symptomen koemelkallergie

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door dobbel, 3 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Wat zijn nou echt syptonen van koemelkallergie

ons zoontje van 6 weken blijft een beetje klungelen.

hij heeft vooral.

Heel slecht slapen overdag en veeel huilen nee soms zelfs gillen, en is dan ontroostbaar. ondanks schone luier, flesje enz. eigelijk is die hartstikke moe, maar slapen ho maar.

veel last van krampjes, en heel de dag door last van windjes, 2tot 3 poepluiers op een dag de een dikker/dunner als de ander)

sinds 2,5 week ineens spugen, is nu aardig onder controle door de jhpm. moeten dan wel zonnebloemolie toevoegen om de ontlasting op gang te houden.

veel overstrekken, heel erg druk in zijn bewegingen.
    hij heeft heel veel de hik, niest heel veel, rochelt veel, en heeft vaak snotjes in zijn neusje zitten.

qua drinken hij krijgt nu omneo, 6 keer per dag 120/4 plus 2 jhpm en zonnebloemolie. wel hebben we een erg groot gat in de speen want anders drinkt ie gewoon slecht tot niet. tja nu drinkt ie meestal de fles redelijk leeg op een bodempje naar, de 3 standen speen op stand 3 werkt niet eens prettig. dan doet ie wel meer als een uur over zijn fles, nu 10 tot 15 minuten

hij zal nu zo`n 4000 tot 4200 gram zijn denk ik.

snachts daar in tegen slaapt ie erg goed, vanaf de laatste fles voor de nacht gaat het perfect.

geen idee wat het is, we zijn in behandeling bij de kinderfisio, naar een osteopaat wil ik voorlopig niet. zelf geen goede ervaringen mee,

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    De symptomen hier waren:
    Darmklachten (dunne luiers, veel windjes die gigantisch stonken)
    Luchtweg klachten: rochelende en piepende ademhaling vooral na de fles.
    Veel niezen en kuchen.
    Spugen en het zogenaamde verborgen reflux
    Onrustig, moeilijk in slaap vallen, hazeslaapjes en huilen in slaap.
    Eczeem vanaf 8 weken begonnen.
    Flessen slecht en heel onrustig (overtrekken) drinken.
    De hik had hij hier ook veel.

De onrust en krampjes was hier al in de 1e week. Inbakeren in een puckabag zorgde voor meer rust en overstappen naar dr brown flessen zorgde ervoor dat de krampjes verdwenen.
    Krampjes kan ook van de jhpm komen. Milan heeft dit een aantal dagen gekregen en kreeg er flink krampjes van.

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    antje dank voor je andwoord.

dat van die scheetjes die erg stinken komt me erg bekend voor.

Dat van de krampjes dat was hier ook de eerste week al, we hebben ook de dr brown fles inderdaad en verminderd het wel wat.
    van de jhpm krijgt ie geen extra krampjes, zonder dit gaat ie echt spugen.

Ons zoontje slaapt op advies ook wegens lichte voorkeurshouding altijd op zjin zij, we hebben gemerkt dat hij dit zelf ook veel prettiger vind. op de rug slapen wil die nu zo wie zo al helemaal niet meer.

sinds hij op de zij slaapt mogen we de puckababy niet meer gebruiken, hiervoor sliep hij dus in de puckababy wat er voor zorgde dat hij in iedergeval zich zelf als hij dan eindelijk sliep niet wakker slaat enzo, en niet boven in zijn bedje beland. zo overstrekken enz doet ie dan.

het is gewoon zielig om te zien dat je ventje pijn heeft, maar dat je je zo machteloos voelt.
    morgen gaan we naar het inloopspreekuur bij het cb, eens kijken wat zij er van vinden allemaal.

meer mensen met ervaring en tips, het is zeer welkom.

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Het kan ook dat je kindje reflux heeft. Kind van mijn nichtje had dit, zowel gewone als verborgen reflux. Haar kindje huilde ook veel, sliep niet lang omdat ze met liggen er het meeste last van had.

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    wat is het verschil tussen gewone en verborgen reflux?

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Wat het verschil precies is weet ik ook niet,

afgelopen vrijdag zijn wij naar de kinderarts geweest, huisarts heeft er voor gezorgt dat we dezelde dag nog terecht konden, nadat die hem zelf ook flnk heeft horen huilen, krijsen en gillen.

volgens de kinderarts kan het bijna geen koemelkallergie zijn, omdat hij gewoon weg wel goed groeit, als hij koemelkallergie zou hebben zou de melk niet goed opgenomen worden door het lichaam en zou hij dus niet zo hard groeien als dat hij nu doet. (volgens het CB iets te hard zelfs)

hij is nl van 3040 gram bij geboorte naar 4360 gram gegaan in 6 weken, geen idee of dat snel is ja of nee, heb geen vergelijkings materiaal.

ze denken nu aan reflux en heben nexium gekregen om te proberen voor 2 weken en moeten dat terug komen.

hopen dat het wat helpt.

