Maxi cosi

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door marsja, 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marsja

    marsja Actief lid

    26 mrt 2007
    114
    0
    0
    Vraagje. Wat is het verschil tussen de maxi-cosi city en maxi-cosi cabrio (behalve het prijsverschil)? Is het prijsverschil het echt waard om voor de duurdere te kiezen? Ik ga hem alleen in de auto gebruiken, dus niet op de kinderwagen of zo. Het gaat mij alleen om comfort en veiligheid.

    Gaan de huidige maxi-cosi's echt tot ongeveer 15 maanden mee? Ik kan me herinneren dat de oude types (van een jaar of 10 geleden) maar tot 9 maanden mee gingen.

    Groeten, Monique
     
  2. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Volgens mij kan je de maxi cosi sity niet op zo een base doen, en de cabrio wel. Maar verder weet ik het ook niet.
    Misschien op www.maxi-cosi.nl?
    Zal zometeen ff kijken, maar moet nu weg.
    Groetjes.
     
  3. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    volgens mij gewoon een verschillend model.
    Wij hebben er 1 grats gekregen bij de kinderwagen Zou niet weten welke dat t is.

    Als ie niet veilig is verkopen ze m niet. Dus lijkt me niet dat je de duurste variant nodig hebt. Gewoon die kiezen die je t fijnste of mooiste vind.

    Voor op de kinderwagen enz maakt t ook niet uit
     
  4. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Volgens mij is de cabrio beter beschermd rondom de kleine, toch wat veiliger dan de citi. Verder kun je de zitting een beetje hoger zetten voor de 1e weken.
    Wij hebben voor die veiligheidsreden 3 jaar terug voor de cabrio gekozen.
     
  5. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    ik zou niet precies weten wat t verschil ertussen is. Weet wel dat de cabriofix als beste is getest (zie www.kinderstoeltje.nl) qua veiligheid. Dus ik zou persoonlijk daarvoor kiezen

    mbt hoelang een kindje in de maxi cosi kan. over t algemeen zeggen ze 9 maanden maar ik heb al genoeg kindjes gezien die er al vanaf 6 a 7 maanden niet meer inpassen. ligt dus ook heel erg aan hoe groot je kindje is.

    Groetjes,

    Baby4me
     
  6. Ik wist nog eens niet dat er 2 verschillende waren! #-o
    Onze maxi cosi is nog van het vorige model, er staat op: maxi-cosi citi.
    Deze was van mijn man zijn zus, en aangezien we de maxi-cosi alleen gebruiken voor in de wagen (niet voor op buggy te plaatsen enzo) vond ik het niet nodig om een nieuwe te kopen. Als onze MC 3 jaar geleden veilig was, zal die het nu nog wel zijn zeker?! :D
     
  7. Lindje1

    Lindje1 Nieuw lid

    10 aug 2007
    4
    0
    0
    De Cabrio heeft iets hoger zijkanten bij het hoofdje geloof ik. Bovendien past de Cabrio op de easyBase/easyFix. Dat betekent dat je het onderstel in je auto vastmaakt en daar de MC op vastklikt. Kan met de Citi niet. Dan moet je met gordels werken iedere keer als je hem in/uit de auto laadt. Daarom is de Cabrio veiliger getest dan de Citi (Cabrio geloof ik een 8 van de Consumentenbond en Citi een 7).

    Zo'n onderstel voor in de auto kost echter ook nog eens ongeveer 150 euro! Dat is wel handig om rekening mee te houden...

    We hebben zelf een Cabrio met easyFix besteld, maar hoeven het gelukkig niet zelf te betalen; het is aan alle kanten het eerste (achter)kleinkind, en dus krijgen we veel van de familie (nieuw, want niemand heeft iets staan!).
     
