Ik vind slapen van 18.30 - 5.00 keurig, hoor! Lijkt me logisch dat ze na zo'n tijd slapen wel trek heeft, ik denk niet dat 200cc zuivel extra op een dag daar echt iets aan verandert. Als ze door jullie ritme aan het eind van de dag instort, ben ik bang dat je gewoon moet accepteren dat ze dan ook weer vroeg wakker is... Overigens redden mijn kinderen het ook pas vanaf een jaar of 2,5 om níet meteen met het wakker worden te ontbijten. Dat ze niet kan wachten tot op het kdv, lijkt me echt heel gewoon hoor, op die leeftijd.
Zo, nu 2 avonden kunnen rekken en fles om 18.30. Dan ochtend om 6.15 wakker. Gisteren vrij, dus had haar 120+4 gegeven en daarna weer terug in bed. Sliep ze tot 8 uur nog en om half 9 had ze nog 120+4 met pap op van een bordje. Vanochtend werken, dus zelf de eerste fles gegeven. Ze was het niet eens met minder dan gewoon de hele fles, haha. Ze was wel nog erg moe, dus die zal snel naar bed zijn op kdv. Normaal krijgt ze bordje pap, maar daar heb ik dan geen tijd voor op mn werkdagen. Dus ik denk dat ik papspeen aan ga schaffen, kan ik een papfles geven. Dat staat me in de laatste fles een beetje tegen. Dat voelt voor mij dan als meer erin proppen omdat mama zo nodig langer wil slapen. Dus dat doe ik liever niet. Hier doen we het dus voorlopig maar mee. Er zal vast een tijd komen dat ze langer wakker kan zijn en ik nog om 19/19.30 fles kan geven. Of dat we gewoon samen om 18 uur kunnen eten, toetje erbij en dat ze daar dan genoeg aan heeft, als ze ouder dan een jaar is. Nu krijgt ze om 17 uur avondeten. Bedankt voor het meedenken, het is in elk geval fijn om niet meer wakker te hoeven maken. Dan kan ik gewoon op tijd naar bed, dan is 6.15 ook te doen.
Ja, is ook een flinke ruk die ze dan maakt idd NafNaf! Maar ik ben gewoon verwend met fles om 20.30, wakker om 7 uur. Maar zoals wel vaker: heb je en ritme, gooien ze het weer om En dan redde ze het makkelijk om pas op kdv om 7.30 te eten/drinken. Gewoon weer even omschakelen. Accepteren dus Kan altijd erger denk ik dan maar, haha.
Hier heb ik een zoon die al vanaf 6 maanden geen fles melk meer wilde. Verschillende flessen en spenen geprobeerd, tuitbeker maar nee, dat wilt hij niet. Pap gaat er nog steeds goed in, geef daarom ook (nog steeds) 210/7. Overdag krijgt hij altijd wat water of thee te drinken. En geef ik 2 porties fruit. Na het avondeten nog 100 - 120 gram yoghurt. Ik had hier voor wel naar het cb gebeld en hun gaven aan dat er genoeg kinderen zijn die na een maand of 7 de melk geen melk meer willen en veel liever vaste voeding willen. Eens wat vruchten yoghurt van bijvoorbeeld Olvarit, zo'n potje, geven? Kun je kijken hoe je meisje reageert. Als het lekker is, heb je nog een bron van zuivel