veel drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door karin, 29 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin

karin Lid

23 okt 2006
    18
    0
    0
    hoi,

ik heb een vraagje mijn zoontje is 2 jaar en drinkt sinds vrijdag ontzettend veel wel 3 flessen in 10 minuten dan drinkt hij even niks en dan begint het weer volgens mij is dit niet goed hij word ook boos als je niet gelijk drinken pakt hij heeft echt dorst hij heeft geen last van diarree en hij plast altijd al heel veel
    wat kan het zijn of kan ik beter morgen de dokter bellen
    alvast bedankt groetjes karin

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi Karin,

Het enige advies wat ik je hierin kan geven is dat als je zoontje veel blijft drinken je het beste contact kunt opnemen met je HA. Drie flessen in 10 minuten is wel veel.

Ilja

3. karin

karin Lid

23 okt 2006
    18
    0
    0
    ilja bedankt voor je reactie ik had het zelfde idee ik had gelezen dat het ook met suikerziekte of met een nierziekt te maken zou kunnen hebben ik hoop niet dat het zo is maar kan dat kloppen

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Karin,

Ik ben natuurlijk geen arts. Maar hier volgen wat kenmerken die kunnen duiden op suikerziekte:
    *vaak dorst en veel plassen
    *vermoeidheid
    *oogklachten, zoals rode en branderige ogen, *wazig zien, dubbel zien of slecht zien
    *slecht genezende wondjes
    *kortademigheid of pijn in de benen bij het lopen
    *Vaak terugkerende infecties
    Meestal als er meerdere kenmerken zijn dan moet je contact opnemen met je huisarts. In dit geval hebben we het over een kind van twee jaar. Vandaar dat ik zei als jij vind dat je zoontje echt veel blijft drinken, dan zou ik gewoon even een check halen bij je huisarts. Op die leeftijd kunnen ze vaak nog niet zo goed duidelijk maken of er iets is en wat er aan de hand is.
    Ga niet direct van iets ergs uit.

Ilja

5. karin

karin Lid

23 okt 2006
    18
    0
    0
    nee voor de rest heeft hij die klachten niet wel is hij wat meer moe dan normaal maar ik bel morgen wel even de dokte voor de zekerhied
    dank je wel

Deel Deze Pagina