Hoi, Zit met een probleem. Ivm mijn 2e zwangerschap wil ik graag een duowagen aanschaffen maar die past niet in mijn auto. Die is nl maar heel klein qua kofferbak. Ik krijg ook niet eens mijn huidige kinderwagen achterin. Mijn man is ook te lang om in mijn auto te rijden dus moeten echt voor een andere (duurdere )optie gaan. Nu ben ik van plan om me te orienteren naar een nieuwe auto. Maar daarbij heb ik jullie hulp nodig! Wie heeft een duowagen en welke auto hebben jullie daarbij? Dat een duowagen in een station of mpv past dat begrijp, het gaat zich dus met name om de kleine wagens (hyundai getz/honda jazz?) Alvast bedankt voor jullie hulp!
Mag ik vragen welke wagen jij dan niet in een honda jazz krijgt. Want wij hebben er ook een en juist de jazz heeft de grootste kofferbak op dit moment is zelfs groter dan die van een golf en net zo groot als die van een quasqai dus kan het me niet goed voorstellen. Wij hebben zelf een koelstra latinique en die gaat er echt met gemak in. houden nog ruimte over voor de hond en al
ligt er ook aan wat voor duo. Naast elkaar of achter elkaar. Wij hebben een achter elkaar geleend en die was ingeklapt maar een heel klein beetje groter dan onze mutsy
Mijn vraag was eigenlijk of het in bijv. een Honda Jazz of Hyundai Getz zou passen, zijn nl nog relatief betaalbare 2e hands auto's. Heb nu zelf een Hyundai Atos en die is heel smal. Maar ik heb hem pas 3 jaar dus zonde dat ie nu al weer weg moet maar ja... Maar goed... jij hebt dus een Jazz en daar past ie. Heb een duowagen van prenetal die ik van mijn vriendin zou kunnen overnemen. Jij stelt dus dat het zou passen dus kan ik de Jazz als optie nemen. THANKX
Maar dat mag pas na 6 maanden. Gaat zich nu met name om de eerste maanden. Mijn dochtertje is pas 19 maanden als nummer 2 komt en het is dan bijna winter. Wil natuurlijk wel als het nodig is zelf naar de winkel of wat dan ook kunnen gaan, gewoon niet afhankelijk zijn van anderen. Het is dat mijn man te lang is om in mijn auto te zitten anders hadden we het probleem niet gehad. Ik heb op dit moment de 1 persoons Easywalker Quatro maar die past in de zit stand (dus zonder bak) niet meer in mijn kofferbak, vandaar dat ik voor mijn meisje op dit moment ook een koelstra buggy heb. Gaat heel goed maar voor straks even geen optie. Daarnaast ben ik best klein dus zo'n zit of loop aanhangsel voor achter de kinderwagen zie ik ook niet echt zitten. En een doek om in te dragen ook niet echt practisch voor als je naar de winkel moet.
Jazz is qua kofferbak veeeeeel groter dan een getz en een honda is qua inruilwaarde veel gunstiger. Die van ons rijdt daarnaast ook nog eens heel zuinig ruim 1 op 18 met gemak. Dus is echt een aanrader. Nooit problemen en onderhoud is echt heel goedkoop. Wij hebben hem nu bijna 5 jaar en hebben hem toen als demo gekocht ongeveer 15.000 voor betaald en zouden er nu nog ruim 9500 voor terug krijgen en dat is na 5 jaar en 80.000km op de teller echt heel netjes. Lukte mij met mijn clio van 2 jaar oud niet eens vorig jaar, daar moest ik meer op inleveren. Succes, maar ik zou niet twijfelen tussen een hyundai en een honda is niet te vergelijken
Daarnaast heeft een vriendin van mij trouwens een getz en die was echt verbaasd over hoeveel wij kunnen proppen in een jazz, die van haar is trouwens bijna net zo oud en zij krijgt er helemaal niets meer voor terug. Daarnaast is de jazz niet voor niets al 4 jaar op rij gekozen tot beste auto van nederland