Wie ervaring met deze borstkolf?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door natjes, 26 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natjes

natjes Niet meer actief

Ladies,

De vorige keren heb ik altijd een borstkolf gehuurd, maar aanschaffen lijkt me dit keer toch prettiger.

Heeft iemand ervaring met deze kolf?

Sisi SBC-A20 Paars Elektrische Borstkolf
    De Sisi BabyCare elektrische borstkolf is een praktische borstkolf die ideaal is voor thuisgebruik. De borstkolf is volledig geautomatiseerd en kan met één hand bediend worden. De elektrische borstkolf bootst de natuurlijke borstvoeding na zodat de lactatie bevorderd wordt. De pomp heeft een variabele zuigkracht die je makkelijk kan aanpassen aan je behoeften.
    Wanneer je klaar bent met het afkolven kan je de meegeleverde speen op de fles zetten zodat je je kleine meteen kan voeden, of je kan de fles bewaren voor later. De Sisi elektrische borstkolt is eenvoudig te installeren en eenvoudig te gebruiken. De borstkolf kan opgeladen worden en zowel met accu als losgekoppeld gebruikt worden. Opgeladen kan de borstkolf ruim 2 uur gebruikt worden
    Eigenschappen
    Electrische borstkolf met zachte siliconen pad
    Instelbare zuigkracht
    Ideaal voor thuis, op het werk, op reis of in het ziekenhuis
    Klein formaat
    Effect van natuurlijke borstvoeding
    Gebruiksvriendelijk
    Op de borstkolf passen naast de meegeleverde fles ook Philips Avent flessen
    Gemakkelijk te reinigen
    BPA-vrij

Wordt geleverd inclusief:
    Elektrische borstkolf
    125 ml fles met bijbehorende speen en kapje
    Siliconen pad
    Oplader
    - See more at: Sisi SBC-A20 Paars Elektrische Borstkolf | MamaLoes Babysjop

2. natjes

natjes Niet meer actief

En deze?

Cangaroo Mommy Care Groen Elektrische Borstkolf
    De Cangaroo Mommy Care elektrische borstkolf is een praktische borstkolf die ideaal is voor thuisgebruik. De borstkolf is volledig geautomatiseerd en kan met één hand bediend worden. De elektrische borstkolf bootst de natuurlijke borstvoeding na zodat de lactatie bevorderd wordt. De pomp heeft een variabele zuigkracht die je makkelijk kan aanpassen aan je behoeften.
    Wanneer je klaar bent met het afkolven kan je de meegeleverde speen op de fles zetten zodat je je kleine meteen kan voeden, of je kan de fles bewaren voor later. De Cangaroo elektrische borstkolf is eenvoudig te installeren en eenvoudig te gebruiken. De borstkolf kan opgeladen worden en zowel met accu als losgekoppeld gebruikt worden. Opgeladen kan de borstkolf ruim 2 uur gebruikt worden
    Eigenschappen
    Electrische borstkolf met zachte siliconen pad
    Instelbare zuigkracht
    Ideaal voor thuis, op het werk, op reis of in het ziekenhuis
    Klein formaat
    Effect van natuurlijke borstvoeding
    Gebruiksvriendelijk
    Op de borstkolf passen naast de meegeleverde fles ook Philips Avent flessen
    Gemakkelijk te reinigen
    BPA-vrij

Wordt geleverd inclusief:
    Elektrische borstkolf
    210 ml fles met bijbehorende speen en kapje
    Siliconen pad
    Oplader
    - See more at: Cangaroo Mommy Care Groen Elektrische Borstkolf | MamaLoes Babysjop

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Van beide nooit gehoord maar het lijkt me niks.
    Heb je al geinformeerd bij je verzekering of je wat vergoed krijgt? Vaak staat er een x bedrag voor lactatiekundige, dit mag vaak ook aan toebehoren worden besteed.
    Hier de Medela swing maar volgend jaar ga ik aan Ardo Calypso kopen, ook best betaalbaar misschien is dat wat?

4. natjes

natjes Niet meer actief

Bij zorgverzekering (aanvullend pakket) valt alleen de huur van een borstkolf als er sprake is van ziekenhuisopname van de baby, anders niet.

Ik had zelf ook nog nooit gehoord van deze merken en kan op internet er niks over vinden.

Zal eens even.zoeken op degene die jij net aangaf!

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik had ook de Medela Swing en was er heel tevreden mee.
    Maar waarom zouden die die jij daar gevonden hebt niet goed zijn?
    Zolang de zuigkracht variabel is en je die zelf kan instellen, de pomp niet al te veel onderdelen heeft die je moet schoonmaken en het makkelijk in de hand ligt is het in orde denk ik.
    Verder vond ik het ook makkelijk dat je een speen kon zetten op het flesje van de Medela Swing en er zo een flesje van kon maken. Was trouwens speciale speen die zo goed mogelijk het drinken van de borst nabootst.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw

Ik heb toch echt mijn Medela swing vergoed gekregen bij menzis 2 weken terug ;)

7. natjes

natjes Niet meer actief

Serieus? ik kan ze natuurlijk bellen en er om vragen... Zou wel schelen!

8. natjes

natjes Niet meer actief

Het rare is dat ik nergens reviews erover kan lezen. Denk zelf namelijk ook wel dat er niet veel mis mee kan zijn. Het prijsverschil met andere merken is aanzienlijk!

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Jahoor , je kan mijn vraag op hun fb pagina vast ergens terug vinden ;)

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Voor heel intensief gebruik zou ik denk ik toch voor een van de A-merken (medela of Avent) gaan. Ik heb de Medela freestyle, een dubbelzijdige elektrische borstkolf, en die is me altijd heel goed bevallen. Nadeel is dat hoewel het dezelfde maat is, het net niet lekker past met andere smalle hals flessen, aan de kolf krijg je met andere flessen valse lucht en een andere speen op het medela flesje (dochterlief kon niet veel met de calma speen) leidt tot lekkages. Dus het is wat overgieten, maar verder was-ie ideaal! (en hij mag binnenkort weer uit de kast) Goedkoop is inderdaad anders.

Dus bedenk hoe lang en hoeveel je m wil gebruiken, en of je dat het waard vindt (als je de hele dag voor je werk op de weg zit, wil je ook niet in een fiat panda rijden, maar twee keer per week boodschapjes halen hoeft niet in een audi, dat idee)

11. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier ook een freestyle gehad, maar geen lekkageproblemen, ik gebruikte er regelmatig flesjes van dr Brown en flesjes van de hema op zonder problemen.

Ts: Van die twee merken die jij noemt komt geen van beide me bekend voor, maar ik zou denk ik kiezen voor een bekend, gerenommeerd merk zoals avent of medela

Deel Deze Pagina