Hoi meiden, Mijn dochter van 10 maanden heeft een redelijk droge huid. Dat wil zeggen dat het ruw aanvoelt als ik bijvoorbeeld over haar beentjes wrijf en ik zie een wittige "waas" wat je zelf ook wel eens hebt bij bijvoorbeeld droge onderbenen, om maar wat te noemen. Ook heeft ze in haar knieholtes soms plekjes die op exceem lijken en op haar armpjes ook wat droge plekken. Echt exceem zou ik het niet durven noemen en ze lijkt er ook geen last van te hebben. Nu heb ik besloten om alle Zwitsal weg te doen, we gebruikten het al nauwelijks, maar wat kan ik het beste doen en gebruiken om haar huidje wat soepeler en minder droog te maken? Ik las al over Balneum badolie, maar het woord "medicinaal" gaf me al wat kriebels, kan je dit wel gewoon veilig gebruiken? Verder gaat ze maar 2-3 keer per week in bad, vaak met alleen wat badolie van Kruidvat Sensitive. Ook haar gezichtje is soms wat droog, vooral rond haar voorhoofd. Kan ik hier ook iets neutraals voor gebruiken om het wat minder droog te maken?
Mijn dochtertje heeft het ook op de beentjes en heel soms op de wangetjes. Ben naar de ha geweest omdat ik vroeger extreem exzeem had.. Heb smeerbare vaseline gekregen en dat werkt erg goed. Dus niet de pot vaseline maar een tube creme. Heel fijn!
Je zou Vaseline lanette crème kunnen smeren. Dit is te verkrijgen bij de apotheek en kan nooit kwaad om te smeren op een droge huid. Balneum is prima spul. Je kan even advies vragen bij de apotheek of huisarts.
Mijn dochter heeft eczeem en de creme die echt goed werkt is die van Avène. Wij hebben de xeracalm ivm ook jeuk, maar je hebt ook een lijn voor gewoon een droge huid, de trixera. Kijk maar eens op de site, het is echt fantastisch. Ze hebben ook wat voor in bad.
Heb hier zelf een aantal produkten van dokter leenarts ( stond op negen maanden beurs) Ik gebruik af en toe de badolie en de droge huid zalf, heerlijk spul. Kijk maar eens op haar website.
Onze dochter heeft ook zo'n droge huid. Op advies van het cb smeren we vaseline lanette crème en gebruiken we badolie van Balneum (prima spul inderdaad). Verder smeren we nog met huidolie van Neutral, dat vet goed in.
Onze dochter had dat ook, was uiteindelijk wel eczeem. Van alles geprobeerd vaseline, vaseline lanette, cetomacrogol etc op advies van de huisarts. Het werd helaas daar alleen maar erger mee, waarschijnlijk omdat het juist teveel opsloot. Op advies van andere meiden hier Lipikar baume ap gehaald bij de apotheek en wow na één keer smeren was haar droge huid helemaal weg!! Eerlijk is eerlijk de eczeem verdween niet, daarvoor uiteindelijk hormoonzalf moeten smeren op advies van de dermatoloog. Maar ze had toen wel binnen één keer smeren haar zachte babyhuid terug. Ik heb het toevallig gisteren op een zeer droog plekje gesmeerd op mijn eigen voet en weer na één keer smeren klaar Het is hele fijne zalf die snel intrekt en fijn uitsmeert in tegenstelling tot de andere vette zalven. En er zit geen parfum en conseveringsmiddel in! Mijn dochter is inmiddels twee en is over haar eczeem heen gegroeid
Beetje late reactie (was een paar daagjes weg), maar bedankt voor alle tips! Ik heb idd veel gehoord over die Lipikar, beetje jammer alleen dat het zo prijzig is maar als t werkt, waarom niet. Vaseline lanette creme is toch gewoon de vaseline uit een tube die huisartsen vaak voorschrijven? (Ik heb gewerkt op een kdv en zag het daar erg vaak langskomen, van die tubes Vaseline) Dokter Leenarts en Avène ken ik nog niet, ga zeker even op de site kijken. Dus ik kan hier zeker wat mee, thnx!
Mijn oudste had baat bij die tubes vaseline (lanette) bij droge huid. Hij had alleen niet echt plekjes. De jongste had wel echt exceem achtige plekken. Vooral op zijn gezicht als baby. Daar werkte bepanthen meestal goed genoeg. Soms sloeg het door en dan gebruikte ik hormoonzalf van de huisarts. Dat hebben we 3 keer een paar dagen gebruikt denk ik, op maanden smeren. Inmiddels zijn de vlekken uit het gezicht. Maar nu zit het op zijn enkels. Dat gaat ook prima met bepanthen
Hier heeft dochterlief last van warmte eczeem, vooral op de rug, maar de hele huid voelt droog aan. Wij gebruiken lannette creme type 2, kinderarts heeft het ons vorig jaar al voorgeschreven. Soort van vaseline maar dan niet zo vet en het smeert makkelijk. Werkt hier als een trein!
Cetomacrogol creme en groninger badlotion. Beiden bij apotheek te krijgen. Groninger badlotion is te vergelijken met balneum. Is alleen veel goedkoper en ik vind het beter werken dan de balneum.
Mijn oudste heeft niet zozeer een droge huid, maar ik herken wat je schrijft over de plekjes in de knieholtes. Hij had dat ook, ook soms op zijn handen. Wat uiteindelijk de oplossing bleek? Ordinaire Nivea in de grote blauwe pot. Wie weet doet het je dochter ook goed. Succes!
Ik heb altijd een héle voorraad blauwe potten van Nivea in huis voor mezelf, dus ik ga het zeker eens proberen bij mijn dochter! Vind het zelf heerlijke creme, stom dat ik daar ook niet aan gedacht heb. Zit steeds alleen maar aan spulletjes speciaal voor kleintjes te denken En ipv de Balneum ga ik dan eerst eens de Groninger badlotion halen als dat zoveel scheelt qua prijs. Bedankt voor alle tips!!
Hier een mannetje dat onder behandeling staat bij de dermatoloog voor eczeem. Wij smeren 2x daags vaseline lanette (beter smeerbaar) en hiudt de huid lekker soepel. Alle zwitsal de deur uit en max 2x per week in een zemelenbadje, rest van de week wassen met een washandje. Als de plekjes (rug en buik) op komen zetten, moeten we om de dag smeren met een lichte hormoonzalf (doktersrecept) en als dat niet helpt dan een zwaardere hormoonzalf (emovate, ook doktersrecept).
Ik lees wel vaker over zo'n zemelenbadje en ik heb wel eens bij Kruidvat oid iets kant-en-klaars gezien, maar kan je ook een zemelenbadje zelf maken?
Erg super voor jouw kindje is Avène. De trixera lijn indien het gewoon een droge huid is, de xeracalm lijn voor als de huid ook jeukt. Maar ze hebben ook een speciale babylijn, op de huid van baby's aangepast (die ook snel droog is). Ze hebben crème, balsam (sterker dan de crème) en badolie.