Ik heb gisteren de babykleertjes en nog wat andere dingen voor het eerst uitgewassen: 30 graden - Ariël Sensitive. Maar nu zijn sommige kleertjes niet meer zo zacht als toen ik ze kocht... En ik had ook een mooi wit wiegdekentje bij de Hema gekocht; die is nu ook lang niet meer zo zacht als voordat ik em in de wasmachine deed... 'Korrelig' zacht is ie nu... Wat heb ik verkeerd gedaan? Of hoe kun je er voor zorgen dat zachte stof ook weer precies zo zacht uit de wasmachine komt?
die dekentjes worden bij het wassen allemaal een beetje bedstofachtig helaas.... Ligt dus niet aan jou maar aan de dekens
Ik gebruik na een 1/2 jaar nu wel gewoon wasverzachter. Verder worden die dekentjes idd korrelachtig, dat ligt aan het materiaal.
Je hebt ook wasverzachter van Neutral. Ik heb alle kleertjes gewassen met Neutral wasmiddel, Neutral wasverzachter, en de kleertjes die ik daarna nog gestreken heb zijn helemaal lekker zacht.
Nu zag ik net dat er bij Ariël Sensitive al wasverzachter ín zit! Daar ben ik niet zo blij mee, want ik heb daar ook spullen meegewassen waarbij je géén wasverzachter mag gebruiken! En ik dacht dus, dat het ook slecht was voor babies... :
Het gaat niet om de wasverzachter, maar om de kleur- en geurstoffen die er inzitten Dus van neutral mag wel, omdat daar niets inzit. Als je gewoon wast met je normale wasmiddel heb je net zo veel kans op uitslag als bij een gewone wasverzachter, aangezien daar ook parfum inzit (en kleurstoffen bij sommige merken).
Nou, dan weet ik het dus wel. (Voorlopig) Voortaan koop ik alles en alleen maar van Neutral! Maar uh... ik heb dus nu de babykleertjes met Ariël Sensitive inclusief wasverzachter gewassen. Moet dat dan weer overnieuw?
Ligt er aan wat je zelf prettig vind toch? Ik heb alles apart gewassen, maar er zijn er genoeg die wel hun gewone wasmiddel gebruiken.
Ik ga er nog steed vn uit dat het steeds meer de commercie is die dit bedenkt.. Neutral is tig keer zo duur dan de standaard waspoeders en als er geen voorgeschiedenis is van allergien dan zou ik gewoon met je normale wasmiddel wassen, evt met azijn in het spoelwater
Ariel Sensitive is vaak ook goed hoor. Ik wastte alleen in het begin alles met neutral, ben daar na een half jaar mee gestopt en toen zat hij onder het eczeem, toen overgegaan op Ariel sensitive en dat gaat hier goed. Ben zelf ook gevoelig voor heel veel soorten wasmiddelen. Het is echt niet alleen commercie. Had laatst wasmiddel van dash en na 3 dagen zat ik onder de rode vlekken, weer ariel gekocht en nergens meer last van gehad.
Hier wordt alles gewoon met de gewone was meegewassen (die van ons) en dan gewoon Ariel of Witte Reus en een wasverzachter. Zolang je kindje geen uitslag ofzo heeft is het geen probleem hoor.
Hier ook alles met de gewone was meegewassen na 1 maand (meer uit gemakkelijkheid ). Eerste paar keer wel met Persil sensitive. Nu met AH huismerk of Robijn en gaat gewoon goed.
Hier ook alles vanaf het begin met de gewone was mee gewassen!... geen problemen mee gehad! Vind het echt onzin! Als je merkt dat je kindje er toch gevoelig voor is kan je altijd nog everstappen. Dan heb je ook nog sensitive wasmiddel en wasverzachter van eigenmerk! Werkt net zo prima en is stukken goedkoper!
Ik heb alles vanaf dag 1 met de gewone was meeggewassen. Als het niet goed gaat merk je het snel genoeg. Daar komt bij dat je zelfs uitslag van neutral en sensitive wasmiddelen kunt krijgen.
Ik schrik me kapot, wasverzachter in Ariel Sensitive? Heb net alles schoon en gestreken in de kast liggen (en gewassen met Ariel Sensitive) .
het gaat er toch om dat je het met een sensitive wasmiddel gewassen hebt? Dan zal dat beetje wasverzachter in die Ariel Sensitive ook wel Sensitive zijn..
Ja, staat in piepkleine lettertjes op de verpakking. Waardeloos vind ik dat, want ik heb dus ook speciale microvezel-doekjes er mee gewassen, en die mogen absoluut niet met wasverzachter!