Geitenmelk vanaf 1 jaar

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Suzzy, 5 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzy

Suzzy Nieuw lid

8 dec 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoontje van 1 jaar (gisteren geworden) drinkt al vanaf 10 maanden geitenmelk van Kabrita (dus speciaal voor baby's in poedervorm). Nu mag hij dus over op "gewone" melk. Ik zou het ook fijn vinden om van de poedermelk af te komen en gewoon melk uit een pak te kunnen geven. Voor het gemak maar zeker ook financieel (€ 29,- per blik nu).

Maar ik heb geen idee welke melk ik moet gaan geven. Het consultatiebureau adviseert om halfvolle koemelk te geven. Maar hier voel ik niet zoveel voor omdat mijn zoontje vanaf de geitenmelk zoveel anders is geworden. Het is een heel vrolijk mannetje nu! Dus ik zou graag overstappen op "gewone" geitenmelk uit de supermarkt. Wie heeft hier ervaring mee? En welke geitenmelk gaven jullie??

Ik hoop op een reactie.

Bedankt alvast!!

2. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik geef mijn zoontje gewoon geitenmelk. Wel koop ik de biologische in de natuurwinkel die alleen gepasteuriseeds is ipv gehomogeniseerd of wel hoog gepasteuriseerd.
    Laag gepasteuriseerde melk is niet kapot gemaakt en bevat dus meer voedingsstoffen.
    Hier kreeg de kleine vanaf 10 maanden heel af en toe een flesje kv maar verder nog steeds borstvoeding.

3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Mijn zoon heeft tot bijna 4 jaar biologische geitenmelk gedronken. Hij had geen KMA, maar reageerde wel heftig op lactose in koemelk.
    Op geitenmelk deed ie het veel beter.

Deel Deze Pagina