Magnetron of flessenwarmer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Roxyroxx, 8 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hi meiden,

Ik lees in het grote beste en mis-koop tipic vaak dat een flessenwarmer niet handig is en wordt beschouwd als een miskoop.

Zelf heb ik op dit moment geen magnetron, maar mis ik hem ook niet echt. Wat raden jullie me aan? Een flessenwarmer kopen of een magnetron (die zijn tegenwoordig volgens mij ook nl helemaal niet zo duur!). Vooral omdat ik dus zo vaak lees dat een flessenwarmer als miskoop wordt bestempeld twijfel ik wat ik straks het beste kan doen!

Liefs

2. TrotseMama2012

24 mei 2012
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook wij hadden een flessenwarmer aangeschaft, maar ook net zo hard weer terug gestuurd! Wat vonden wij dat een onding zeg. Duurt erg lang voordat de fles warm is.
    Wij gebruiken nu de magnetron en met een halve minuut is de fles klaar. Maar als je geen magnetron hebt zou ik er eerst over nadenken of je deze verder ook wel gebruikt.

3. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Magnetron!! 30 sec piep piep en het water is warm :)

4. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    maar als je borstvoeding wilt geven is een flessenwarmer essentieel! borstvoeding mag nl niet in magnetron opgewarmd worden!

5. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

wij hebben heel lang zonder magnetron gedaan. eerst in de flessenwarmer en jeetje wat duurt dat lang als je kind schreeuwt van de honger, vooral midden in de nacht.
    Daarna over gegaan op koud water uit de kraan en kokend uit de waterkoker (was hij wel al echt ouder) in verhouding zodat het water 37 graden is en dat is veel sneller.
    Toen hij bijvoeding kreeg deed ik dit ook in een bakje kokend water. Tot we bij centerparcs een magnetron hadden. Jeetje dat ging snel, zeker als de porties groter worden. Ik heb toen thuis ook meteen een magnetron gekocht. Zeker als je een eenvoudige neemt zijn ze goedkoop tegenwoordig.

6. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

dit klopt, maar vind het zo vreemd dat ze het in het ziekenhuis wel gewoon doen.

7. Roxyroxx

Bedankt voor jullie reacties! Ik wil idd borstvoeding geven, ook zo lang mogelijk dus dan lijkt mij een flessenwarmer in het begin toch essentieel... Een magnetron is dus in het begin nog niet nodig cq. niet echt goed, begrijp ik!

8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
  9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    In de magnetron op lage stand met tussendoor 2x zwenken/schudden kan wel hoor, bij moderne magnetrons is de warmtedistributie ook veel beter dan vroeger, dus minder 'hotspots', zeker als je tussendoor zwenkt is er niks aan de hand. Ik verwarm de melk hier zo tot 35 graden zonder problemen, nog geen 30 seconden werk.
    (Zie ook borstvoeding.com )

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0

Zo deed ik dat ook! Ik heb veel gekolfd maar de melk ging toch echt op deze manier in de magnetron.

Ik zou sowieso een magnetron aanraden, ook erg fijn voor het steriliseren van je spulletjes. en als je een paar maanden verder bent voor de hapjes enzo (tenzij je van plan bent echt elke wortel apart te gaan koken).

11. misa

misa Niet meer actief

Magnetron is veel sneller. Flessenwarmer lijkt me veel te onhandig. Wij hebben een extra magnetron voor boven gekocht op marktplaats voor 15 euro..!

12. Roxyroxx

Ja voor de prijs hoef je het niet te laten! Ik vraag me alleen af wat nou handig is... Idd voor de hapjes en alles is een magnetron ook wel handig... Ik heb gelukkig nog wat weekjes om erover na te denken, maar bedankt voor jullie reacties!

13. misa

misa Niet meer actief

Ja klopt, het hoeft niet zoveel te kosten. Ik zou zeker voor een magnetron gaan. Ook voor het opwarmen van eten ja. Ik heb alles self gekookt toen en in de vriezer gedaan. Dus nog elke keer opwarmen.

Ook met de fles. Je weet precies hoelang het erin moet (paar sec) en klaar is kees. Helemaal als er acute honger in het spel is..! ;)

Deel Deze Pagina