Wijgeren fles

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Mama sinds 2009, Jan 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Onze zoon van 8 maanden is goed aan het eten. Fruit, brood, warm eten en toetje. Melk vindt hij steeds minder interessant en hij laat steeds vaker halve/hele flessen staan. daarnaast drinkt hij ook geen ander vocht (thee, water, diksap). Dus ik maak me wel wat zorgen over de hoeveelheid vocht die hij binnen krijgt. Heeft u tips/adviezen/ideeën? Hoeveel melk zou hij nog moeten drinken?

Alvast bedankt voor uw reactie.

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Mama sinds 2009,

Fijn dat jouw kindje zo goed eet, alleen gaat dit ten koste van zijn melk. Kindjes van 8 maanden hebben genoeg aan 3 flesjes van 180 ml.

Geef jij thee, water en diksap uit zijn flesje waar hij ook zijn melk uit krijgt? Wellicht kun je een tuitbeker proberen?

Groet,
    Anne

3. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Dank voor uw reactie. Drie flessen van 180 redt hij niet. Totaal 400 ongeveer aan melk denk ik. Ik bied de thee/sap/water zowel in een fles als een tuitbeker aan. Maar zonder succes. Hoeveel vocht (incl. melk) is nodig?

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Mama sinds 2009,

Wij adviseren minimaal 500 ml melk per dag. Heb jij al pap bij zijn flesje geprobeerd? Wellicht vindt hij zijn flesje dan iets lekkerder? En doet hij lang over zijn flesje? Dan is een andere speen misschien de oplossing?

Wat ook zou kunnen helpen is te kiezen voor een andere opvolgmelk. Ook opvolgmelk kan in smaak verschillen.

Groet,
    Anne

Share This Page