M'n man vertrouwd onze magnetron ineens niet meer En ook flesje aanmaken met warm vindt hij vreemd. Nu kwam hij (vond ie ) met de geniale oplossing: de flessenwarmer. maar staat dat ding dan niet meer in de kast? Het is mijn tweede kind en zijn eerste, dus hij is nog lekker naïef hihi. Ook hoorde ik dat er niet meer gesteriliseerd hoeft te worden? Manlief heeft ook hiervoor de oplossing, een sterilisator (niet voor in de magnetron uiteraard) van rond de 80. en dan heeft ie ook nog uitgezocht welke flessen het moeiten worden, ook deze heeft hij gevonden (set 50)terwijl ik er al een aantal van de Hema had gekocht, maar die leken niet op een echte borst Nee, echt research op internet van wel een week! Tsja... Wat vinden jullie, behalve dat het wel erg schattig is hoor (geef door omstandigheden dus geen borstvoeding straks)
behalve het aanmaken met warm water (ten minste zo uit de kraan, eerst gekookt kan wel) denk ik dat het allemaal niet veel uitmaakt. Uitkoken kan je gewoon met een pannetje op het vuur en als je geen borstvoeding kan/mag geven maakt het volgens mij ook niet uit of de speen op een tepel lijkt. En als je het geld hebt, waarom niet? Als hem dat geruststelt. En anders zou ik samen met hem naar een goedkoper alternatief zoeken. Maar wat ontzettend leuk dat jouw man zich daarvoor interesseert, wil ik toch even gezegd hebben.
Ik zou geen flessenwarmer aanschaffen. Ik doe altijd gewoon in de magnetron opwarmen of als ik net thee heb gedronken pak ik water uit de waterkoker en meng het met koud water uit de kraan. Flesjes uitkoken heb ik wel gedaan maar dan met magnetronsterilisator. Dit doe je maar een korte periode. Geeft het jullie rust om het wel allemaal aan te schaffen dan natuurlijk gewoon doen.
Ik heb de flessenwarmer alleen gebruikt voor de periode dat ik borstvoeding gaf. Voor het verwarmen van groente of het steriliseren van dingen heb ik gewoon de magnetron gebruikt. Al met al heb ik dat ding maar 6 weken gebruikt voor de eerste en sindsdien staat ie nog steeds te stoffen op zolder. Ik zou zeggen: magnetron! En dan voor controle gewoon het eten of flesvoeding even checken of het niet te warm/koud is Wat heerlijk zeg, dat ie zich zo inleeft in het vaderschap!
Hier ook de flessenwarmer alleen met borstvoeding gebruikt. Toen ik hiermee gestopt was, is de flessenwarmer niet meer gebruikt. De flesjes met melkpoeder maken we met de verhouding: 2/3 koud water uit de kraan en 1/3 gekookt water uit de waterkoker. Melkpoeder erbij en klaar! Het is dan gelijk op drinktemperatuur.
Er hoeft niet meer gesteriliseerd te worden (behalve voor het eerste gebruik maar dan is een pannetje kokend water net zo makkelijk). Flesjes maak ik (met goedkeuring van de kraamhulp en het consultatiebureau) met warm water uit de kraan. De flessenwarmer en magnetronsterilisator heb ik weggedaan. Maar wel lekker betrokken van je man (dus misschien moet je het em maar laten aanschaffen, in plaats van z'n goede ideeen de kop in te drukken )!
Flessenwarmer is eigenlijk alleen met borstvoeding handig, het duurt heel lang en dan heb je allang een overstuur kindje die honger heeft. Ik gebruik zelf altijd gewoon de waterkoker en vul dan aan met koud kraanwater. Of even in de magnetron maar die staat bij ons niet in de schuur dus is meer werk. Sterelisator is vooral een sta in de weg denk ik. Magnetronsterelisator is prima, of uitkoken in een pan. Qua flessen; puur je eigen voorkeur en die van je kindje. Mijn man is gek van de tommee tippee flessen en dochter gelukkig ook. Voor buikbaby hebben wij die dus ook in huis. Maar ik ga wel beginnen met borstvoeding en dan is de TT een mooie overstap straks.
