoontje van 8 weken doet ook zolang over de fles. Gister bij het cb ook besproken en over de sleen 2 gehad. Ik ga het ook doen als hij niet binnenkort wat sneller drinkt. @cactusje.. Paste die speen ook goed op de dr brown fles
Het verschil tussen de 2 en 3 is erg groot. We hadden nog difrax m spenen liggen en die zitten er net tussenin. Mocht de 3 nog te groot zijn dan zou ik die proberen tot die niet meer gaan en dan de 3 erop zetten. Heb je de flessen met groen of blauw ventiel?
Ik heb ook nog een 3-standenspeen van Avent liggen.. Zou ik die proberen? JBPM hebben ze allebei nog wel nodig..