flessenwarmer of magnetron?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door carpediem2010, 30 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carpediem2010

    carpediem2010 Fanatiek lid

    6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Een vraag ik hoorde als je borstvoeding in de magnetron opwarmt, er dingen kapot gaan zoals eiwitten?
    En wat is nou juist handiger in gebruik?
    Zou dan die van avent willen kopen, en duurt het lang in zon flessenwarmer?

    xx
     
  2. misa

    misa Niet meer actief

    Je mag het volgens mij tegenwoordig wel in de magnetron opwarmen (heb ik gehoord).
    En een fleswarmer gaat redelijk snel, maar natuurlijk altijd langer dan de magnetron. Je moet er eerder rekening mee houden om het warm te maken.
     
  3. bv-melk in de magnetron wordt sterk afgeraden er gaan idd belangrijke voedingsstoffen verloren door het onregelmatige warmworden van de melk.. in een flessenwarmer duurt het enkele minuutjes, maar bijvoorbeeld die van Beaba ben je zo klaar!
     
  4. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Bv in de magnetron wordt sterk afgeraden. In de magnetron warmt het niet gelijk matig op, aan de buitenkant van het flesje kan het aanvoelen alsof de temperatuur goed is maar in de melk kunnen dan hete stukken zitten wat voor brandwonden kan zorgen bij je kindje.

    Wil je het toch in de magnetron verwarmen dan op het laagste vermogen, geen speen op de fles en tussendoor de fles een aantal keer ronddraaien of roeren. Maar de kans op hete plekken in de melk blijft wel bestaan dus let op je kindje tijdens het drinken.

    Een flessenwarmer verwarmt de melk geleidelijker en alle goede stoffen in de melk blijven behouden.
     
  5. Ilse1973

    Ilse1973 Actief lid

    19 okt 2007
    160
    0
    0
    Hoi,

    Opwarmen in magnetron wordt/werd afgeraden ivm hotspots. Als je op een niet al te hoog wattage opwarmt en op tijd de fles voorzichtig schudt, schijnt het geen kwaad te kunnen. Hangt er dus vanaf of je een magnetron hebt die voorzichtig opwarmt en of je zelf op tijd de voeding eruit haalt en ronddraait. Ik dacht eerst dat ik nooit de bv in de magnetron op zou gaan warmen maar na het eenmaal voorzichtig te hebben geprobeerd, ging het prima en heb ik nooit anders gedaan.
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    34.002
    7.107
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij gebruiken gewoon een pannetje met warm water :). Tien minuten erin en klaar!
     
  7. Emmeken36

    Emmeken36 Bekend lid

    Fleswarmers die snel opwarmen zijn net zo af te raden als opwarmen in de magnetron (wat idd wel kan op een heel laag wattage maar dan duurt het bijna net zo lang als in een flessenwarmer ;) ) boven een graad of 35 gaan de afweerstoffen stuk, een flessenwarmer die snel opwarmt wordt veel heter dan 35 graden dus de melk aan de buitenkant van de fles ook.

    naja mijn ervaring: magnetron nooit geprobeerd en ik geloof 1 of 2x de flessenwarmer gebruikt, duurde me te lang en toen maar geprobeerd of ze het op kamertemperatuur wilde drinken (madam was nogal opgeduldig en gewend op verzoek gevoed te worden, 10 min wachten op een fles die warm moet worden.....dacht het niet :p ) dat was geen probleem en op een gegeven moment is mijn man het haar gewoon recht uit de koelkast aan gaan bieden (maar toen was ze al een maand of 4/5) en dat gaat nog steeds prima.
    Ik had gelezen dat kindjes dat soms zelfs beter accepteren dan opgewarmde melk, blijkbaar werkt het beter als alles anders is:fles ipv borst en koud ipv warm, hier werkt het. Ze drinkt live bij mij en koude bv uit de fles bij papa en opa en oma :D
     
  8. misa

    misa Niet meer actief

    Ik neem aan dat als je de fles na het opwarmen even schud, de warmte goed verdeeld is.
     
  9. Tese

    Tese Niet meer actief

    Ik zou gewoon de magnetron gebruiken als ik jou was. De flessenwarmer doet er erg lang over.
     
