Hey meiden, Ben erg benieuwd naar jullie mening. Ik was van de week met onze zoon van bijna 1 jaar (a.s. donderdag) bij het consultatiebureau. Nou zeiden ze daar dat hij gewoon over mocht op gewone melk. Maar ik heb zelf hier nog wel mijn twijfels over. Tenminste, als je de reclames moet geloven is opvolgmelk zoveel beter dan gewone melk. In gewone melk schijnt weer teveel zout te zitten zeggen ze. Wat is nou wijs? Gewone melk of opvolgmelk? Groetjes Carola
gewone melk... die reclames zijn er púúr omdat het reclame zijn en omdat ze willen verkopen. Alleen als je kindje echt een slechte eter is of erg licht is, dan zou ik wat langer doorgaan met de opvolg melk (omdat het wat completer is), maar anders is het niet nodig.
Dit dus. Ik ben rond 11,5 maand gewone melk gaan introduceren en vanaf 1 jaar alleen nog maar halfvolle melk.
omdat mijn kinderen als baby een voedselallergie hadden en daardoor in het begin moeite hadden met ( genoeg) eten, heb ik ze opvolgmelk gegeven totdat ze gevarieerd genoeg mee aten. daarna over gegaan op gewone melk. als je kindje verder goed eet, zou ik geen dure opvolgmelk blijven geven (al denken ze daar bij nutricia natuurlijk anders over). zag gisteren trouwens reclame van opvolgmelk nr. 6 voor nog wat grotere kinderen. straks verzinnen ze nog dat opvolgmelk nodig is tot je bejaard bent! pure verkooptechniek.
gewone melk. Mijn jongste wordt over 3 weken 1 jaar. We zijn nu al begonnen met wennen. Bij de lunch een flesje lauwe koemelk, vanaf 11 maand. Een week erna (sinds vrijdag) bij het ontbijt ook koemelk, in zijn papfles of naast zijn boterham. En nu maak ik het pak op en dan krijgt hij 's avonds ook iets anders. Hij weigert die fles soms al, dus dat gaat ook wel lukken.
Hier ook gewone melk. Ons meisje is nergens allergisch voor en eet verder bijna alles. Nu eet ze ook lekker met ons mee en krijgt verder geen aparte dingen meer. Erg makkelijk. Ook als ze eens ergen gaat logeren.
Hier nadat ze 1 werd overgestapt op gewone melk, maar omdat ze eigenlijk te licht nu is zijn we weer op opvolgmelk. Maar ze drinkt maar 1 fles per dag ( smorgens) dus doe gerust 4 weken met 1 pak ( 2x400 gr). Je moet doen wat jij wilt. Maar gewone melk is ip voldoende mits je kindje genoeg eet en 300 zuivel per dag neemt.
Gewone melk inderdaad, maar zou wel altijd de volle variant nemen. Dat van veel zout en calcium (belastend voor de niertjes) is overigens wel waar. Een goede eter van 1 jaar zou dit kunnen verwerken, maar heeft hij wat problemen daarmee zou ik wel doorgaan met opvolgmelk.
Gewone melk. Mijn zoontje drinkt trouwens ook geen pap meer dus eet brood met kaas en zo. Maar hierdoor krijgt hij minder melk binnen zodat het zout ook geen probleem is. Als ze gewoon eten en een goed gewicht hebben, geen probleem! Is ook een stuk goedkoper.
Dat ligt eraan of je kind goed genoeg eet zodat ie daar alle voedingsstoffen uit krijgt. Zo ja, kun je KV schrappen en eventueel melk geven. Hou er rekening mee dat melk niet perse 'moet' dus je kunt gewoon zonder als ie daar gevoelig voor is. Of amandelmelk/geitenmelk oid geven.
Gewone melk! Pas geleden stond er nog ergens in de krant dat de opvolgmelk vanaf een jaar pure onzin is en betreffende fabrikant gewoon goed uit komt kwa inkomsten en daarom maken ze je maar wat wijs. Je kan je kindje gewoon aanvullende vitaminedruppeltjes geven als je twijfelt of hij/zij alles binnen krijgt.
Producten | Davitamon Daar zit al geen calcium in en dat is de voornaamste reden dat je melk geeft. Dus da's zeker geen oplossing of vervanging. Als je kind gewoon goed eet, gezond met veel groente/fruit, dan heb je die hele melk niet eens nodig. Dus wat je dan wil geven is aan jou.
Amandelmelk, geitenmelk en paardenmelk wordt hier in België echt afgeraden voor jonge kinderen. Ze halen er zogezegd geen bouwstoffen uit. Ook zijn ze hier erg voorzichtig met het aanbieden van koemelk, maar dat is in Nederland niet zo begrijp ik.
Koemelk is ook geen vervanging van moedermelk of kunstvoeding. Je kind moet wel goed genoeg eten om zonder de voedingsstoffen te kunnen van de bv/kv. Uit koemelk kan een kind ook niet voldoende voedingsstoffen halen. Als je toch melk wil geven en je kind is gevoelig voor koemelk is een van de andere soorten een prima oplossing. Maar melk perse is niet nodig. Die voedingsstoffen zitten ook allemaal in andere voedingsmiddelen.
Hier sinds elf maanden gewone melk. 's Avonds krijgt hij een fles thee met melk. En sindsdien slaapt hij ook door, toeval of niet. Ik vind het prima.