Wie kan me helpen. Je moet namelijk een aantal flessen aanschaffen. Een flessenwarmer en sterilisator.... moet dit allemaal van hetzelfde merk zijn, omdat het anders niet past? Of maakt dat weinig uit?!
Hoi tulpje, je hoeft dat niet aan te schaffen het is wat je zelf handig vind. Ik heb Dr brown flessen. Ik heb er 2 per kind gekocht. Zijn ideaal tegen darmkrampjes. Flessenwarmer heb ik niet en sterillisator van avent omdat die hoog is. Ik heb grote flessen. Je heb ook kleine flesjes van dr brown of avent of nuby die passen ookk in zo'n sterillisator van 10 euro ofzo van kruidvat. En anders zelf uitkoken in een pan maar vind ik niet handig hihi
Ik heb de sterilisator en flessenverwarmer van Avent. Nog nooit gebruikt. Ik kookte afgekoeld water nog even warm en kookte de flessen steeds uit met een scheutje natuurazijn.
Ik heb een starterset van Philips Avent met daarin 4 flessen, flessenborstel en fopspeen (nu nog in de aanbieding bij prenatal!) Ook heb ik de bijpassende flessenwarmer en magnetronsterilisator.
Laat je vooral niet verleiden om meteen van één merk een hele set aan te schaffen. Baby's kunnen qua fles nogal kieskeurig zijn, soms moet je meerdere soorten proberen voor je iets hebt wat past. Zonde van je geld! Als je begint met flessen heb je aan 1 of 2 flessen van 125cc al genoeg. Vaak krijg je al in zo'n babydoos een fles. Na gebruik moet je toch altijd je fles meteen schoonspoelen, en als je er dan even een borstel door haalt is ie klaar voor de volgende voeding. Sterilisator wordt tegenwoordig niet meer aangeraden (tenzij je gaat kolven en invriezen). Het is voldoende om de fles en de speen voor gebruik één keer uit te koken in een pan met water. Daarna kunnen ze gewoon afgewassen worden, liefst gewoon in de vaatwasser op 60 graden. Fleswarmer heb je ook niet nodig (tenzij je gekolfde melk gaat geven). Beste manier om een fles aan te maken is: water koken, helft van de benodigde hoeveelheid water afmeten, poeder erbij, goed mengen en dan andere helft water er koud bij. Dan heb je meteen een fles die op temperatuur is.
Idd heel leuk zo een startersset maar zou eerst wat verschillende flesjes halen. Wij hadden de avent en difrax in huis maar onze man had zo een last van krampjes en hij dronk de fles zo leeg dat we toch een DR Brown fles hebben gehaald. Na een paar dagen hebben we er nog 1 bij gehaald omdat hij hier wel goed en rustig uit kon drinken. Hier wordt de fles voeding klaargemaakt met gekookt water en de helft koud gekookt water. Ik heb een flessenwarmer maar gebruik die niet.
Hierboven staan al genoeg tips denk ik. Ik gaf ook borstvoeding maar mijn zoon moest in begin ook bijgevoed worden. Om mee te beginnen vond ik twee flesjes genoeg, had uit de babydozen 1 tommy tippy en 1 avent natural. Met de natural ben ik uiteindelijk verder gegaan. Een flesje met poedermelk maakte ik met warm water uit de kraan. Een flesje gekolfde voeding warmde de oppas op in een klein steelpannetje ( tip: flesje samen met water opzetten, als t water borrelt is je flesje op temperatuur) Flessen uitkoken deed ik in een grote pan.
Ik heb de Dr. Brown flessen (dikke) en een standaard sterilisator van Carrefour, koste 15. Als je een flessenwarmer wenst (ik vond dat super handig!!!!) dan kan ik je de Chicco (step up) flessenwarmer aanraden. Die is heel breed. Je kan er elke soort fles in opwarmen. Ook (later) hapjes e.d., is een speciale stand voor.
Dit.. Ik hád wel nog 2 andere merk flesjes, gewoon kleintjes en de 'goedkoopste' K wilt alleen de avent natural breast of zo iets xD pas later meerdere aangeschaft.
Ik ga borstvoeding geven maar toch ook flesjes in huis. (Kan vl af en toe afgekolfde melk geven) ik heb een dr. Brown, een tommee tippee en uit de prenatal doos een avent. Eerst maar eens kijken wat mevrouw wil
wij hebben ook een starter set van avent en er werd ons aangeraden niet meer te kopen... kan zijn dat de baby de avent flessen totaal niet wilt en dan moet je toch overschakelen op andere flessen...
Hier een flesje van Avent uit zo'n pakket en 2 flesjes van de Hema (1,95 per stuk groen met sterretjes). Nog niet veel in geïnvesteerd dus, eerst even kijken wat 'ie fijn vindt Magnetronsterilisator van de Hema, is nu in de actie voor 13,20 euro.
Wij hadden bij alyssa de straterset van avent (gekregen van een kennis die het niet meer gebruikte) maar daar dronk ze veel te snel uit. Dus overgestapt op difrax en dat ging goed. bij daymian 2kleine difrax flesjes gehaald en hij dronk daar ook goed uit. wij hebben een sterilisator van prenatal. Wij vonden het erg prettig om te steriliseren en zal dat ook zeker weer gaan doen ondanks dat het niet meer nodig zou zijn. Flessenwarmer heb ik nooit gebruikt en ook nooit gemist, maar heb hier geleerd dat bv niet in de magnetron mag dus dan is het denk ik wel weer handig. ik heb trouwens vanaf dag1 flesvoeding gegeven.
Ik heb geen enkele fles gekocht voor de baby er was. In de babydoos van (Etos/prenatal weet even niet meer in welke het was) en in de kruidvattas zat een fles. Verder had ik nog een difrax fles gekregen, dus 3 verschillende om uit te proberen. Pas later toen wij merkten dat de avent fles het beste werkte daar een fles van bijgekocht. Sterilisator heb ik niet gehad. Wel een flessenwarmer van avent (2e hands).
in de babydozen zitten vaak wel kleine flesjes. bijv in de kruidvat tas en in de babydump of prenataldoos zit een aventflesje. ik zou geen pakket kopen omdat je dus niet weet welke fles je kleine wilt hebben. flessenwarmer is ook niet nodig. magnetron is net zo makkelijk en is 10x sneller. flessensterilsator zou ik niet kopen. flessen hoeven tegenwoordig niet meer gesteriliseert te worden. word alleen in de 1e week aangeraden. daarna volstaat het om de flessen gewoon af te wassen of in de vaatwasser te doen. de kinderen van tegenwoordig groeien te steriel op. evt kan je ze altijd nog een keer in een pannetje water gooien. maar een diepvriesbak met een klein laagje waterr en dan met fles in de magnetron, is precies hetzelfde als een sterilisator hoor
Bij zoontje difrax s flessen gekocht en geen sterilisator ( kook uit in n pan) en geen flessenwarmer ik warm in magnetron. Nu heb ik d'r Brown flessen gehaald. Je moet uitproberen wat je kindje wil en wat wel of niet gaat.