Hoi hoi, Wij hebben net een zoontje gekregen. Hij is nu net 1 week oud en we geven hem flesvoeding. In de kraamweek was hij overdag veel aan het slapen en ging het s'nachts ook wel aardig goed. Nu de kraamhulp weg is gaat het niet meer zo makkelijk. Hij is na elke voeding steeds weer onrustig en is steeds weer aan het zoeken. Hij drink de fles niet echt snel leeg want hij stopt zelf even met drinken tussendoor. En we stoppen zelf vaak ook even zodat hij dan een boertje kan laten en gaan dan weer verder. Hij huilt na de voeding ook in vlagen. Hij heeft vandaag wel heel veel moeite gehad met de ontlasting. Hier hebben we ook de vk voor gebed. Zij is langs geweest en ze vond dat het er op leek dat hij wat was uitgedroogd. Nu moeten we overdag de fles wat vaker aanbieden en in de fles 5 cc water extra doen. Hij kreeg sinds kort 100 cc aangeboden overdag maar nu zei de vk dat het verstandig is om terug te gaan naar 60 en dan vaker de fles geven zodat hij meer vocht binnen krijgt. Maar hij blijft steeds zo onrustig na een voeding. Hij word er niet echt lekker suf van en gaat lekker slapen. Hij is ook steeds weer aan het zoeken. Zou dit nou honger zijn of zouden het nou krampjes zijn? Ook s'nachts gaat dit vaak zo waardoor we er vaak uit moeten. Onze dochter van 2 word dan ook weer wakker daardoor! Echt frustrerend soms! Groetjes J
Hoi, Gefeliciteerd nog met je zoontje. Graag zou ik willen weten wat het gewicht is van je zoon en hoevaak en hoeveel flessen hij momenteel krijgt. Welke fles en speen gebruik je? Krampjes herken je meestal aan overstrekken, de beentjes buigen en ineens strekken en 'gillen'. Ilja
Hoi, Onze zoon weegt nu 3360 gram. hij krijgt om de 2,5 a 3 uur een fles van 60 cc. S'avonds tegen 22.00 uur krijgt hij de laatste fles voor de nacht en dan krijgt hij 100 cc aangeboden ( i.o.m. de vk) Hij wil zich wel eens overstrekken inderdaad en dan moet hij ook gillen. Dat komt dan met vlagen en dan herken ik ook de krampjes erin. Ik moet zeggen dat het vannacht wel weer goed ging. Toen kreeg hij rond 22.30 de laatste fles en toen kwam hij rond 1.00 en 5.00 uur weer. Dat was toen goed te doen en viel hij ook meteen in slaap. Alleen overdag is hij niet altijd tevreden.