Hoi meiden, Een vraagje mét bijbehorende poll. Ik ga na de bevalling direct FV geven en vraag me of of het handig is om met name voor de nachtvoeding een flessenwarmer aan te schaffen. Mijn idee hierachter is dat ik/mijn man dan niet 's nachts naar beneden hoef om een flesje klaar te maken, maar dat ik het flesje al klaargemaakt boven kan neerzetten en dan alleen in de flessenwarmer hoef te zetten. Naar mijn idee is dit sneller, maar misschien vergis ik me hier wel gigantisch in. Dus....vandaar graag jullie mening hierover. Dank alvast.
Wij hebben er wel één (gelukkig overgenomen van schoonzus voor weinig geld), maar we hebben 'm welgeteld 2 keer gebruikt. Uiteindelijk bleek het voor ons prettiger en sneller om gewoon met de waterkoker te werken. (Die heb je al voor een tientje bij blokker als je er eentje boven zou willen zetten )
Ik heb er een genomen omdat ik geen magnetron heb, maar als ik een magnetron zou hebben gehad had ik hem niet gekocht denk ik. Magnetron is super snel gedaan en denk je bent toch al wakker dus dan maakt het volgens mij ook niet meer uit.
Ik denk dat naar beneden lopen en in de magnetron doen sneller is dan met een flesverwarmer. Wij hebben er wel één en die hebben we ook heel vaak gebruikt, maar ik geef borstvoeding, anders had ik er geen gekocht. Het duurt toch wel een minuut of 4 (gokje?) voordat de fles warm is.
Ik was toch maar al te blij dat hem had af en toen vooral toen ik borstvoeding gaf maar ook daarna laats gin hier de magnetron stuk en je moet och echt die flesjes en potjes warm krijgen ik heb er zelf 1 van de prenatal deze kan ook in de auto worden gebruikt handig voor op vakantie of een dagje weg
Ik zou het zelf niet doen op die manier. Met een magnetron is zóveel sneller! Ik heb hem bij de eerste in elk geval nooit gemist En volgens mij mag je flesvoeding toch ook niet klaarmaken om pas na een aantal uur te gebruiken??? Of is dat intussen alweer veranderd?
Oh, dat zou ik eigenlijk geeneens weten . @ All: Thanx voor de antwoorden ladies. De meeste van jullie vinden het dus eigenlijk zonde van het geld. In de magne gaat net zo snel. Voor nu ga ik er dan geen aanschaffen.
Hier ook geen, magnetron gaat net zo snel of zelfs sneller. Scheelt wel dat wij gelijkvloers wonen. Als de magnetron stuk zou gaan (of ik heb de oven in gebruik; tis een combi) dan zet ik het flesje gewoon in een klein steelpannetje en dan warm ik het au bain marie op. Niet ideaal, maar is ook in een paar minuten gebeurd.
wat je ook nog kan doen (en wat wij straks ook zéker gaan doen -bij de 1e woonde we in een flat, nu niet meer) . Is s avonds een thermosfles met heet water mee naar boven nemen. Als je kleintje honger heeft, giet je het hete water in de fles, even aanvullen met koud uit de kraan en dan de voeding (vanuit een poedertorentje) erin. Dan ben je ook zo klaar snachts. Flessenwarmer is hier ook niet gebruikt. Ik had er één die dus ook in de auto kon , maar een thermosfles werkt net zo gemakkelijk.
Wij doen gewoon een thermoskan vullen met gekookt water zetten we boven neer en pakken er iedere keer water uit als we het nodig hebben.... Daarna even laten afkoelen terwijl we de luier verschonen en dan kan ze drinken... Makkelijk en geen gedoe met naar beneden lopen, flessen warmers etc etc
Ik had bij mijn zoontje een flessenwarmer,deze gebruikte ik om mee te nemen,als we ergens op bezoek gingen ofzo.Thuis gebruikte ik gewoon de magnetron.Ik heb deze nog en zal hem ook weer gebruiken.
@ Athina & Kleintje: Oh ja, da's ook een goed idee inderdaad van die thermosfles. Ga ik zeker onthouden. Thanx!
Ik geef BV dus geen magne in gebruik vanwege slechte kwaliteit BV daarna. Dus beetje water koken in een grote mok en daar de fles in zetten. Daarna de pamper verschonen en dan zijn we binnen de vijf minuten klaar en dus is de fles dan op kamer temperatuur of iets warmer en bruikbaar.
Wij hebben geen magnetron dus ik ga wel een flessenwarmer halen, lijkt me dan de meest makkelijke oplossing, want wij hebben een huis met 3 verdiepingen en om nou midden in de nacht steeds op en neer te lopen lijkt me niks
Wij deden 50 procent gekookt water uit de waterkoker en 50 procent koud kraanwater. Werkte voor ons het makkelijkst Als we weg gingen, nam ik een thermofles mee of ik gebruikte gewoon de waterkoker bij iemand thuis.
Via marktplaats kun je eventueel eentje goedkoop overkopen. Ik heb dat gedaan. Maar hem vervolgens nooit gebruikt. Vond het niet handig. En potjes opwarmen..... Lotte heeft pas 2x een potje gegeten en dat gaat prima in de magnetron. Het is niet goed om melk vooraf klaar te maken. Sowieso gaat in koud water mengen niet goed. En af laten koelen zonder in koeling bewaren lijkt me niet goed. Je moet hem dan binnen een uur opmaken. Tip met thermofles is wel prima. Zo doe ik het ook onderweg. Maar magnetron is nog snelste manier denk ik. Je moet toch wakker worden voor schone luier te geven, fles te geven, even uitboeren....
Ik heb hem niet.... Maak de nachtfles met de waterkoker (aanzetten, zodra hij geluid begint te maken uitzetten....dan is het water 40 graden (meet het na met een thermometer)...Zodra je het poeder erbij doet koelt het water met 3 graden af, en heb je dus een perfect flesje van 37 graden!!! Ennnuhhh je zei dat je het flesje al wil klaar maken... Niet doen....Gemaakte flesjes mag je maar een uur "bewaren"! Je kan wel het poeder afmeten en in zo'n bewaardoosje doen...En het water al in de fles...Dat mee naar boven nemen en wanneer de kleine zich aandient het poeder bij het water droppen en dan in de verwarmer doen....
Je hoort inderdaad de melk pas klaar te maken als je hem gaat gebruiken. Dat van een thermosfles werkt wel makkelijk Ik heb mijn flessenwarmer te koop gezet... Voor 2 flessen is het helemaal makkelijker om gewoon naar de keuken te lopen En we hebben geen nachtvoeding meer.