flessensterilisator

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door yvonne1977, 4 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yvonne1977

20 feb 2011
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Volgende maand verwachten wij onze tweede. Bij ons eerste kindje hebben wij (in het begin) braaf de flesjes uit staan koken. Nu denk ik eraan een flessensterilisator te kopen.
    Welke bevalt jullie goed...?

2. Sinaasappeltje

Sinaasappeltje Actief lid

17 nov 2010
    282
    0
    16
    Zeeland
    Ik heb die van de Difrax (maar dus ook Difrax flessen) en die bevalt prima!!
    Overigens maak ik ze van te voren wel schoon in een sopje of in de vaatwasser. Alleen de sterilisator vind ik niet schoon genoeg. Toen ik namelijk de flessen nog niet schoonmaakte van te voren; waren ze nog vies (aanslag in flessen).

3. Delta

Delta Niet meer actief

ik heb die van prenatal zelf, eigen merk.
    gebruik difrax en dr brown flessen, er zouden er 4 in kunnen. maar bij mij past 1 difrax en 1 dr brown er net in, met alle doppen erbij enz.
    bevalt goed. voordat ik ze sterriliseer, maak ik ze met afwasmiddel, warm water en flessenborstel schoon :)
    ik doe dit alleen savonds in de sterrilisator, de andere keren alleen met flessenborstel, afwasmiddel en warm water dus.

4. tuc

tuc Niet meer actief

sterilisator werkt hetzelfde als in een pan uitkoken hoor, alleen komt er nu geen kokend water bij, maar stoom wat zich in het apparaat vormt. Ik heb er 1 van prenatal...al van de oudste. Het handige is dat de tutjes enz er evenlang in mogen dus dat scheelt.

Schoonmaken moet je altijd van te voren doen, want uitkoken of steriliseren is niet hetzelfde als schoonmaken.

5. Jet

Jet Actief lid

3 nov 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind het een super handig ding, hier al anderhalf jaar in gebruik. Zou het zeker aanraden. (in de gebruiksaanwijzing van de sterilisator staat ook dat je ze eerst af moet wassen ;))

6. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik heb die van avent gekregen, is prima. Eerst afwassen moet sowieso als je uitkookt.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier zo n vak van avant. Maar een grote diepvriesbak met laagje water en deksel er lis op werkt precies hetzelfde hoor.
    Ennuh, tegenwoordig worden er geen flesjes meer gesteriliseerd, alleen de eerste week.. daarna gewoon afwassen of in de vaatwasser.

8. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik heb hem van Avent en die bevalt erg goed!
    ik doe de flesjes er nog steeds elke dag in.
    goed afspoelen onder de kraan, daarna in de sterilisator 1x per dag

9. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ik vind uitkoken handiger. Hebben wel de avent en het werkt op zich wel.

10. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb nooit een steralisator gehad, wel een pan met water, een heet sopje en een vaatwasser;))

11. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi, ik wist niet dat er dat er bepaalde flessen dan in konden. Ik heb een sterilisator gekocht van Tommy tip of zoiets, was toen in de aanbieding. Maar ik denk dat ik difrax flessen of dr Brown als hij krampjes heeft ga gebruiken. Denken jullie dat ik die andere flesjes daar ook inpassen? Of past dat niet? En moet je perse van dezelfde merk halen?

12. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    je hoeft het alleen nog maar de 1e keer uit te koken...

13. babybolly

babybolly Actief lid

7 jun 2012
    264
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van de Hema. Past veel in door de rechthoekige vorm en is niet al te duur...

14. LadyT

LadyT Fanatiek lid

10 jun 2011
    1.042
    1
    38
    Hier een magnetronsterilisator van de Prenatal..werkt super handig! Wij moesten van kraamzorg elke dag uitkoken, maar hebben na kraamtijd een sterilisator gehaald. Nu nog ongeveer 1 keer in de 2-3 dagen uitkoken en voor de rest heet water en een sopje!

Overigens passen alle merken in deze sterilisator!

15. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Hier ook alleen nieuwe flessen voor het 1e gebruik uitkoken in een pan, en daarna nooit meer. Gewoon afwassen met een flessenborstel. Kinderen bouwen te weinig weerstand op tegenwoordig zeggen ze door alles zo steriel te houden.

16. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb die van Bibi..
    Knikker er momenteel Avent, Nuby en Difrax in.
    Was dat geklungel met kokend water echt zat, goede aankoop dus.

Deel Deze Pagina