Voedingsschema

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kimmy89, 25 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmy89

kimmy89 Actief lid

9 aug 2015
    408
    48
    28
    Ik lees hier over voedings schema's .

Mijn dochter van 2.5 week wil soms de 4 uren drinken, maar soms ook elk uur. Momenteel wil ze continu drinken. Ze krijgt ook teveel kunstvoeding binnen op deze manier.
    Ik vraag me af of het door de warmte komt. Als ze dorst heeft geef ik haar altijd.. Of is het beter om haar te laten huilen en volgens een vast schema te geven ? Dan komt er een ritme in. Of is het beter om hier over een tijdje mee te beginnen?

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Hoeveel drinkt ze en hoeveel weegt ze?

3. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Met kunstvoeding moet je inderdaad wel opletten dat ze niet teveel binnenkrijgt, want dat is niet goed voor de niertjes. Ik heb zelf heel veel aan een schema gehad, dan komt er wat structuur in. Maar dat is voor iedereen anders.

Ik zou ook even bellen met het cb als ik jou was, even overleggen kan geen kwaad.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Laten huilen is sowieso geen optie.
    Honger is honger.
    En voor een pasgeborene is vaak drinken heel normaal.
    In jouw buik was er ook geen schema.
    Hoe lang doet ze over een voeding?
    En hoeveel geef je nu? Hoeveel voedingen per dag?

5. kimmy89

kimmy89 Actief lid

9 aug 2015
    408
    48
    28
    Ze weegt 3600 gram.

Het is dus verschillend hoeveel ze per dag drinkt en hoe vaak en om welke tijden. Totaal gemiddeld denk ik 600 ml, 10x 60 ml, maar ze drinkt ook wel eens 90 ml of 30..

6. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Oww dat valt wel mee! Als je uitgaat van de richtlijn van 150 ml flesvoeding per kilo gewicht zit je er niet ver naast. Dus over de hoeveelheid zou ik me geen zorgen maken.

Ik kan me voorstellen dat ze steeds kleine beetjes drinkt als ze zo vaak komt. Je zou kunnen proberen de tijden wat te rekken, zodat ze minder vaak en per keer meer drinkt. Maar let gewoon goed op je kleintje. Als je haar niet kunt afleiden en het wordt echt huilen ipv jengelen, is het toch tijd de fles te geven 😉

Ze is nog zo klein.. Ik denk dat er vanzelf meer regelmaat in komt. En daar kun je natuurlijk ook naartoe gaan werken als je dat prettig vindt. Maar mijn advies is om niks te forceren en je kindje te volgen. Komt wel goed!

7. kimmy89

kimmy89 Actief lid

9 aug 2015
    408
    48
    28
    Wat is de maximale hoeveelheid wat een baby mag hebben op een dag?

Soms drinkt ze eerst bijvoorbeeld 60 ml en dan een pauze van 15 minuten en dan weer 30 ml. Is dit wel of niet goed? Het lijkt soms dat de voeding haar zwaar valt en dam heeft ze een pauze nodig.

8. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    De richtlijn is 150 ml per kilo gewicht. Dus in jouw geval 150*3,6=540 ml op een dag. Dat zou ze ongeveer moeten drinken en daar zit ze iets overheen, maar niet schokkend. Sommige kindjes hebben wat meer honger :)

In het algemeen mogen baby's maximaal 1 liter en 30 schepjes voeding, als ik het goed heb.

Als je een hele hongerige baby hebt, is daar speciale voeding voor. Maar dat zou ik alleen in overleg met het cb doen.

Het is geen probleem als ze de hoeveelheid wat meer verdeeld. Ze heeft ook nog maar een ieniemienie maagje ;) die pauze is juist goed als ze dat zelf aangeeft! Gewoon in meegaan, ze kan vanzelf meer in 1x drinken straks.

Deel Deze Pagina