(te) laat de eerste fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Tam1985, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tam1985

Tam1985 Lid

8 apr 2014
    11
    0
    0
    Hallo,
    mijn zoontje is 6 maanden en is sinds een aantal dagen vanzelf van 4 naar 3 flessen gegaan. Het is alleen zo dat hij 's ochtends tussen 7 en 8 uur wakker wordt en dan wel uitgeslapen is, maar nog geen honger heeft. Hij zit dan nog rustig op schoot of speelt lief in de box. Ik heb gisteren maar om 10 uur (omdat hij nog steeds geen honger bleek te hebben) zn fruitpotje gegeven (6+ maanden), die ging er erg goed in (eigenlijk altijd wel). Zijn eerste fles kreeg hij pas om 12 uur, toen gaf hij duidelijk aan honger te hebben.
    Nu is mijn vraag of het kwaad kan dat hij niet gelijk 's ochtends zijn fles krijgt/wil. Moet ik toch gewoon zijn fles geven zodra hij wakker wordt? Of kan ik iets anders (boterham/pap) proberen als ontbijt?
    Wij voeden trouwens op verzoek en hij geeft duidelijk aan als hij honger heeft.

2. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Het kan zijn dat hij gewoon geen honger had. Wij zelf hebben ook niet elke dag evenveel honger toch?
    Als het dagelijks voorkomt zou ik idd pas naar altenatieve zoeken.

3. Tam1985

Tam1985 Lid

8 apr 2014
    11
    0
    0
    Dank je! Ik kijk het inderdaad maar even aan...

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ik had ergens gelezen (weet niet meer waar ;) ) , dat het toch belangrijk is om in ieder geval uiterlijk 2 uur na het wakker worden te ontbijten. Dat geldt ook voor volwassenen. En als je de fles aanbied, drinkt hij dan ook niet? Als hij weigert niet forceren natuurlijk. Dan zou ik gewoon doen wat je nu doet.

5. Tam1985

Tam1985 Lid

8 apr 2014
    11
    0
    0
    Dat heb ik nog niet geprobeerd.
    Bedankt voor de tip! Ga ik zeker proberen als hij dit blijft doen. ;)

6. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik zou hem idd wel een fles aanbieden ja. Mijn zoon van 5 heeft 's morgens ook geen honger maar hij krijgt gewoon een broodje.

7. adi

adi Niet meer actief

Je kunt hem ook pap uit een bordje (met fruit evt) als ontbijt geven, misschien dat ie dat lekker vindt? Of een boterham?

Lichaamlijk gezien is een ontbijt super belangrijk om de stofwisseling weer aan het werk te zetten. Al eet ie maar een paar hapjes.

8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Wij bieden idd bij waller worden een fles aan, maar we maken haar (indien mogelijk) niet wakker voor een fles. De tijden van haar eerste fles variëren nogal eens :)

Deel Deze Pagina