mijn zoontje bijna 8 maanden zit nu op de 2 flessen soms 2,5 per dag. daarbij drinkt hij tussendoor ongeveer 100 ml kruidenthee. nou heb ik laatst het cb gebeld in rotterdam en daar zeiden ze dat een baby toch wel bijna een liter vocht nodig heeft,maar op het cb spijkenisse (ben pas verhuisd) zeggen ze dus 3 flessen en een beetje drinkne tussendoor. oftewel,hoeveel vocht heeft een baby nodig? en op hoeveel flessen zit/zat jullie kindje met ongeveer 8 maanden?
Hoeveel vocht ze precies nodig hebben weet ik niet, maar in fruit en groente zit ook vocht. Ik zou me dus geen zorgen maken en lekker zo doorgaan!
Je zou kunnen proberen om evt. een beetje Diksap of roosvice te geven. Mijn dochter zit al en geruime tijd op 2 flessen, 1 's ochtends en 1 voor de nacht ( om 19.30u.) Van mij krijgt ze regelmatig flesjes/ bekers met drinken. Bij het brood eten krijgt ze een beetje yogi-drink. 's Middags krijgt ze thee, en vaak ook nog diksap ( of sapje gemengd met water). in fruit en groenten zit ook wel vocht. Je merkt het wel aan je kleine of die behoefte heeft aan meer, of dat het zo goed is. Ze kunnen op het CB wel zeggen dat ze 3 flessen moeten, maar als je kindje dat niet wil moet/kun je niet gaan dwingen vindt ik. Dat kan je dmv. extra drinken aanbieden ook goed vervangen (en een broodje of pap ).