Twijfel over kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Yule, 1 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Wij twijfelen tussen de Mutsy (4 wielen), de Quinny Speedy (3 wielen), de Mutsaerts Transporter (4? wielen) en de Urban Jungle (3 wielen). Ik weet echt niet wat nou het beste is.

Wie kan ons helpen met goede of juist hele slechte ervaringen met deze wagens?

Alvast bedankt!

Yule

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb een Mutsy, maar deze is niet erg wendbaar. Die zou ik nieuw niet uitzoeken. Ik zou zelf de Urban jungle kiezen, om de wendbaarheid

3. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0

De Mutsy 4 rider
    komt er als beste keus uit bij de consumentenbond.
    De mutsearts heeft een ronde bak en kan minder lang gebruikt worden. Bovendien worden de onderbeentjes bij de wandelinzet slecht ondersteund als de kleintjes nog korte beentjes hebben. Kan niet horizontaal gemaakt worden, dus ze hangen meer in de gordels. Als ze wat ouder zijn, passen ze er ook niet goed meer in. Mijn neefje is 2,5 en wil er echt niet meer in gepropt worden.
    De Quinny vind ik wel mooi, maar lijkt me niet goed als je als ouders erg lang bent en je verwacht dat je kroost ook lang is.

Ik ben superenthousiast over de Koelstra Flexxo. is ook echt het bekijken waard.
    Vooral omdat de bak lang te gebruiken is, rechthoekig dus er is ruimte zat voor een kruikje zonder dat het bakje teveel verkleind wordt (heb je met een ronde bak wel, zonde van de ruimte)

4. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    wij hebben een quinny speedi en vinden hem erg fin. hij is erg wendbaar en makkelijk in en uit te klappen. goed in hoogte te verstellen, dus op veel lengtes aan te passen.

succes met kiezen!

5. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ojee, nog een wagen om te overwegen (Koelstra). Is die ook makkelijk klein te maken? Wij hebben een kleine auto namelijk.

PS: Een vriendin van mij heeft ook een dochtertje Marin!

6. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Goede smaak heeft je vriendin. Marin haar tweede naam is Minke
    Ik heb de kar achterin een peugeot205 (zonder hoedenplank past de reiswieg er los bovenop en heb je nog steeds zicht door de achterruit) en een vriendin van mij in een vw polo (reiswieg op de achterbank)

7. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Wij hebben gekozen voor een Quinny Speedy SX. Wij twijfelden ook tussen een Mutsy met 4 wielen en een Quinny. Vrienden van ons zijn totaal weg van de Mutsy. Wij vonden dat die toch minder wendbaar is dan de Quinny. Mijn moeder gaat een paar dagen per week oppassen en die heeft niet de kracht voor stugge wagens. Enne de Quinny is heel mooi klein in te klappen en dat vind ik met de Mutsy nogal tegenvallen. Dus ik zou voor een Quinny gaan.

xxxies Gea

8. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    wij hebben ook de quinny

echt een hele fijne wagen makkelijk in en uit teklappen in hoogte goed verstel baar zeker als je lang bent

nee zou niet meer zonder willen

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Interessant topic dit! Maar van de quinny heb ik juist weer gehoord dat de bekleding snel stuk gaat/vaal wordt en dat de wielen snel opgepompt moeten worden? Of hebben jullie hier geen last van?

10. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    misschien even handig als je erbij vermeld welk soort mutsy je hebt, de urban rider vind ik persoonlijk niet zo wendbaar maar de 4rider daarentegen vind ik echt super wendbaar

11. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Heb de 4 rider besteld. Vond 'm in de winkel erg wendbaar.
    Nadeel wat ik hoorde over de Quinny is dat je kindje er niet echt rechtop in kan zitten. Dus met eendjes voeren of zo kan hij/zij helemaal niet op de grond of in de sloot kijken, maar alleen naar de lucht.
    En het leuke aan de 4 rider is dat je kindje naar je toe of van je af kan zitten.

12. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ja daar heb je gelijk in. Ik heb de Urban Rider

13. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    wij hebben hier ook een mutsy urban rider. bevalt prima.
    wij wilden sowieso geen driewieler vanwege het kantelgevaar met stoepjes op en af ed.
    verder zijn we superblij met onze stoere mutsy, hij heeft misschien geen hele kleine draaicirkel maar daar hebben we niet zoveel last van.
    verder is hij goed wendbaar, stevig onderstel, en wat een groot voordeel is is dat de buggyzit in alle standen te stellen is en dat je de kleine van je af en naar je toe kan laten zitten. dat is echt ideaal!

succes met de keuze!

joyce

14. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Dat je de zitting ook naar je toe kan zetten is echt een voordeel hoor! Zeker als ze net uit de reiswieg komen. Vind het jammer dat ik marin alleen door het aampje kan bekijken,

15. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    misschien dat je met alle wagens in de winkel een stuk kan gaan lopen. het is ook lastig om een kinderwagen uittezoeken
    er is zoveel keus en je kan van alles kiezen. van 3 wieler tot 4 wieler en dan ook nog eens alle kleuren.

16. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    mijn bekleding is nog steeds heel de quinny kan gewoon helemaal rechtop en ik heb me banden nog niet hoeven oppompen

kortom nog geen problemen ondekt

wie weet dat de andere dame,s wel mankementen hebben maar ik niet

17. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    wij hebben de Quinny speedi gekocht omdat die helemaal bij ons past. Klein opgevouwen kan worden enz enz. Mn man maaide in de winkel alles om met de mustsy dus, die wagen is het niet geworden. Hij vond het maar een lomp rot ding, en ik hoorde al van vriendinnen dat ze bij sommige winkels niet in kunnen omdat de beveiligingspoortje te dicht op elkaar staan. Van de Quinny Speedi heb ik alleen maar positieve verhalen gehoord. Vandaar dat we die genomen hebben.

18. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Wij hebben voor de dochter van man (nu 3) de urban jungle
    en ik vind dit echt een top wagen....bij deze beeb nemen we
    ook weer de urban jungle....

Volgens mij is het een kwestie van proefrijden... ;) en wat je
    smaak gewoon is....

Succes met je keus maken!

LIEFS nony

19. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Wij hebben ook een Quinny Speedi gekocht, is met 1 handin elkaar te schuiven, geen lastige haakjes als je de bak erop wil klikken, maxi cosi past er met hetzelfde gemak op zonder dat je er een ander onderstel voor moet aanschaffen, ideale wagen lijkt me. Heb uiteraard nog geen echte ervaring aangezien de kleine er nog niet is.

nadeel vond ik wel, dat ie wel erg plat opgevouwen kon worden, maar dat ie nog best breed blijft, hij pas dan ook niet achterin mijn seat ibiza samen met de wandelwagenbak.
    Nieuwe auto gekocht dus..:)

20. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Na een hele dag proberen zijn we tot de Mutsy 4 rider gekomen.

Mijn bevindingen:

- Mutsy 4 Rider: mooie wagen, veel opties (veel kleuren, verschillende modellen reiswiegen, ook hele stoere funseat :D ). Wandelwageninzet is in veel standen te zetten, niet alleen naar je toe/van je af, maar ook helemaal plat of rechtop, voetendeel is apart verstelbaar. Ruime mand eronder. Loopt heel soepel, is stabiel en makkelijk in en uit te klappen (als je weet hoe, 't was de enige wagen waar we het niet zelf konden uitvissen).
    Nadeel: reiswieg gaat er niet heel makkelijk af, zoals bij Quinny bijv.

- Mutsy 3 Rider: alle voordelen van 4 Rider, behalve dat ik hem niet stabiel vond (kantelde makkelijk en zwabberde veel meer). Verder stonden de reiswiegen van alle 3 wielmodellen scheef (voeteneinde veel lager dan hoofdeinde en dat las ik ook al op andere sites, 4 Rider staat als enige recht).

- Mutsy Urban Rider (met zwenkdeel achter): alle voordelen als hierboven, loopt erg soepel door zwenkdeel, het is wel erg wennen met sturen. Achteruit manoevreren lukte mij en mijn vriend niet, je moet er eerst je caravan-rijbewijs voor halen denk ik... Verder als nadeel de schuine bak, net als bij 3 Rider.

- Quinny Speedi: mooie wagen, mijn favoriet qua uiterlijk, makkelijk in te klappen, maar hij ging er met mij vandoor ipv andersom! :confused: Ik moest echt behoorlijk bijsturen, hij koos steeds een kant uit zichzelf... Ander nadeel vind ik dat je de wandelwageninzet niet naar je toe kan plaatsen (wil ik graag).

- Quinny Buzz: onze 2e keus. Ook hele mooie wagen, zeer makkelijk in en uit te klappen en heel klein te maken. Enige nadeel: de zitting van de wandelwagen is een kuipje wat wel kan kantelen maar niet verstelbaar is (het blijft een kuipje). Ik denk dat de kleine er (te) snel uitgegroeid is.

- Mutsaerts: stevig en robuust, handig klein te maken (je moet wel even weten hoe...), reiswieg gaat er makkelijk af. Nadeel: kinderwagenzitje kan niet naar je toe. Vrij zware wagen. Ontwerp vond ik persoonlijk beetje saai.

- Stokke: zeer mooi design, loopt als een zonnetje. Wel heeeeeeel erg duur en het wandelwagendeel is erg klein, zeker voor een peuter. Voor dat geld wil ik er maximaal gebruik van kunnen maken en niet na 2 jaar een nieuwe buggy moeten aanschaffen.

- Urban Jungle: wendbaar, soepel te besturen. Ontwerp vond ik een beetje saai en weinig opties. Wel vrij prijzig. De bak was achteraf te laag voor ons.

- De rest (Bugaboo, Easywalker, Maxicosi, etc) heb ik niet naar gekeken, omdat het of mijn smaak niet is, of de reiswieg te laag was voor ons.

Deel Deze Pagina