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Het verschil is dat bij gewone reflux kindjes heel erg veel spugen en dat ze bij verborgen reflux niet zichtbaar spugen.

Bij verborgen reflux is het dus zo dat ze wel maagzuur overgeven...maar dat dat in de slokdarm blijft hangen en die raakt daardoor helemaal geirriteerd. Kindjes ruiken daarbij vaak zuur en slikken veel. Ook zitten ze vaak met de mond open of met de tong naar buiten.

Dat ie wel goed groeit en dat het daarom geen koemelkallergie kan zijn is echt vette b*llshit!
    Finn is 7,5 maand...weegt 9.5 kilo en groeit als kool maar heeft toch echt koemelkallergie!

Koemelkallergie

kijk hier eens even!

Veel wat jij verteld herken ik maar al te goed!
    Maar Finn heeft dat ook wel ook nog verborgen reflux (nu helemaal goe donder controle met Nutriton...geen last meer van eigenlijk)
    Bij ons hielp de zantac (een ander medicijn) een paar weekjes wel goe.d..maar toen was het weer van voren af aan!

Toen kregen we andere voeding en vanaf toen gaat het super! Het is een heel ander kind!

Hij sliep zelfs met een week of 6/7 al door van 23.00 tot 7.00
    De kinderarts zei dat dat best zou kunnen omdat ie dan geen eten in zn maag heeft wat zeer doet bij hem!

We hebben ook al 1 provocatie gehad.

Ik zou dus die site even goed bekijken en dan echt aan de bel trekken hoor!
    Hier heeft het ook even geduurd voor dat ze het "erkenden" maar uiteindelijk gelukkig wel!

Enne..maak je geen zorgen heh?! Als het zo zou zijn valt het allemaal best mee!
    Ik merk nu gewoon dat de extra dingen die je moet doen eigenlijk allemaal niet erg zin omdatik er zooooooooooo'n lief en tevreden ventje voor terug krijg. (over het algemeen dan heh;) Nu met tanden krijgen niet zo:p)

8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Hoi bedankt voor je reactie.

op de site staat ook een groeiachterstand als 1 van de symptonen.

Ik voelde me ook absoluut niet serieus genomen, en tja ook omdat sven zo mega vrolijk was, zo vrolijk hadden wij hem zelfs nog nooit gezien. het duurde een kwartiertje en toen zetten die het toch weer op een schreeuw en gillen, dus ze hebben wel gehoord hoe het hier gaat. maar dat is dan maar even he.

dat van die opkomende melk en terugslkken dat doet sven ook, en hij ruikt ook zeurig uit zijn mondje.
    verdikken met JHBP doen we dus al anderhalve week, nadeel is dat die er slecht van kan poepen, dus nu daar weer zonnebloemolie voor, en dan is het te doen, maar het kost ons ventje zo veel moeite om te poepen, echt mega persen wat ie doet, terwijl de ontlastig echt niet dik is.

veel darmkrampen heeft ie ook met infacol wel iets minder maar weg is het niet.

tja het is lastig hoor, als zon arts zegt dat kan die niet hebben dan ben je eigelijk uitgepraat,

ik hoop dat de nexium wat gaat werken, als dat over 2 weken nog net aanslaat moeten we er weer mee stoppen, en da moeten we het eigelijk maar uitzingen dat was wat ze zij, toch absurt.

ja het is waarscheinlijk een pienter mannetje wat meer wil dan dat ie kan, en daarom zoveel huilt uit frustratie, ik zelf geloof dat niet echt. hij is zeker erg helder en goed bij, maar hij huilt echt alsof die pijn heeft.

en dan al die goed bedoelde adviesen, ik wordt er gek van.
    laat maar huilen, goed voor de longen, hij is nu al verwend, werdt met 4 weken al gezegt
    verschrikkelijk toch, ik kan mijn kindje niet zo laten huilen hoor zonder hem vast te houden.

ik vind het zo sneu vooral voor hem, ben er zelf nog aardig rustig onder,

nadeel van de kinderarts vond ik ook, ze leek wel een psygiater, hoe zijn jullie er onder, hoe vinden jullie het enz enz, wat verwacht je van ons, pfff ik kom met een kindje wat veel huilt en niet happy is, ik verwacht dat jullie hem dus eventueel onderzoeken testen het kan me niet schelen als jullie maar wat doen, en me niet gaan vertellen dat het maar een huilbaby is en verder niets mankeert.

jammer hoor, dat het zo moet he.

