flessen vraagjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door yaika, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaika

yaika Actief lid

7 jul 2010
    215
    0
    0
    Omdat ik veel verhalen hoor over baby's die een duidelijke voorkeur hebben voor een bepaalde fles of zelfs sommige flessen helemaal niet willen heb ik besloten om verschillende merken flessen te kopen. Dit in plaats van een hele set van 1 merk. Ik zat zelf te denken aan Avent, Difrax Dr. Brown en misschien Tommee Tippee. Nu vroeg ik me af welke maat ik dan het beste kan kopen? Van allemaal de kleinste?
    En welke magnetron steralisator moet ik dan hebben?
    Passen alle flessen in alle steralisators of welke kan ik het beste kopen?

2. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Over Dr Brown heb ik veel goede verhalen gehoord ook ivm krampjes.
    Maar zelf heb ik gekozen voor de Avent, met een extra anti lucht ring voor krampjes, en die bevalt tot nu toe het beste, heb ook de difrax gehad, maar dat vonden ze hier niks.
    Wat betreft een magnetronsterilisator kan ik je niet verder helpen, ik kook de flessen gewoon uit.

Ik heb van Avent 1 klein flesje geloof 125 cc, en 2 flessen tot 260 cc. en als je de Avent flessen koopt zit er standaart een 1 speen bij.

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik zou gewoon beginnen met 1 flesje van bv dr brown(beviel hier super) flesjes zijn zo bijgehaald en misschien drinkt je kindje wel gelijk goed uit dat flesje.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik had een startpakket van Avent maar ik bren overgestapt naar Difrax omdat ze niet goed dronk uit de Avent.. Ik zou in ieder geval maar één flesje van een merk kopen en als het dan bevalt, kun je altijd nog bijhalen..

Ik heb de magnetronsterillisator van Prenatal, passen in ieder geval de difrax en avent flessen in, hij is niet zo duur en werkt prima..

5. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    ik heb hier een heele starters set van tommee tipee staan mag ja zo van me overnemen ,(pb me maar als je intrese heb). ik heb 1 flesje geprobeerd maar me zoontje pakte hem niet (waarschijnlijk vanwege zijn moeilijke start) Heb nu de difrax en die gaat wel goed.

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik zou eerst zelf alles een lezen en welke je dan intresand lijkt die dan kopen. Want straks wil je baby die meteen en dan hEb je de rest voor niks gekocht en het zijn allemaalmverschilende flessen met iedere hun eigen ding

Difraxs. De vorm en daar door het gebreuk dat er altijd melk in de speen zit en daar door krijgt de baby minder tot geen krampjes
    En geen last van de oortjes

Tommy tippie. Is net een borst dus lijkt het meeste op de natuurlijke manier qua borstvoeding en daar door als je bv geeft is de speen tepel herkenning makkenlijker. En hij is bisphanol vrij ( dat is qua het plastic ) Hij heeft een speciaal ventiel voor de lucht in de fles en daar door zuigt is niet vacuüm

Atvent kan ik je niet zo veel vergelen ik vind die flessen op me werk niet zo omdat ze hen allemaal hebben ik twijfel dus tussen
    Difraxs en Tommy tippie

7. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Heb nog geen ervaring van eigen kindjes met flessen maar op mijn werk vind ik Avent het fijnst.
    Het nadeel is wel dat sommige flessen nog geen ring er in hebben en andere wel dus dat gaat niet altijd goed (van huis uit).
    Heb een starterspakket van Avent gekocht en 1 losse Tommy Tippee.

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Nuby is hetzelfde idee als tommee tippee en die zit in een van de kadodozen,
    dus die zou je niet hoeven te kopen

9. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Ik heb verschillende flessen geprobeerd (Difrax, Dodi, Nuby etc) maar ik vind de Aventflessen echt het beste!

10. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    We zijn begonnen met de flesjes van dodie, erg handig om je baby te leren drinken omdat er standaard een 3 standen speen bij zit. Verder altijd gewoon de 'eigen merk' flesjes van etos gehad. Die deden het hier ook prima en zijn maar een paar euro!

11. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij gebruiken vanaf het begin Dr Browns flessen en zijn erg tevreden. Daarnaast gebruiken we de sterilisator van Hema.

12. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier goede ervaringen met de Difrax S flessen. Drink meneertje vanaf het begin super uit.
    Van de week de Avent geprobeerd,met medicijnen geven, (zat toch in een zo'n gratis doos) en daar kreeg ons ventje niets uit. Daar is het brede gedeelte zo breed dat ons ventje daar zijn mondje niet mooi omheen kan doen.

13. yaika

yaika Actief lid

7 jul 2010
    215
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!
    Ben vandaag naar de prenatal geweest en heb daar een dr. brown fles gekocht. Ik wil het denk ik toch eerst hier (in combinatie met BV) mee proberen. Ik kan altijd nog flessen bij kopen als dat nodig is.

Ze vertelde me daar ook dat de steralisator voor alle merken is en met die stickerkorting heb ik die dus ook maar gelijk mee genomen.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Bij mijn dochter was ik gelijk gestart met Avent.. Wat een drama flessen.. Daarvoor moet je kind echt heeeeel sloekerig zijn want die gaatjes zijn veeeeeeeeeeeeeeeeeel te groot.

Zij dronk super uit de difrax en dr.brown.
    Dr. brown vond ik een drama met schoonmaken steeds.. Difrax zijn over het algemeen niet BPA-vrij.. Alleen de nieuwe (niet de gekleurde) en die zijn dan weer belachelijk duur.

Dus dit keer heb ik nuby flesjes gekocht. 2 kleine en 2 grote. Mocht de kleine deze niet willen ga ik of over op dr.brown of difrax bpa vrij maar hoop toch van harte dat hij deze flessen gaat pakken.

Nuby en tommie tippee (ofzo) zijn ook erg goed in combi met borstvoeding.

15. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    ik had een nuby(voor de borst)
    difrax en dr brown.
    met de nuby kon hij niet uit de voeten, difrax ging beter...
    Maar ondingen in de verwarmer(de bv) en kreeg toch nog last van krampen. De drbrown deed echt wonderen en na een maand of 3 kwam de difrax er weer bij. En na een maand of 8 ging de dr brown er weer uit...

Deel Deze Pagina