Flessen uitkoken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door goddess tear, 9 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kan iemand mij vertellen hoe dat precies moet (hoelang)?

Bij voorbaat dank!

2. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Goeie vraag, daar wil ik het antwoord ook wel op weten :)

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    pannetje water op het fornuis, koken, als het kookt de flesjes en toebehoren erin doen, minimaal 5 min uitkoken en daarna eruit halen :) Klaar!

Of met en magnetronsterilisator :)

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    je hebt ook van die uitkook dingen voor in de magnetron

5. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Je kunt ze ook in de vaatwasser zetten (als je die hebt)

6. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Magnetron is volgens mij niet steriel tenzij je die speciale functie op je vaatwasser hebt.

Er zijn veel verschillende sterilisatoren op de markt van duur naar goedkoop ook voor in de magnetron erg handig volgens mij.

7. Dan kook je ze niet ;)

Ik heb de flessensterelisator van avent, echt super handig! Als je hem koopt staat er in de gebruiksaanwijzing hoe lang je hem moet aanzetten, dit hang af van je magnetron.

8. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Dan heb je ze niet gekookt en er blijft vaak wasmiddel achter op de flesjes die giftig zijn voor de baby. Als je de flesjes afspoelt is er niks aan de hand natuurlijk.

9. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Wij hebben de flesjes altijd in pannetje met water gekookt (sterilisator paste niet in de magnetron), speentjes mogen 3 minuten en flesjes 5 als ik me niet vergis..

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik deed het eerst ook met een pannetje water, maar daar was ik gauw flauw van. Je bent tijden bezig om alles uit te koken. Nu heb de sterilisator voor in de magnetron van Prenatal en is alles in 7 minuten gesteriliseerd! Ideaal!

In een pannetje:
    Speentjes zijn inderdaad 3 min koken en alle andere zachte dingen zoals die dopjes van Avent die je in de ring van de speen kunt klikken om de fles om te schudden (weet niet hoe ze heten). Alle andere dingen van hard plastic, zoals de flesjes en de doppen zijn 10 min.

11. Ok, super! Bedankt!

Deel Deze Pagina