pannetje water op het fornuis, koken, als het kookt de flesjes en toebehoren erin doen, minimaal 5 min uitkoken en daarna eruit halen Klaar! Of met en magnetronsterilisator
Magnetron is volgens mij niet steriel tenzij je die speciale functie op je vaatwasser hebt. Er zijn veel verschillende sterilisatoren op de markt van duur naar goedkoop ook voor in de magnetron erg handig volgens mij.
Dan kook je ze niet Ik heb de flessensterelisator van avent, echt super handig! Als je hem koopt staat er in de gebruiksaanwijzing hoe lang je hem moet aanzetten, dit hang af van je magnetron.
Dan heb je ze niet gekookt en er blijft vaak wasmiddel achter op de flesjes die giftig zijn voor de baby. Als je de flesjes afspoelt is er niks aan de hand natuurlijk.
Wij hebben de flesjes altijd in pannetje met water gekookt (sterilisator paste niet in de magnetron), speentjes mogen 3 minuten en flesjes 5 als ik me niet vergis..
Ik deed het eerst ook met een pannetje water, maar daar was ik gauw flauw van. Je bent tijden bezig om alles uit te koken. Nu heb de sterilisator voor in de magnetron van Prenatal en is alles in 7 minuten gesteriliseerd! Ideaal! In een pannetje: Speentjes zijn inderdaad 3 min koken en alle andere zachte dingen zoals die dopjes van Avent die je in de ring van de speen kunt klikken om de fles om te schudden (weet niet hoe ze heten). Alle andere dingen van hard plastic, zoals de flesjes en de doppen zijn 10 min.