Hallo meiden, Even een vraagje... Na de bevalling ga ik geen borstvoeding geven omdat ik gelijk aan de medicijnen ga voor de onstekingen in mijn pols. Nu heb ik dus de difrax s flessen in huis gehaald maar heb geen idee of die deze nu al moet gaan uitkoken of dat dat wel komt als die kleine uk er eenmaal is... Ben morgen 38 weken!!
Hoi Moena, De flessen hoeven pas uitgekookt te worden als de kleine er is. De kraamhulp zal dit voor je doen. De flessen moeten wel uitgekookt worden voordat ze voor het eerst gebruikt worden. Tip: koop een magnetronsterilisator. Superhandig en snel uitkoken! Te koop bij bijvoorbeeld Prenatal of Hema. Je doet een laagje water in de sterilisator, de flesjes / speentjes etc. erin en in de magnetron. Binnen 8 minuten is alles schoon en uitgekookt. Als je in het ziekenhuis bevalt, zal je kleine eerst flesjes van het ziekenhuis krijgen. Dit zijn wegwerpflesjes. Geniet van de laatste loodjes! Hopelijk zijn ze niet te zwaar.
Hey mol81 Bedankt voor je snelle reactie. Hahaha de laatste loodjes zijn tot nu toe erg goed te doen!! Groetjes moena
je moet de flessen altijd pas vlak voor je ze gebruikt uitkoken! anders zijn ze niet steriel meer, dus altijd op de dag zelf.
Hier magnetronsterrilisator van Avent 25 uit mijn hoofd. Ideaal in 6 min klaar! Wij hebben ook flessen van Avent weet niet zeker of die langere van Difrax er ook in passen volgens mij wel maar dan wel minder aantal
De advent uitkookset is niet universeel, maar van het prenatal merk zijn ze wel universeel en kost 18 euro
Bedoel je de Advent sterilisator? Kun je die alleen gebruiken voor flessen van de Advent en geen andere flessen? Als ik het goed gelezen heb..
ik heb ook de avent sterilisator en de difraxflessen. Ik kan elke keer 3 grote of zelfs 4 flessen erin doen.
Hier bevallen zde difrax s flessen prima! Malou en Ruben drinken er al sinds dat ze 7 weken zijn prima uit en ook Benthe nu die drinkt er (het beetje dat ze drinkt) prima uit.
Hoi hoi, Tegenwoordig hoef je niet meer perse uit te koken. Als je het voor jezelf wel wilt is dit uiteraard je eigen keuze, maar het is niet meer standaard.
vaatwasser moet dus genoeg zijn?? hier staat vaatwasser standaard op 70graden. kan wel stand lager maar dan gaat ie 3uur later pas aan (hoe dom)
De schoefdop+speen past ook op de flesjes kant en klaar van Friso/Nutrilon die je in het ZH krijgt voor je kleintje. Ik had een flesje in mijn vluchttas, de speen en de schoefdop zijn gebruikt, rest niet. ZH had dit liever, ivm speenverawarring