Hallo, Ik zit te twijfelen of ik van voeding over gaan stappen. Momenteel gebruik ik omneo voor mijn zoontje. Maar moet vanwege zijn reflux nog jbpm toevoegen en voor zijn moeilijke stoelgang krijgt hij ook nogeens dagelijk 5ml lactulose... Nou dacht ik dat het misschien het proberen waard is om over te stappen op friso comfort en hopen dat de voeding dik genoeg is en dat hij er beter van kan poepen zodat de lactulose gestopt kan worden! Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met deze voedingen. Wat vinden jullie de fijnste voedingen en zijn er meiden die ervaringen hebben met deze overstap of juist andersom???
Ik zag dat je ook gereageerd had in mijn topic, dus ik reageer hier even op jou. Ik wilde overstappen op Friso om precies dezelfde reden als jij, maar eigenlijk op het moment dat ik dat wilde doen, was het niet meer nodig... Milan kreeg ook 5ml Lactulose per dag, en dat was ik per ongeluk een dagje vergeten dus ik denk, dat gaat vast helemaal verkeerd. Toch gewoon een poepluier gehad en de dagen daarna ook, zonder Lactulose en nu gaat het prima. Dus ben toch maar niet overgestapt omdat ik bang ben om dan weer opnieuw te kunnen beginnen met het niet kunnen poepen probleem. Maar als jouw zoontje de Lactulose nodig blijft houden, zou ik het toch proberen hoor met overstappen. En zou het dan ook in één keer doen. Het ergste wat er van kan gebeuren is dat zijn buikje even een paar dagen van slag is, maar als je daarvoor terugkrijgt dat het daarna wel goed gaat, zou ik ervoor gaan... Omneo is wel rotvoeding om klaar te maken, maar Friso Comfort schijnt nog lastiger te zijn, als in, je moet het met echt goed heet water klaarmaken. Nou moet je moet Omneo ook wel wat warmer gebruiken dan handwarmte is mijn ervaring, maar je hoeft in ieder geval niet te emmeren met de helft net gekookt en dan aanvullen met koud. Succes!
Je kunt ook Kruidvat Comfort of AH/Etos Comfort nemen. Die zijn licht hypoallergeen, net als de Omneo, en bevatten evenveel johannesbroodpitmeel als Friso Comfort. Zijn ook stuk voordeliger. De beste manier om Comfortvoeding (of eigenlijk alle voeding) aan te maken is: ongeveer helft van het water koken en poeder oplossen in water dat net van de kook is en dan de rest van het water er koud bij. Op Friso Comfort staat ook die gebruiksaanwijzing, maar de wereldgezondheidsorganisatie raadt die manier aan voor ALLE poedervoedingen. Het johannesbroodpitmeel in de Comfortvarianten zorgt meestal voor dunnere poep. Maar als je zoon nu al last heeft van verstopping dan zou die verstopping heel best met de johannesbroodpitmeel te maken kunnen hebben, omdat sommige kinderen er verstopt van raken.