Het is niet echt weer om aan jassen te denken Maar het houdt me op dit moment bezig. Ik ben in verwachting van de tweede en ik wil dit kindje nog meer gaan dragen dan onze oudste zoon. Nu ben ik uitgerekend in april, dus ik zal in het begin wel een draagjas nodig hebben. En de winter erna zal ik ook nog prima kunnen dragen, dus ik ben me wat aan het oriënteren op draagjassen. Dragen onder een gewone jas heb ik wel eens geprobeer, maar vond ik niet ideaal. Toen mijn zoontje wat ouder was, droeg ik hem gewoon over mijn jas en had hij zelf eenn jasje aan. Maar dat vond ik niet zo knus. Wat zijn jullie ervaringen met een draagjas? De meeste kun je ook tijdens de zwangerschap al gebruiken en kunnen ook nog gedragen worden zonder de inzet. Ziet het er danog wel een beetje leuk uit? De meeste zijn namelijk best wel duur, dus ik wil er wel graag lang plezier van hebben.
Ik heb ook nog weleens afbeeldingen gezien waarbij vrouwen een goedkope poncho vermaakten tot een met twee gaten (dus zowel voor jouzelf een als voor de kleine). Wil zelf misschien kijken of ik voor een leuke prijs ergens een poncho op de kop kan tikken en dan knippen, plus randje omzomen ed maar (vond zelf de meeste draagjassen nl wel erg prijzig ).
Alleen een poncho lijkt me toch wel koud in de winter. Wel lekker in het voor- en najaar, waarschijnlijk. Maar voor de echte koude (en natte) periodes lijkt een jas die echt dicht kan me toch fijner. @Marlet; ik kan alleen niet inloggen op dat forum. (gek trouwens, want voorheen kon ik er wel op zonder lid te zijn.)
Ik heb ook zelf een draagjas gemaakt. Kleine baby draag ik op mn buik, onder een te grote jas, de draagjas gebruik ik echt alleen voor rug dragen.
https://docs.google.com/document/d/1Xfiujl-fxG0_mscqbXM6l29Qi02sy2Qf49dD5PKia_A/edit?authkey=COeK_u4D&hl=en&pli=1# Hier een document waarin de instructies staan. Met minimale naaivaardigheden kom je echt een heel eind en als je een fleecevest gebruikt (fleece rafelt niet) dan is het helemaal een eitje, je zou het dan zelfs met de hand kunnen doen.
@Marlet: Dank je. Alleen zal het in minn geval eerder een AYM-jas worden.... (Ask Your Mother ) Die jas van MaM leek me ook wel wat. Heb jij hem toevallig zelf Maartje? Ik vind het zo jammer da je het niet gewoon in een winkel kunt uitproberen voor je zoiets bestelt.
Ik ben zelf ook een draagmama en ik draag altijd een fleece trui onder de doek en kleintje een jas aan. Dit als ze op mijn rug gaan. Voor buikdragen heb ik een poncho van H&M en die heeft een flinke kraag, als ik hem alleen draag issie echt koud omdat het in mijn nek waait. xxxxxxxxxxxx
Tupp, nee, ik heb hem zelf niet. Maar was even op internet aan het kijken voor je. Ik zou hem gewoon bestellen en terugsturen als je het niks vindt. Dat doe ik veel met zwangerschapskleding, omdat de collectie in de winkel vaak zo klein is. Bevalt me tot nu toe goed
Ik heb deze jas. Hij is niet heel erg charmant, maar met een kindje wat eruitpiept ziet het er al snel leuk uit. Het is wel een erg fijne jas. Hij valt groot! Ik weet niet waar je woont, maar anders mag je bij mij wel even komen kijken/ passen.. Ik woon in Almere.
@Mamalien: dat is lief van je! Helaas niet naast de deur voor ons. Tja, ik wil natuurlijk weer alles tegelijk, dus ik zou het wel fijn vinden als hij ook gewoon mooi staat als ik hem zonder kindje zou dragen. Maar ik houd hem -gezien de redelijke prijs- zeker in gedachte.