alyssa maakt een rommel van haar schema

Discussion in 'Flesvoeding' started by dorisn, May 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    zo regelmatig als ze de eerste paar weken kwam zo beroerd doet ze het nu vaak. er is geen ritme in te krijgen op het moment. we willen haar graag de laatste fles om 23uur geven zodat mn man daarna naar bed kan. nu lukt dat met een beetje puzzelen wel maar tis best lastig. zo was ze vannacht erg onrustig en ze wilde na de fles van 3uur niet gaan slapen. uiteindelijk viel ze om 5uur in slaap en werd vervolgens om 8.15 wakker. daar ging mn schema weer. hoe kan ik dat het beste oplossen? ze krijgt trouwens 6x 160+5.(ze wil meer vocht dan gebruikelijk is)
    liefs doris

2. randi

randi Niet meer actief

mja k weet niet of daar wel een oplossing voor bestaat :( de onze hebben pas regelmaat in hun schema gekregen toen ze zo'n goede 2 maand waren, daarvoor was dit totaal onmogelijk. heb der ook niks speciaal voor gedaan , alleen zorgde er ik in mijn geval wel voor dat ze beiden op dezelfde moment eten gaf ook al moest ik één dervoor wakker maken want anders werd dat hier een gekkenhuis. nog eventjes geduld oefenen vrees ik

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier gaven we de eerste 3/4 maanden gewoon voeding op verzoek. Dus als C huilde van de honger, dan kreeg hij zijn flesje. Na die maanden heeft hij zelf een ritme gevonden. Dat vond ik zelf erg prettig. Waarom niks geven als hij honger heeft, of wel iets geven als hij geen honger heeft.

Natuurlijk zat er daarvoor ook wel iets van een ritme in, qua tijden tussen de flesjes, maar niet echt qua tijden op de klok.

4. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Zo, dat is veel voor haar leeftijd!
    Mijn dochtertje krijgt 6 x 120+4 en gaat nu over naar 5x 150+5.
    Heb je die hoeveelheid aangeraden gekregen van je cb?

5. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Ik zeg een sprongetje, ze is 5 weken toch?
    Hier is het ook weer een chaos met voedingstijden, ok dan wel de 19 weken sprong...
    Als het een sprongetje is, dan is het even goochelen en een beetje aanpassen, maar het goede nieuws is, dan dat het met een weekje ook wel weer over zal zijn en je dan ook vast wel weer een beetje een ritme hebt :)

Succes!

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    mamason: ik heb die hoeveelheden idd van het cb. ze bleef vaak huilerig na de voeding en had dan ook erge zuigbehoefte. we hebben toen het cb gebelt en die zeiden dat we 10 extra water bij de voeding moesten proberen want waarschijnlijk had ze nog dorst. gelukkig werkt dit erg goed.

mama2be: zou wel prettig zijn als het idd het sprongetje is en als het dan met een weekje weer beter gaat ben ik weer helemaal blij

liefs doris

7. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

@dorisn, gek he dat elk cb wat anders aanraadt ?! De hoeveelheid die ik geef aan Kim is door mijn cb aangeraden en is dus per dag 240 cc minder dan wat jouw dochtertje krijgt. En met elke fles 10cc meer water zou er tussen ons dus maar rond de 60 cc verschil moeten zitten. En dan kijk ik nog niet eens naar de maand leeftijdsverschil.
    Je zou toch denken dat alle cb dezelfde richtlijnen gebruiken.
    Bewijst eigenlijk wel weer dat je achter je eigen gevoel moet aangaan met dit soort dingen ;)
    Hopelijk is je schema weer wat beter op de rit inmiddels.

Groeten mamason

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    het gaat nu gelukkig weer wat beter. ze slaapt nu van 23.00 (laatste fles) tot ongeveer 4.00. er zit dus al 5uur tussen snachts. ze dronk al een paar dagen de fles van 3.00 niet meer leeg en we doen nu 190+6 om 23.00 en dat gaat goed. nu maar hopen dat het doorzet en dat het niet weer iets tijdelijks is. we zien het iig wel. ik heb nu mn vrolijke meisie weer terug en kan weer lekker genieten.
    liefs doris

Share This Page