ik heb een flessenwarmer gekocht, nouja mn vriend dan die dacht dat het wel handig was. Maar ik heb dat ding 3x gebruikt en hij is vanaf toen de kast ingegaan en nooit meer opnieuw tevoorschijn gekomen. Fles warm maken deed ik met kokend water uit de waterkoker en aanvullen met koud water uit de kraan. Op een gegeven moment wist ik precies hoeveel warm en koud water ik moest hebben om het op precies de goede temperaturr te krijgen. En steralisator hebben we wel gekocht, maar die gebruikte ik bij Tycho heel intensief dus dat vond ik wel weer handig. Ook voor speentjes die vielen nog weleens op de grond of lagen ergens te slingeren in huis enz. x
Wat is zijn probleem met de magnetron dan? Apart zeg Ik vond de magnetronsterilisator juist een uitkomst. Ik zou ook zeggen dat als je de magnetron niet wil gebruiken dat je dan net zo goed een pan water kunt gebruiken op het vuur. Even een paar minuten doorkoken en klaar. Flessewarmer vond ik echt een onding van jewelste. Het duurt onwijs lang voor de fles op temperatuur is en tegen die tijd lag mijn kind te krijsen van de honger. Niet optimaal Ik gebruikte koud water en dan even in de magnetron. Maar je zou ook water kunnen koken en dan aanvullen met koud tot het de juiste temperatuur heeft.
wij hebben een flessenwarmer gehad waardeloos zeg ik je moet altijd maar wachten en wachten wij zijn op eengegeven moment gewoon warm water uit de traan gaan gebruiken... nl staat bekend om goed schoon en zuiver water dus zag geen probleem geloof dat onze kleine toen 1 maand oud was toen we dat gingen doen...
Wij gebruiken geen Magnetron, geen flessenwarmer en ook geen sterilisator gewoon enorm ouderwets Flesjes heb ik aangemaakt met gekookt water uit de waterkoker en gekoeld met koud water uit de kraan. Steriliseren van flesjes zal ik regelmatig wel doen en dan gewoon flessen en spenen in de pan. Mocht ik (als de beeb er is) na de borstvoeding weer overgaan op flesjes ga ik het deze keer weer op dezelfde manier doen. Maar oohhhwww wat lief van je mannetje zeg. Wees er maar heel erg blij mee dat hij er zo veel bij betrokken wil zijn en ook mee kiest
Mijn vriend wilde ook allerlei dingen aanschaffen zoals flessenwarmer en dergelijke, maar ik wil borstvoeding geven dus heb gezegd dat we daar maar even mee wachten. Als ik hier hoor dat het niet nodig is, zelfs niet als je flesvoeding geeft dan ben ik daar wel blij mee. Maar het is inderdaad schattig, als die mannen uren aan het researchen zijn op internet. Of als ze zich in het zweet werken voor de babykamer.
Ik zou een flesverwarmer juist alleen maar aanraden als je bv geeft. Wij hebben hem hier de eerste weken gebruikt, om flesjes gekolfde melk te verwarmen, want bv kun je beter niet in de magnetron verwarmen. Uiteindelijk dik anderhalve maand geklooid, maar zelfs m.b.v. een lactatiekundige heeft mijn dochter niet geleerd om aan de borst te drinken. Al die tijd heeft ze dus afgekolfde melk gehad. Nou, dan komt een flesverwarmer echt wel van pas! Voor flesjes kv zou ik echter absoluut geen flesverwarmer aanraden. Wij doen hier wel water in de magnetron en daarna het poeder erbij, maar als je geen magnetron wilt gebruiken, kun je ook een beetje water verwarmen in de waterkoker. Warm water uit de kraan mag inderdaad niet. Al zijn de meningen daarover verdeeld, maar fabrikanten van kunstvoeding EN waterleidingbedrijven raden het af, omdat zware metalen uit de leidingen veel beter oplossen in warm water dan in koud water. Het water wat jouw huis binnenkomt is hier in Nederland dus van hoge kwaliteit, maar de concentraties van die zware metalen kunnen in warm kraanwater daardoor veel hoger zijn dan in koud kraanwater. Flessen en spenen stereliseren doen wij gewoon in een pan. Ik heb wel even een magnetronsterelisator overwogen, maar ik vond het een beetje een sta-in-de-weg in mijn keuken. Ik denk trouwens dat er veel dames hier jaloers op je zijn, vanwege het feit dat jou man op die manier met de zwangerschap bezig is!
