Hallo, M'n dochter is morgen 5 maanden oud. Echter, vorige week donderdag was ik bij de kinderarts, en die zegt dat ze ver boven de groeicurve qua gewicht zit (8310 gram en 65 cm lang). Ik moest maar naar 3 flessen gaan, en haar ochtend fles overslaan. Leek mij een vreemd verhaal, want de fles is nog steeds haar eerste behoefte volgens mij. Enfin, ook het consultatiebureau gaf aan dat ze ook maar naar 3 flessen moest, maar geleidelijk. Om 23.00 uur gaf ik dus nog 120 cc, maar heb die de afgelopen week afgebouwd naar laatste fles om 19.00 uur. Haar schema is nu als volgt: 08.00 uur fles 210 cc + 7 scheppen 08.30 slapen tot 10.00/10.30 uur 10.00/10.30 uur spelen en knuffelen 12.00 uur fles 210 cc + 7 scheppen 12.30 uur slapen tot 14.30/15.00 uur 14.30/15.00 uur fruithap 16.00 uur fles 210 cc + 7 scheppen 16.15 uur slapen tot 17.30/18.00 uur 17.30/18.00 uur groentenhap 19.00 uur fles 210 cc + 7 scheppen + 3 eetlepels rijstebloem Op 180 cc trekt ze het niet, vandaar 4x210. Wat moet ik hieraan veranderen? Hoeveel groenten en fruit mag ze per dag? Ik pureer alles vers, dus moet het afwegen, dus hoeveel gram? Em. Moet ik dit afwegen als het al is gepureerd? Ben benieuwd naar jouw visie hierover.
Beste Babbi, De ochtendfles weglaten zou ik niet adviseren. Dit is de start van haar dag. Wel wil ik je adviseren om 180 ml / 6 te gaan geven. Jij geeft aan dat zij dit niet accepteerd. Begint zij direct te huilen als haar fles op is? Dan zou je haar een speentje kunnen aanbieden. Het kan zijn dat zij zuigbehoefte heeft in plaats van honger. Wat een mooi schema voor jouw dochtertje zou zijn; 08.00 uur 180 ml /6 11.00 uur fruit (ong. 100 gram) 12.30 uur 180 ml /6 15.30 uur 180 ml /6 17.30 uur groente (ong. 100 - 150 gram) 19.00 uur 180 ml/ 6 (eventueel rijstebloem) Groet, Anne
Hoi Anne, Ja, ze begint letterlijk te gillen en krijsen als ze klaar is met haar fles van 180/6. Zojuist dronk ze ook maar 200 cc na haar fruithap van 11.00 uur. Dus liet ze 30 cc staan. Maar zou zij een hele nacht kunnen teren op 180/6, en dat maar 4 maal per dag? Ik hoorde van het ziekenhuis namelijk dat een fruithapje ook voor een X aantal cc telt? Dit vertelde men toen m'n dochter met rs in het ziekenhuis lag en slecht dronk. Fruit ging toen wel en volgens mij rekende men een fruitpotje als 120 cc. Verder heeft ze ook wat nieuws: blazen en spugen met haar eten, ook tijdens de fles. Vindt ze geweldig, maar wordt 1 grote kliederboel... Ze hapte eigenlijk heel goed, maar sinds een paar dagen duwt ze haar tong naar buiten en dat tezamen met de lepel. Is weer iets nieuws hoor..... En ze kan dondersgoed happen, maar vindt dit erg leuk! En de groenten en fruit, moet ik die afwegen als het nog NIET is gepureerd? Of als het al is gepureerd en dan dus dat aantal gram?
Beste babii, En heb je al geprobeerd om haar een speentje te geven na haar fles. Het kan echt zijn dat jouw dochtertje zuigbehoefte heeft in plaats van honger. Een fles van 180/6 met rijstebloem zou voldoende moeten zijn en 4 flesjes per dag ook. Als zij straks 6 maanden is kun je beginnen met een broodje en zo ga je eigenlijk vast voedsel opbouwen en flesvoeding afbouwen. Fruit en groente mag je afwegen na het pureren. Ook dit kun je straks opbouwen door een aardappeltje toe te voegen en wat vlees of vis. Groet, Anne
Hoi Anne, Ja, deze dame tuft hem weer uit, haha. Maar, ze heeft net 180/6 op en dronk hem leeg, begon daarna op haar vuistje te zuigen, en daarna was ze moe. Ga zo de groenten geven, ben zeer benieuwd hoe dat dan gaat. Oké, aan 4x180 heeft ze dus feitelijk gezien genoeg. Het is dus niet zo dat de laatste fles dus 210 moet zijn, kan dus ook 180/6. Bedankt voor je hulp!!!