Geef ik te veel?

Discussion in 'Flesvoeding' started by sadieluna, Nov 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sadieluna

sadieluna Nieuw lid

Oct 10, 2010
    4
    0
    0
    Gorinchem
    Mijn dochter is nu 6,5 weken oud en ze krijgt 5 keer 165cc nutrilon standaard. Zodra de fles leeg is, begint ze vrijwel meteen te huilen. Het lijkt wel alsof ze nog steeds honger heeft. Ik geef haar dan niets meer, omdat ze volgens de 'regel' al te veel krijgt. Ze woog met 4 weken 4435 gram en ik schat haar nu ronde de 5 kilo. Dit zou betekenen dat ze 150X5=750cc mag hebben. Ze krijgt echter 5X165=825cc per dag. 's Nachts komt ze niet meer, ze krijgt de laatste fles rond 22.30 en komt 's ochtends tussen 5.30 en 7 (dit verschilt per dag).
    Wel drinkt ze erg snel, dus het kan ook daar aan liggen. Ik gebruik s-flessen (de kleintjes, van 170cc) met de bijgeleverde speen. Is er eventueel een kleinere speen, zodat ze minder snel drinkt?
    Op het cb zei de arts dat ik haar te veel gaf (het was toen nog 6X140=840cc) en ik ben daarna, op advies van mijn moeder, over gegaan op de 5X165. Hier doet ze het erg goed op, maar de laatste paar dagen valt ze terug. Na ongeveer 2 uur begint ze te huilen (honger-huilen) en ik kan het dan niet goed rekken. Ik geef haar een tutter of ik ga een stukje met haar lopen. De speen werkt ongeveer een half uur tot een uur en als ik ga lopen werkt het net zo lang tot ik weer terug binnen ben. Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij helpen?
    Dit is mijn eerste kindje, voor als het nog niet duidelijk was :)

2. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Voeding voor hongerige baby's een optie?

3. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    Lastig he? Ik heb de eerste weken ook zo getobt met de voeding.
    Het rekensommetje aantal kilo's x 150 ml. is een gemiddelde. Je mag eventueel ook het aantal kilo's x 175 ml. geven, als je dochter dit beter bevalt!
    Ze moet zo'n 20 minuten over haar flesje doen, anders is haar zuigbehoefte niet bevredigd en kan ze krampjes krijgen. Je zou haar voeding wat in kunnen dikken met nutriton, dan drinkt ze automatisch langzamer. Ook geeft het een wat voller gevoel in haar maagje. Je moet wel even kijken of ze hier tegen kan (en veel minder toevoegen dan op de verpakking staat), want sommige kindjes krijgen er diarree of juist verstoppingen door.
    Ook zou je de dental speen van difrax kunnen proberen. Die is speciaal voor gulzige drinkertjes. Ze verkopen hem niet overal, maar ik weet dat prenatal hem heeft.

Ik hoop dat je wat aan mijn adviezen hebt.. Succes in ieder geval!

4. adi

adi Niet meer actief

Is het zo dat ze blijft huilen als de fles leeg is (dat las ik in de eerste zinnen). Dat kan zuigbehoefte zijn (ze drinkt vrij snel, maar om haar zuigbehoefte te bevredigen zou ze ong. een half uur moeten drinken).

Als ze steeds eerder voor de fles komt is het inderdaad honger. Heb je geprobeerd om haar op verzoek te voeden? Dus:
    - als ze voor een voeding komt 150cc aanbieden met de fles van Dr. Brown (met een spciale speen voor gulzige babys). Als ze klaar is met drinken door laten zuigen tot ong een half uur;
    - opschrijven wat ze werkelijk drinkt, vaak drinken babys op bepaalde tijdstippen meer dan op andere. da is de natuurlijke behoefte, een baby is niet geprogrammeerd om de hele dag dezelfde hoeveelheid te drinken. Het kan zijn dat ze dan na 2 uur weer komt, maar dan maar de helft drinkt en weer tevreden is.

Mij heeft een keer iemand een hele verstandige tip gegeven: de baby heeft die schema niet bedacht, dat heb jij. Misschien heeft zij wel een hele andere schema ;)

5. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    1,007
    0
    0
    Huismama.
    Omdat mijn zoontje ook erg snel drinkt doe ik er nu een schepje johannesbroodpitmeel bij. Dit gaat verrassend goed!

Had ook een speciale speen aangeschaft, maar hij dronk nog steeds snel, maar de combinatie tussen die speen en JBPM gaat goed.

Dus misschien is dat een optie. Ik doe één schepje op 175 ml. Dat is genoeg voor mijn zoontje.

6. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    gewoon meer geven!!! mijn zoontje van 8 weken heeft ook af en toe meer honger, de ene dag drinkt ie meer dan de ander. als ik het idee heb dat hij nog honger heeft dan maak ik gewoon nog een klein flesje

hij krijgt 6 keer 150 tot 180 cc... soms laat hij van de 150 wat staan en soms wil hij na de 180 nog een paar extra slokken en valt ook echt pas in slaap na een paar extra slokken...

schemas zijn gewoon gemiddelden, en elk kind is anders. je kind 2 uur bezig houden, en honger laten lijden? waarom? geef gewoon nog een beetje!!! :)

succes, liefs Muis

Share This Page