Hier een kraamverzorgende Idd hoef je tegenwoordig de flesjes enzo niet meer uit te koken. Wel voor het eerste gebruik. Gewoon afwassen met een sopje of in de waatwasser volstaat. Natuurlijk is het je eigen keuze of je het wel wilt of niet. Ik moet het bij de kennismaking er altijd even bijzeggen en laat het dan over aan de mensen wat ze willen. Wie ben ik om het hun te verbieden. Wij maken ze alleen maar op attent dat het niet meer hoeft. Warm water gebruiken voor de flesvoeding mag idd ook niet, ook i.v.m. bacterien die in warm water zitten. Een flessenwarmer is handig als je bv geeft ter zijner tijd. BV mag je namelijk niet (liever niet) in de magnetron verwarmen. Maar een pannetje met heet water volstaat ook eventueel. Het water voor flesvoeding kan gewoon in de magnetron warm gemaakt worden.
Ik heb nu ik over ben gegaan op flesvoeding afgelopen zaterdag een sterilisator gehaald.. ideaal! Nou moest ik ook dubbel uitkoken en dit gaat veel sneller
Wat ik altijd heb begrepen is dat de waterleidingbedrijven idd het warme water niet kunnen garanderen, maar dat er tegenwoordig helemaal niet zoveel metalen meer in zitten. Zit vast nog wel verschil in of je in een oude of nieuwe woning woont. De kraamverzorgster van mijn zus vertelde ook dat het flesje gewoon met warm water gemaakt kon worden, (nieuwbouwwoning dus verse leidingen) geloof niet dat mn neefje er wat aan over heeft gehouden. Als je een oud huis met loden leidingen hebt adviseren ze idd om bronwater te gebruiken. En steriliseren van flessen idd alleen voor eerste gebruik, dus of je daar een sterilisator voor moet aanschaffen is natuurlijk aan jou. In een ouderwets pannetje moet het ook lukken, maar als je vaker wilt steriliseren is het wel handig.
Hoe steriliseer je eigenlijk? Water koken en daar het flesje een tijdje in leggen (terwijl het water kookt?)? En moet het speentje daar dan ook bij?
Ik vind een flessenwarmer wel handig voor boven. Als de kleine 's nachts een voeding nodig heeft, hoef je niet naar beneden naar de magnetron te lopen...
Ik heb ook een steralisator en flessenwarmer gekocht. De flessenwarmer wil ik ook boven neerzetten. Dan kan ik de voeding voor s'nachts meenemen als ik op bed ga, en s'nachts in de flessenwarmer opwarmen. Dan hoef ik niet in de kou naar beneden te lopen.
Ik heb na vier weken klooien met een pannetje (te klein, te weinig water, vergeten het vuur uit te doen ...) bij de Hema voor 13,00 eur een sterilisator gekocht. Misschien was 'ie 15 eur. Supergemakkelijk. Hij staat open op het aanrecht. Als ik een speen, fles, kolfschelp of wat dan ook heb gebruikt gaat 'ie erin, en 's avonds als ik het huis aan het opruimen ben, gaat de box met 100 ml water 5 minuten in de magnetron. Klaar! Echt een uitkomst.
ik heb zo'n avent startersset met flesjes.. en een losse difrax fles (dan kan ik straks kijken wat fijner gaat).. en ik wil graag een sterilisator kopen. Is het nu zo dat ik per se een sterilisator van Avent moet kopen of zouden de avent flessen bijv. ook in een sterilisator van de HEMA passen?
Hier zei de kraamhulp dat je wel warm kraanwater mocht gebruiken, maar alleen in Brabant (en daar wonen we) omdat de kwaliteit van het water hier anders is. (ivm bepaalde reiniging en de hardheid van het water) En uitkoken hoefde ook niet, gewoon in de sopje idd Nu heeft ze de spruw en moeten we wel uitkoken.. Maar mn magnetronding past niet in de magnetron, haha. dus toch een pannetje
Ik heb een flessenwarmer (Avent) en een sterilisator (ook Avent). Ideaal. Ik steriliseer de flessen elke dag en ik gebruik water uit een pak (Humana speciaal voor baby's. Maar ik woon in Duitsland dus geen idee of dat ook in NL zo is). Ik gebruik in ieder geval geen warm kraanwater