Mijn zoontje weegt 5 kilo hoeveel flessen mag hij Want hij drink nu 5x150 is dit teveel of gewoon genoeg
De richtlijn is dat ze 150 cc voeding per kg gewicht mogen. Echter is alles tussen 120 en 180cc voeding ook goed. Hij mag dus 150 x 5 = 750cc per 24 uur. Als je 150/5 aanmaakt is dit 165cc voeding, dus dat is iets meer dan de richtlijn, maar valt tussen de 'norm'. Dus het is goed, hoewel ik ze vrij groot vind voor een kleintje, maar dat is mijn mening
Mijn dochter is ook 6 weken en krijgt 6/7 flessen van 120+4 Even uit nieuwsgierigheid: slaapt jouw zoontje al door dan????
Sinds van de week wel maar hij slaapt overdag amper hij heeft zichzelf zo gezet We maakten hem altijd wakker om elf uur maar dan dronk hij niet dus we dachten we laten hem liggen en we zien wel En tien werd hij pas om zes uur weer wakker
Wat fijn! Hier wordt overdag veel geslapen. Bijna van voeding naar voeding. Ook wel fijn hoor. Ik moet nog ff wachten op de niet gebroken nachten...
Mijn dochter krijgt sinds vandaag ook 5 flessen van 150/5. Weekje heel veel gehuild, heb toen de puckababy gehaald en ze sliep na de laatste fles van 11 uur door tot ong. Half 7 . Merkte de afgelopen dagen dat ze na de fles van 120/4 nog steeds honger had, veel huilen na de fles, niet willen slapen, speen uitspugen maar wel steeds willen... Dus heb m opgehoogd, en nu slaapt ze lekker meteen na elke fles. Ze is lekker verzadigd nu! Heb er ook nutrition bijgedaan omdat ze veel last had van spugen/mondjes terug geven, en dat heeft ze nu niet meer! Mijn dochter weegt nu denk ik ongeveer iets meer als 4,5 kilo. Als je kindje het nodig hebt, gewoon geven. Nu heeft ze vandaag 3 flessen helemaal opgedronken en vanmiddag 20 en net 30cc laten staan, ze geeft zelf wel aan of ze nog meer wilt ofniet! Cb zei dat ik haar 7x100 moet geven maar dan komt ze al na een uur...
En dan zijn de gebroken nachten over en beginnen de tandjes, verlatingsangst, dromen of gewoon wakker. Je nachten zullen voorlopig soms langs zijn en soms kort