Heb nu toch een pak gekocht want die pijn is niet meer normaal! Cinababy, sab simplex, masseren, buikje warm houden, fietsen met de beentjes alles al geprobeerd. Gisteren bij het onderzoek bij de arts konden we goed merken dat hij pijn had toen ze z'n buikje onderzocht. Net de eerste voeding geprobeerd, hartstikke dik. Hij krijgt het laatste beetje er niet uit, dus volgende keer sowieso beter mengen. Maar mensen die dit ook gebruiken, met 4,5 week, deden jullie speen level 1 of al 2? Bedankt
Wij zijn ook al vanaf een week of 4 met Friso Comfort begonnen vanwege de reflux van m'n dochtertje. Ze dronk dit uit een Dr. Brown fles met speen 1 en een beetje extra water (10 ml). Wij gebruikten daarbij ook Sab Simplex. Voor ons een top combi tegen zowel de reflux als krampjes! By the way, ik had ook zalf (Bauchsalbe van de DM uit Duitsland) die ik gebruikte om haar buikje te masseren. Dit deed ik wanneer ik merkte dat ze moeite had met de ontlasting. Ze werd er heel rustig van!
Hier ook een wereld van verschil! Gebruik je gekookt water? Water moet echt warm zijn anders krijg je klontjes. Heb ik ook vaak gehad.
Vanaf week 2 over gegaan naar friso comfort. Dochter had hele harde keutels, buikkrampen en veel spugen. Ik gebruik nu level 2 van speen, wel elke keer goed door roeren want anders krijg je klontjes en ook elke keer 15 druppels sab simplex. Er zat af en toe nog wel eens een dagje tussen dat het niet super ging maar over het algemeen helpt dit heel goed voor haar. Ze slaap hier ook liever op haar buikje. Ook blijf ik nog steeds masseren. Nu de eerste 3 maanden voorbij zijn is het in haar buikje gelukkig wat rustiger
Bedankt voor de tip van warm water. Die sab simplex geef ik steeds van tevoren op een lepeltje..is doorheen beter? En vanaf hoe lang merkte jullie resultaat?
In de gebruiksaanwijzing stond als je fles voeding geeft dat je het in de fles moet doen. Dan haalt het alle lucht eruit. Dit werkt bij mij goed. Maar volgens mij mag je het ook best op een lepeltje doen hoor, want dat moet je doen als je borstvoeding geeft.
Werkte hier top! Wij gebruikten half standaard, half comfort. Bij het overstappen op nr 2 gestopt met de comfort. En wij gebruikten een Born Free fles, echt een topsysteem. Wij hebben infacol gebruikt,maar niet echt merkbare resultaten gehad, daarom overgestapt naar Comfort. Sterkte, niets aan, als je kindje pijn heeft.
Hier sinds afgelopen zaterdag gaan gebruiken en het is echt een uitkomst ben er echt blij mee. Meneer heeft bijna elke voeding een volle poep luier, t is wel dunnig (Griekse yoghurt). Gebruik gewoon de nr 1 speen van nubby en dat gaat super goed En idd echt water gebruiken wat net van de kook is en roeren met n vork daar haal je de klontjes goed mee weg. Ik doe de helft van het water in mijn geval 60 cc , kokend water dan de voeding er in en goed roeren. heb in de koelkast een pak barleduc staan en top daar de rest mee af naar 125cc en dan is het goed op temperatuur.
Hier na een paar weken krampjes en spugen ook overgegaan op Hero comfort, het werkte hier redelijk. Het was geen wondermiddel maar krampjes werden aanzienlijk minder en spugen werd ook wat minder. Wij hebben hier nooit volledig comfort gegeven, maar altijd gecombineerd met standaard. Omdat ze het niet heel erg had, en z verstopt raakte van de jbpm. En na een aantal maanden zijn we gaan afbouwen, 3 schepjes comfort naar 2, naar 1 en toen weer naar de standaard. Nu ook opvolgmelk 2 standaard. Wij zorgden er altijd voor dat de thermoskan gevuld werd met kokend water als je de fles gemaakt had en dan was het water 3/4 uur later perfect 80 graden, dan aanmaken met de poeder en koud water erbij, zo heb je het snelst de perfecte temperatuur.
Je mag de voeding niet aanmaken met water wat warmer is dan 40 graden,anders breek je de goede belangrijke stoffen af. Ik kook s'ochtend een pan water ( 5 min) en bewaar dat in de koelkast in een kan met deksel Dit verwarm in een flesverwarmer. Ik heb twee kleine zeefjes in huis gehaald,even overgooien en je hebt geen last van klontjes.
Het staat toch echt duidelijk op de Hero Comfort verpakking dat het water 80 graden moet zijn! Bij de standaard is dat anders..
Hier ook sinds eind vorige week gekocht. Zij kreeg eerst Nestlé HA. Maar heel veel krampen en kon bijna niet poepen. Maar nu ze heeft elke fles wel een luier vol en idd net zoals griekse yoghurt. Ik vind de voeding eigenlijk nog niet zo erg dik moet ik zeggen. Nu was ik Nestle NAN AR gewend en die word echt dik