Hoi dames, Ik zit een beetje te rommelen met de flesjes van ons meisje. Ze is nu 3 weken en vorige week woog ze 3 KG. Ze zit nu op 7 voedingen á 90 water + 3 scheppen. Deze drinkt ze elke keer op. Zou ze al meer mogen? Hoe doen jullie dit en wat zijn de tijden? Als wij de laatste fles om 23.30 geven komt ze rond 4.00 uur (ze mag doorslapen van het buro maar komt echt nog zelf dus) en dan weer rond 7.00/8.00. Nu waren wij gister door de wekker geslapen en had ze haar fles om 20.00 gehad en hebben we haar om 02.00 wakker gemaakt en vanmorgen om 06.00 uur!! Ze KAN dus wel doorslapen al snap ik dat dat nu nog niet vereist is. Ons schema nu (kan half uurtje afwijken): 07.00 10.30 13.30 16.30 19.30 23.30 +/- 04.00 Laat haar dan zelf komen, somds komt ze 03.00 andere keer 04.30 Ik ga sowieso dalijk het CB even bellen maar ben ook wel benieuwd naar tips/ervaringen. Ik hoor het graag!
op 3 w kan ik je niet helpen ( toen gaf ik bv ) op 4 w lagz e in ziekenhuis en mocht ze 8 keer 90/3 thuis heb ik dat verander naar 7 keer 120/4 ik verhoog gewoon als de flessene cht leeg zijn en als ze sneller terug komt, of blijft huilen na de fles dat ze niet genoeg heeft. ging eig allemaal van zelf. ook een fles eraf gooien deed ze zelf. volgens kind en gezin ( bij jullie cb) moest ze naar 6 fleeseen op ne moment. ja bij haar heeft da wa langer geduurd. ik volg haar. nu zit ze op 5 flessen. succes ah ja nooit boven de liter per dag gaan
We zijn vanaf vanmorgen al overgestapt na overleg CB. Ze heeft er nu 2 gehad van 120 en ook 2 x helemaal leeggedronken. Enige nadeel wel: Ze is al wakker/huilen vanaf haar fles 13.30. Pff, vermoeiend! Normaal begon het na die van 16.30 pas. Ze is alleen stil als ik haar vasthou of aan haar bedje sta maar kan dat toch ook niet heel de dag doen...
hoi, ook dat ken ik jammer genoeg nu kan een sprongetje zijn bij mijn meisje was hetr eflux, vanaf 4 w medicatie is het even beter eggaan tot week 8 terug hetzelfde zelfs rond week 12 opname ziekenhuis ( 2de keer al) krijsen niet willen eten, andere flesvoeding gaan geven ( de gewone nutrilon, gestopt met medictaie en eerder begonnen met groentepap op 14w ) en nu ios het eig vrij zalig ik zou zeggen als dit maandag nog is, ga eens langs KA en laat is onderzoeken of er reflux is. is het een sprongetje zou het tegen maandag of dinsdag al wel beter moeten zijn. maar kan je dus wel zeggen dat het waarschijnlijk wel over gaat, maar heb ook zo weken rondgelopen en snachts gaat het wel. dat hoor ik van nog mama's snachts gaat het wel met reflux, dus als het reflux is let er is op want ze de komende nachten doet of mss krampjes, heeft ze al stoelgang gehad???? succees
Mijn zoontje heeft ook reflux gehad dus op die signalen letten we ook zeker. Ik vind het nu nog erg vroeg om daar al een conclusie over te trekken... Af en toe slikt ze wel maar het is wel elke dag op dezelfde tijd, dus denk misschien toch eerder aan een huiluurtje. Maar ik hou het zeker in de gaten dus! Krampjes zou ook kunnen. Af en toe schopt/strekt ze wel dus ook daarvoor ga ik morgen iets in huis halen. Veel zuigbehoefte (speentje). Stoelgang is erg goed. Zo goed als elke dag, soms meerdere keren per dag (flesvoeding).
hoi, hoe is het nog gegaan?? hier heeft ze haar huiluurtje zo van 17u45 tot 18u45 is ze moe en raakt ze niet in slaap. ik moet zeggen dat ik op 3w wel zoiets had van hier klopt iets niet maar KA geloofde me niet, dan op 4w naar andere kinderarts geweest en die heeft haar zelfs toen opgenomen ( 4d ziekenhuis) en bleek het toch reflux te zijn zoals ik zelf al dacht. de eerste KA zei je kan dat pas zien vanaf 6w ong, terwijl die andere KA het dus eerder zag. ze zeggen ook vaak allemaal iets anders, zou zeggen volg je gevoel, doe ik ook. gr en succes
Ze sliep om half 8 en heeft netjes tussen de flessen door geslapen. Nu ben ik net wezen wandelen, niks aan de hand. Leg haar in bed en weer feest...