baby 2 mnd en laat veel windjes> pijn

Discussion in 'Flesvoeding' started by mariana2010, Mar 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mariana2010

Sep 19, 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

mijn dochtertje is nu 2 mnd e heeft gigantisch last van windjes. Af en toe de hele dag door.
    Dit veroorzaak haar ook heel veel pijn en onrust.
    Beweegt constant met handjes en voetjes, maakt vuistjes.

Ze eet nu Friso comvort en voorheen nutrilon omneo.
    Gebruik hiervoor een dr. brown fles, maar merk geen resultaat.

wie weet raad?

2. roosje01

roosje01 Bekend lid

Mar 5, 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Onze dochter heeft ook heel erg veel last gehad van krampjes/windjes en haar ontlasting. Wij zijn toen ook overgestapt naar comvort voeding (van de etos). Je moet de voeding wel even de tijd geven, bij ons duurde het zeker een week voordat het echt effect had! En ik weet hoelang die week kan duren!!!

Kan ze wel goed poepen?? Anders helpt een beetje olie in de voeding ook nog wel eens of wat extra water in de fles...

Misschien anders toch even contact opnemen met je huisarts...

3. mariana2010

Sep 19, 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    ze is al nu 2 weken bezig met de frio comfort, maar lijkt dat het alleen maar erger wordt.
    Kan dat zomaar olie in de fles doen?
    Haar ontlasting is best heel hard, waardoor ze heel veel pijn heeft.
    Het begin van de ontlasting is dus heel hard en best dik, en het einde van de ontlasting is wat zachter. Kleur is geel trouwens.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Geef je comfort vanwege spugen?

Als het gaat om EN krampjes EN spugen EN vieze windjes, dan zou ik eens serieus aan koemelkeiwitallergie gaan denken.

5. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

Apr 22, 2009
    1,213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    ik zou even navraag doen bij het consultatieburo.
    Mijn zoontje heeft ook last van harde windje en voorheen krampjes. De ene keer heeft hij hier meer last van dan een andere keer. Ik gebruik de gewone Friso en een aventfles.
    Sinds deze week ga ik met mijn zoontje naar babymassage en daar hebben we tips gekregen om de pijn te verzachten.
    Als een kindje 3 maanden is zijn de darmen goed ontwikkeld en blijken ze minder last te hebben van harde windjes en krampjes.
    Ik ga volgende week weer naar het consultatieburo en zal even navragen hoe het zit.

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    krampen zijn niet ze vreemd de eerste 3 maanden.
    Ik heb 6 maanden bv gegeven en de eerste 3 maanden had ze hier ook verschrikkelijke pijn in haar buik van de krampen.
    ALs de ontlasting hard is dan zou ik inderdaad even advies inwinnen bij de huisarts want dat is niet hoe het hoord

Share This Page