Wat leuk dat je man/vriend zich zo inleeft. Is dit geen optie voor hem als jij geen borstvoeding kan geven ?
Mijn man is ook een beetje geobsedeerd met de flessenwarmers. Hij vindt het van grootst belang dat we die zo snel mogelijk kopen. Wij leren hier dat je geen magnetron mag gebruiken voor het opwarmen van flesjes vanwege het gevaar dat de melk niet evenredig opwarmt en er "hot spots" ontstaan. Ik heb al een paar keer gezegd dat ik borstvoeding wil proberen en we een (afgekolfd) flesje ook anders kunnen verwarmen, hebben echt niet perse meteen na de bevalling een flessenverwarmer nodig. Maar voor een of andere reden wil hij heel graag zo'n ding hebben haha. Is wel vaker hoor, dat hij iets in de (baby)winkel ziet en dan denkt dat het de beste uitvinding ooit is en dat moet dan gekocht worden. Voorals als er mooie sales termen op staan Bijvoorbeeld een verwarmer voor billendoekjes. Dus ik zeg: "joh dat hebben we toch helemaal niet nodig." Zegt hij: "ja maar das toch zielig, dan krijgt ze straks zo'n nat en koud doekje tegen der kleine billetjes aan. Kan je het beter eerst opwarmen". Haha wel schattig hoor dat ie zo denkt
Dan kan je het nog makkelijker vertellen: Bij flesvoeding is hier het advies om het WATER te verwarmen, en pas daarna de POEDER toe te voegen. Dus dan moet je alsnog goed mengen/roeren/schudden en zitten er echt geen hot spots meer in. De hotspots gelden zeker wel voor borstvoeding, dat kan plaatselijk te heet worden en daardoor kan je melk minder goed van samenstelling worden. Maar de magnetron maakt altijd iets aan voedingswaarde kapot dus moet je nooit de melk zelf verwarmen maar alleen 't water en pas daarna de poeder toevoegen. Bij BV is een fleswarmer wel handig want dan warmt de melk nooit te heet op.
ik heb op marktplaats op mijn postcode gegoogeled en zo voor 10 euries een flessenwarmer gekocht. ik zou hem niet nieuw kopen, tweedehands gaat prima!
hoiii, ik ga ook proberen om eerst borstvoeding te geven. daarna gaan wij gewoon de micro gebruiken. als je de micro gebruikt, moet je er wel op letten dat je het nooit tot een kookpunt laat komen, en altijd als de voeding klaar is goed rollen met de fles zodat de warmte zich verdeeld. in de micro is het vaak op sommige plaatsen heel warm en op andere plaatsen niet. goed rollen om verbrande mondjes te voorkomen is dus de boodschap. wil er mij iemand vertellen hoe je een nieuw topic moet openen? ofwel kijk ik er surieus naast. ik zie het nergens staan alvast bedankt groetjessss
Steriliseren werd hier afgeraden door de kraamhulp, kinderen hebbeb tegenwoordig te weinig weerstand omdat ze te weinig met bacterien in aanraking komen. Alleen voor het allereerste gebruik moet je nog steriliseren maar dat kan prima in een pan. Daarna gewoon in de vaatwasser of in een heet sopje. Flessenwarmer heb ik niet aangeschaft en niet gemist. De eerste twee weken heb ik de afgekolfde bostvoeding in een bakje heet water opgewarmd. De fles maak ik nu klaar door water in de magnetron op te warmen of heet water uitbde kraan te pakken. Waarom vertrouwt je man de magnetron niet? Je controleert de watertemperatuur toch altijd nog voordat je de fles geeft? Dan kan er ook niks mis gaan lijkt me.
Die kunnen ontstaan als je heel snel op hoge setting opwarmt. Als je echter iets langer de tijd neemt (2 minuten ipv 1 minuut), een lagere setting gebruikt en daarna even rustig omschud, is de kans op hot spots bijna 0. Ik heb ze in elk geval nooit gehad.