flessenwarmer ook in uitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bunchy, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.490
    492
    83
    hoi,

    ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven maar geen idee of het lukt. we hebben geen magnetron.
    dus ik dacht we moeten een flessenwarmer kopen...
    maar wat voor een?
    vrienden hebben er ook een waar ze kleine bakjes eten in kunnen opwarmen met water geloof ik (au bain marie)...
    tips?
     
  2. Ik warmde het flesje altijd op in een bakje heet water. Even het flesje erin zetten, beetje rondzwenken, en het is zo op temperatuur.
     
  3. Stinkerbell

    Stinkerbell Fanatiek lid

    1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Bobenstaande kan inderdaad. Maar met potjes of zelfgemaakte voeding is het niet handig. Ik zou gewoon een zo goedkoop mogelijke halen.
     
  4. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ligt er ten eerst ook aan welke kolf je gaat gebruiken en dus ook welke fles soort. want de advent flesen kunnen niet in elke flessen warmer.
     
  5. Pasja83

    Pasja83 Fanatiek lid

    12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Ik heb die van de prenatal. Kost € 25 en daar kunnen alle flesjes in en ook potjes voeding.

    Vooral voor borstvoeding is het erg handig want dat mag je niet in de magnetron verwarmen.

    Duurt wel een minuut of drie voordat het flesje op temperatuur is maar ik ging dan mijn zoon verschonen. Ondertussen was zijn voeding op de juiste temperatuur.

    Succes.
     
  6. lauraatje

    lauraatje Actief lid

    9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    hoi
    een flessenwarmer vond ik persoonlijk veel te lang duren. mijn zoontje huilde altijd abrupt om eten en dan is 3 minuten krijsen wel erg lang. ik denk dat je voor dat geld ook wel een simpele magnetron kunt kopen, of tweedehands. zo duur zijn ze tegenwoordig niet meer. ik heb een flessenwarmer gehad en heb hem 2 keer gebruikt. En precies, met potjes verwarmen is een magnetron wel erg handig.
    maar dat is puur mijn mening hor.
    groetjes laura
     
  7. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.490
    492
    83
    maar ik begrijp dat borstmelk niet in magnetron mag...
    welk type van de prental raden jullie aan?
    en zijn daar ook van die kleine eetbakjes verkrijgbaar die er precies inpassen en ook in de diepvries kunnen?
     
  8. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou geen flessenwarmer kopen, wij deden/doen het in een bakje warm water (geen heet, ivm hotspots en verbranden van de stoffen in de borstvoeding), het flesje er even in, af en toe zwenken, en met een paar minuutjes is het warm.

    Gekolfde borstvoeding gaat liever niet in de magnetron idd. Doordat het vaak plaatselijk te heet word gaan goede stoffen uit de borstvoeding verloren en door de magnetron heb je verhoogde kans op hot spots (vetdeeltjes in de melk die erg heet worden waar de kleine zijn/haar mondje aan kan verbranden).

    En voor de bijvoeding heb je natuurlijk ook geen magnetron nodig, je hoeft immers geen kant en klaar potjes te gebruiken, de kinderen hier eten vanaf het begin van de bijvoeding gewoon vers gekookte groenten met ons mee ;)! Eten uit de magnetron vinden wij ivm de straling niet erg fijn om aan de kids te geven.

    Dat is dus hoe wij het doen :D! Succes in ieder geval.

    Liefs, Hanneke!
     
  9. fenneke80

    fenneke80 Niet meer actief

    Ik zou hem nu in ieder geval nog niet kopen. Je hebt in principe alleen warm water nodig om flesjes op te warmen. En als je hem toch wil, hoef je alleen maar even je man op pad te sturen, of hem online te bestellen.

    Eigenlijk geldt dat in het algemeen wel: als je twijfelt of je iets nodig hebt (dat niet op de gangbare uitzetlijsten staat): niet kopen. Je kan het altijd nog halen.
     
  10. Mimi85

    Mimi85 Actief lid

    13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de flessenwarmer van avent. Ik heb er super blij mee tot nu toe. Ik kolf en verwarm dus daarin de flesjes.
    Perfect ding!
    En mijn zoontje huilt ook ineens huppp om eten. Krijsen dattie dan doet, maar je moet maar zo denken, huilen is ook wel goed voor je baby! En die 5 minuten dat het flesje wordt verwarmt zal hij even moeten wachten. Niks mis mee.
     
  11. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Ik vond het wel degelijk fijner om de flessenwarmer te gebruiken toen ik borstvoeding gaf dan een bakje met warm water :) Dus tijdens mijn borstvoedingsperiode vond ik het wel een aanrader.
     
  12. Mamadaisy

    Mamadaisy Fanatiek lid

    1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Wij hebben ook de prenatal warmer waar potjes en aventflessen in kunnen.
    We gebruikten hem thuis en namen hem mee als we ergens heen gingen. Onze versie werkt ook op de autolader dus ideaal..
     

Deel Deze Pagina