  10. carpediem2010

    carpediem2010 Fanatiek lid

    6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Meiden bedankt voor jullie reacties, ga toch maar een flessenwarmer van iemand overnemen.

    xxxx
     
  11. inkie1980

    inkie1980 Bekend lid

    13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    alles wat je in de magnetron opwarmt gaat kapot.
    maakt niet uit hoe lang,hoe hoog of laag.
    alle cellen gaan kapot in de magnetron.
    ik doe alleen bij mn meid van 2 savonds ff de gewone melk heel ff opwarmen erin.
    verder gebruiken we de magnetron zelden.
    wij hadden de warmer van avent.die stond boven bij ons in de douche.was redelijk snel klaar hoor.
    we deden gewoon opwarmen en in tussentijd ff snel de luier doen,en dan kon je t gelijk gebruiken.en zijn ze schoon en kunnen ze meteen na t voeden naar bed toe (aangezien ze toch vaak weer in slaap vallen tijdens een voeding)

    maar moedermelk mag je zoiezo niet in de magnetron doen.wat ze ook zeggen.en waarom dat risico nemen,als je 2 tellen langer bezig bent.dan maken die 3 min ook niet uit.
     
  12. Annemarie76

    Annemarie76 Fanatiek lid

    25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik warme t au-bain-marie op in een pannetje water op een gaspitje..

    Nu ik kv geef warm ik t water op in de waterkoker..

    Dus voor de flessenvoeding noch een flessenwarmer noch de magnetron nodig
     
  13. Liertjuh

    Liertjuh Lid

    6 mei 2008
    87
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb slechte ervaringen met een flessenverwarmer. Ben vergeten de stekker eruit te halen en toen hadden we een zwarte binnenkant en een stank in huis hangen.
    Magnetron gaat stukken sneller.
     
  14. inkie1980

    inkie1980 Bekend lid

    13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    Ja t is makkelijker maar als t niet goed is...
    En t is bekend dat t echt slecht is moedermelk in magnetron op
    te warmen.als je weet dat t niet goed is....
    Als je dan toch al van t makkelijke bent kun je net zo goed flesvoeding geven dat kun je makkelijker klaarzetten!Water koken poeder erbij en klaar.
    Het is een algemeen bekend gegeven, dat als je in de magnetron iets opwarmt alles afgebroken wordt.
    De magnetron zorgt ervoor dat als je iets verwarmt ,al is t maar 2 sec op de laagste stand, de mineralen ed van structuur veranderd wordt.
    En daardoor herkent t lichaam t niet meer en neemt t ook niet meer op.

    Dan zou ik eerder zeggen warm t idd au bain Marie op!
     
  15. Ik pakte (bij de vorige dus) altijd gewoon een bak heet water uit de kraan, en daarin liet ik de fles opwarmen. Af en toe even rondzwenken, en dan was het zo warm. Maar goed, dat was maar tot 2,5 maand, de borstvoeding. Daarna, met de flessevoeding, zette ik gewoon de waterkoker (waar dan water in zat wat al eens gekookt was geweest) heel even aan zodat het water net warm was, en hoppakee, daar het poeder in.

    Ik vond het zonde om zo'n flessewarmer te gaan kopen voor dat even. Maar goed, je had er ondertussen eentje via MP gekocht las ik in het andere topic :)
     
  16. beagle78

    beagle78 Bekend lid

    7 feb 2008
    720
    1
    0
    gewoon het flesje even in een bakje met kokend water zetten(gewoon uit de waterkoker) na een minuut of 3 is het al lauw en na 5-10 minuten prima drinkbaar.Ik deed het zelfs wel au bain marie opwarmen onder de hete kraan. Het hoeft echt niet heel warm te zijn.

    Magnetron zou ik voor BV niet doen. Flessenwarmer kan maar werd hier vaak toch te heet en vond het vrij lang duren ook.
     
  17. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee, in borstvoeding zitten vetdeeltjes, deze worden al snel heter dan de rest van de melk. Daarbij moet je borstvoeding eigenlijk nooit schudden, maar gewoon zwenken, schudden is slecht voor de melk je slaat daarmee de melk kapot als het ware. Maar wanneer je zwenkt (tja of toch schud) dan blijven die vetdeeltjes toch warmer dan de rest van de melk.

    Met kunstvoeding heb je daar geen last van, hoewel je die ook beter niet kan schudden ivm lucht.
     
  18. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En nu even waar het over ging ;)! Wij gebruiken geen flessenwarmer, valt voor mij onder de onzin aankopen ;)! Bakje met warm water (geen gekookt, maar handwarm), flesje erin, en dan met een minuut of 8 - 10 is het warm. Gaat hier prima, flesjes kv worden hier ook weleens zo verwarmd, scheelt weer straling ;)!
     

Deel Deze Pagina