Hoi, zijn er meer mensen die hun baby dit geven? Het staat hier niet op de pakken die gaan maar tot 180 (en ook of voorlichtings websites enzo) maar toen ik in Ierland woonde gingen ze wel tot 210. Mijn kindje van 4 mnd wordt weer 's nachts wakker en daarom zat ik te denken om 210 te gaan geven. Zijn er andere mensen die dit doen?
geef je er 4 of 5 per dag? Want het is toch slecht voor de nieren om boven een liter per dag uit te komen? Misschien is voeding voor hongerige baby's iets?
Hij krijgt er 5 per dag, sinds kort want eerst was hij oke met 180 flessen. Hij krijgt gedeeltelijk bv die ik aan het afbouwen ben vandaar dat ik denk dat hij daar te weinig krijgt en daarom geef ik wat meer in de flessen die hij krijgt. Maar is dat zo dat ze niet meer dan een liter mogen krijgen? Dat wist ik niet. Ik heb ook nutrix geprobeerd maar dat hielp ook niet voldoende.
ik gaf ook altijd 210/7 4 keer per dag nu sinds 2 weken zelfs 240/8 3 keer per dag het cb vond dit goed.
MollyM: ze mogen idd maar een liter FV per dag. Dit omdat de niertjes grotere hoeveelheden niet kunnen verwerken. Dit geldt trouwens niet voor extra drinken, zoals extra water in de fles enz. Iman krijgt alleen de eerste fles smorgens 210/7
Finn drinkt per dag 3 flessen van 180cc. Alleen de laatste fles, voor het slapen gaan, krijgt hij 210/7.
met 2 maand? is dat niet veel? ik mag maar uitkomen op 6 flessen van 135 (4 scheppen), kun je er dan niet gewoon meer water bij doen?
Mijn dietiste vertelde dat het verschilt voor een jongen of meisje. Voor een meisje was het geloof ik 1000 cc voor een jongen 1200cc.
ja maar ook al als ze twee maand zijn? dat icare nummer wat je kan bellen zei een verpleegkundige dat met een rekensommetje je op 750 ml vocht moesten zitten bij die leeftijd, en dan zat ik er zelfs al overheen (ik geef smorgens en savonds nog bv)
dat weet ik niet over welke leeftijd ze het had. Ik had het idee dat het in het algemeen was. Bij twijfel zou ik altijd contact opnemen met een cb of huisarts ofzo.
Tijmen krijgt 3 flessen per dag, waarvan die voor het slapen gaan 210/7 is. Soms laat hij wat staan, soms niet.
Amber krijgt s'morgens een fles van 240/8 schepjes s'avonds 210/7 flesjes dit is wel op doktersadvies omdat het niet zo goed is voor baby's om voor het slapengaan een grote hoeveel melk te krijgen. amber had hierdoor veel last van haar maagje en wou niet meer inslapen.