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik snao precies hoe je je voelt! een ander denkt altijdprecies te kunnen vertellen wat goed is!

De symptomen die op die site staan kunnen allemaal een teken zijn van koemelkallergie...maar het hoeft niet!
    Het zou ook zomaar kunnen dat er een paar wel zijn en een paar niet!

Finn is namelijk ook erg groot en groeit super! Hij heeft nog nooit last van zn oren gehad en hij heeft ook geen bloed in zn ontlasting.

Kijk het nog even aan...en als het echt niet beter gaat gewoon naar een andere arts vragen!

10. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Hier ook geen bloed in de ontlasting en groeit goed, al drinkt hij de laatste dagen slecht, komt niet aan de hoeveelheid die die zou moeten hebben per dag meer.

en pijn in de oren ook nog niet gemerkt, maar goed hij is nog maar 6,5 week.

We kijken het nog even aan, 19 februari moeten we terug komen, en dan zien we wel hoe of wat. wil me zomaar niet met niks weg laten sturen, als het niet wat beter is geworden tegen die tijd.

11. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik heb niet alles woordelijk gelezen (beetje te moe voor sorry ;)), maar mijn zoontje groeide ook gewoon goed en had wel koemelkallergie.

Ik heb totdat hij 10 weken was hele dagen met hem om mijn arm gezeten/gelopen omdat hij maar bleef huilen en overstrekken.
    Poepen deed hij nauwelijks en vaak met behulp van een thermometer of lactulose.

Toen hij 8/9 weken was, werd het hoogtepunt qua huilen bereikt en ik kon niet meer. Uiteindelijk toen hij 10 weken was, ben ik begonnen met Nutrilon Pepti en gelijk een ander kind.
    Hij dronk rustiger, geen krampen meer direct na zijn fles, hij begon te lachen zowaar.
    Alleen later op de dag veel gehuil omdat hij overdag zo slecht sliep (ondanks de Puckababy). Ook spuugde hij veel vocht, maar JBPM hielp niet.
    Toen hebben we enkele behandelingen gehad bij de osteopaat omdat de ontlasting van mijn zoontje nog steeds niet vanzelf ging (terwijl het niet dik was ofzo) en toen werd hij zoals een baby hoort te zijn: alleen huilen als er iets is.
    Hij kon toen ook probleemloos zonder Puckababy en zijn lichte voorkeurshouding was weg!

Pas toen we met potjes zijn begonnen (op aanraden van de osteopaat) ging zijn stoelgang helemaal probleemloos en is het spugen weggegaan.

Hopelijk heb je iets aan dit verhaal, maar ik kan wel dit zeggen: vertrouw op je gevoel. Dat heb ik ook gedaan en ik zat juist.
    En: het wordt echt beter geloof me!
    Ik dacht ook dat ik in zou storten als ik nog één dag met een constant krijsend kind zou zitten en ik kan ook eindelijk genieten van mijn kindje.

Sorry als het een warrig verhaal is, maar het is echt bedtijd voor me ;)

12. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Hier sluit ik mij bij aan. Milan groeit ook goed ondanks zijn koemelkallergie. Was 4 weken na de geboorte al 1 kilo en 4 cm gegroeid. Bloed in de ontlasting heeft hij ook nog nooit gehad en oortjes heeft hij pas geleden voor het eerst last van gehad.

Als je de 19e weer niet tevreden bent over de arts, dan gewoon een second opinion bij een andere arts vragen.

13. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    bedankt voor de berichtjes, het is nu weer helemaal mis zo net naar de fles, voel me zo machteloos en dat gevoel wordt met de dag groter.

mag ik eens vragen wat pepti kost, en kan je dat zelf kopen zonder recept ofzo?

14. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Pepti kun je zonder recept kopen (ik kocht het bij Kruidvat) en één bus kost 21 euro.
    Toen voor ons duidelijk werd dat het inderdaad koemelkallergie was, hebben we via het CB een machtiging gekregen zodat het vergoed werd en nu krijgen we het via de apotheek.
    Maar de eerste 4 weken moet je alle koemelkallergie voeding zelf betalen omdat het eerst zeker moet zijn dat het koemelkallergie is.

Ik vond het zelf niet fijn om van voeding te wisselen, maar na elke voeding had hij zo'n pijn dat ik de gok maar heb genomen.

Heel veel sterkte en als je vragen hebt, mag je altijd PB-en!

15. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Oke dus ook bij kruitvat te verkrijgen, ik wil eigelijk ook niet wisselen, maar nu hij weer zo huilt, zo net naar de fles. en dit gaat nu door tot vanavond, met veel moeite kan ik hem een uurtje laten slapan tussendoor, maar dit gaat me wel opbreken, vooral dat huilen vind ik zo verschrikkelijk zielig. dus denk er sterk over om het maar gewoon te proberen.

aan mijn CB heb ik niets, vind het maar wat dombo`s daar. de een nog wat erger als de ander. maar vind ze behoorlijk eigewijs, hun zien zo`n kind maar even he, ik de hele dag, en heb gewoon het gevoel dat je nergens geloofd wordt.

En dan al die adviesen in de familie, tot nu toe altijd makkelijke kinderen in de familie gehad, dus tja ze weten het allemaal zooooo goed. oook mijn ouders hoor, ik wordt er zo moe van om mezelf steeds te verdedigen,

vind het erg fijn dat ik hier gewoon mijn verhaal kwijt kan, en tips krijg.

16. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Het klinkt hetzelfde als wat mijn zoontje had.
    Meteen na de fles overstrekken en huilen. Alleen rustig als ik zijn beentjes helemaal omhoog hield en hem in een kommetje liet liggen.
    En dan de hele dag zo houden want zodra hij neer gelegd werd, begon de ellende van voor af aan.

Als jouw gevoel zegt dat het misschien koemelkallergie is, zou ik zeggen: probeer het gewoon. Waarschijnlijk kun je al meteen verschil merken als hij meteen na de voeding die hij nu krijgt, zo reageert.

Zo niet: second opinion vragen bij een andere kinderarts.
    Of een afspraak maken bij een allergiepoli!

Laat anderen maar kletsen: jij bent diegene die hele dagen met een huilbaby zit en ik weet heel goed hoe jij je voelt.
    Waar is die roze wolk? Machteloosheid, frustratie, gebroken, emotioneel op.

Feit is: zo kun je niet verder. Dan kun je of wachten totdat artsen iets doen of zelf iets proberen.

Volg je gevoel!

17. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    nou precies, jij zegt precies hoe ik me voel, mijn man trouwens net zo, die loopt nu met hem om hem rustig te krijgen. mijn man lukt dat beter als mij overgens.

probleem is, ik doe het wel als het moet maar ik heb zelf zoveel pijn, daar ik fibro heb, en hij gewoon te zwaar is voor mij om hem de hele dag op de arm te houden. ben zooo blij als mijn man thuis komt en het kan overnemen.

gelukkig heb ik een lief broertje en schoonzusje waar ik hem af en toe breng om even zelf wat rust te krijgen, hij is daar in goede handen, en ook daar proberen ze alles uit om hem dan rustig te krijgen, en ze zij gisteren al nadat ze hem een nachtje had gehad, pff ik ben echt moe hoor ik snap goed dat je er af en toe doorheen zit.

Ik hou me zo sterk mogelijk maar de tranen komens steeds vaker door, we hebben 9 jaar op dit wonder gewacht en er voor geknokt, en als je dan nu ziet dat het pijn heeft, niet lekker in zijn vel zit dan wordt ik daar zo verdrietig van.

ik zelf overleef het wel, echt wel maar tis gewoon hartverscheurend zo klein manneke te horen schreeuwen en gillen.

ik ga straks naar de kruitvat en haal zo`n bus pepti op. ga het gewoon proberen.
    ik laat weten hoe het gaat, hoop stiekem ook direct verbetering te zien.

ga het maar niet overleggen met het cb ofzo, gewoon op eigenhoutje want tja ze geloven het toch niet.

18. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Het is inderdaad hartverscheurend en dat maakt het ook zo slopend. Je weet dat hij zich niet goed voelt en je weet niet wat je kan doen.

Ik heb het ook op eigen houtje gedaan. Helpt het niet dan kan de voeding alsnog geen kwaad. Want er zitten net zoveel voedingsstoffen in.

Alleen moet je dan weer verder zoeken :(.
    Dan zou ik echt voor een second opinion bij een KA gaan of naar een allergie poli.

De onrust kan wel een tijdje blijven trouwens. Wij zijn daarvoor bij een osteopaat geweest en dat heeft echt geholpen.

Ik ga voor je duimen dat het werkt!

19. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Trouwens...mijn zoontje sliep ook gewoon de avonden en de nachten super goed daardoor hebben wij ook zo getwijfeld.

En het spugen heeft hij af en toe nog bij vlagen als zijn stoelgang weer stagneert. Ik weet niet of jouw zoontje wel een goede stoelgang heeft?

20. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Had je nog voeding gehaald?
    Zo ja, al gegeven?

Ben benieuwd hoe het gaat!

Deel Deze Pagina