  8. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier ben ik weer, moest ff aan het werkt, zit hier nu behoorlijk illegaal namelijk! :oops:

    Er zit ook verschil in de afmetingen en Features(wat dat ook mogen zijn)

    Afmetingen
    Maxi-Cosi Cabrio
    Breedte binnenkant zitje (rond de heupen): 290 mm
    Breedte binnenkant zitje (rond het hoofdje): 230 mm
    Breedte binnenkant zitje (bovenaan product): 140 mm
    Diepte binnenkant zitje: 310 mm
    Lengte binnenkant zitje: 500 mm
    Hoogte (met draagbeugel omhoog): 570 mm
    Totale lengte: 700 mm
    Totale breedte: 440 mm
    Gewicht: 3,25 kg

    Maxi-Cosi Siti
    Breedte binnenkant zitje: 260 mm
    Totale breedte zitje: 435 mm
    Diepte binnenkant zitje: 300 mm
    Lengte van de rug zitje: 500 mm
    Totale lengte: 710 mm
    Gewicht: 2,75 kg

    Features:
    Maxi-Cosi Cabrio
    1. Side Protection System biedt betere bescherming tegen zijwaartse botsingen
    2. Geïntegreerde zonnekap, dus altijd beschikbaar en handig op te bergen
    3. Praktische haken houden harnasgordel opzij
    4. Ergonomische draagbeugel
    5. Ideaal 3-in-1 reissysteem met wandelwagen en kinderwagenbak van Maxi-Cosi en Quinny
    6. Met één hand gemakkelijk de gordels strak te trekken
    7. Drukknop voor het verstellen van de draagbeugel
    8. Handige opbergruimte
    9. Bekleding is eenvoudig te verwijderen en tevens wasbaar (bekledingen zijn los verkrijgbaar)
    10. Inclusief: gordelbeschermers en zonnekap
    11. Eenvoudige installatie en een minimale kans op verkeerde installatie in combinatie met Maxi-Cosi EasyFix of Maxi-Cosi EasyBase

    Maxi-Cosi Siti
    1. Ergonomische draagbeugel
    2. Ideaal 3-in-1 reissysteem met wandelwagen en kinderwagenbak van Maxi-Cosi en Quinny
    3. Inclusief zitverkleiner voor extra steun aan hoofd en rug
    4. Met één hand gemakkelijk de gordels strak te trekken
    5. Drukknop voor het verstellen van de draagbeugel
    6. Handige opbergruimte
    7. Bekleding is eenvoudig te verwijderen en tevens wasbaar (bekledingen zijn los verkrijgbaar)
    8. Inclusief: zitverkleiner, gordelbeschermers en zonnekap
    9. Goedgekeurd voor gebruik in vliegtuig (zie ook www.tuv.com)

    Er staat trouwens volgens mij wel een foutje op de site van maxi cosi,
    Bij de specificaties over de stoeltjes staat bij de gewichtsklasse het volgende:
    Cabrio,Groep 0+ / voor baby’s tot 13 kg. Vanaf de geboorte tot 12maanden
    Citi, Groep 0+ Voor baby's van geboorte tot 3,5 maanden, tot 13 kg.

    Maar tot 3.5 maanden? en dan al 13 kilo, ik heb er geen verstand van, maar zo veel komt een kleintje toch niet aan in 3.5 maanden?
     
  9. Chelsea

    Chelsea Bekend lid

    6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Die easy base/easy fix kan niet in iedere auto.
    Het is vanaf een bepaald bouwjaar van de auto.
     
  10. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    heel veel autos hebben niet zo`n easy fix systeem in de auto, dan heb je dus niets aan zo`n base.

    wij hebben de city, en die is gewoon prima hoor, hij is absoluut niet onveilig. en ben niet van plan om iedere keer een nieuwer model te gaan kopen. en deze past ook prima op mijn kinderwagen, de buzz
     
  11. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Dit is niet waar.
    Je kunt die base ook met gordels vastmaken. In onze vorige auto hadden we wel isofix en in onze huidige auto niet en de base zit er toch echt weer in!
     
  12. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    De duurdere heeft dat systeem wat extra veilig is bij een aanrijding vanaf de zijkant... vond ik wel erg belangrijk dus wij hebben deze.
     
  13. Mijn wagen heeft een isofix systeem maar deze achterbank is te klein, de MC past er niet op :rolleyes:
    Mijn man zijn wagen is nochtans recenter maar heeft geen isofix systeem!
    Ik heb ook eens navraag gedaan toen in de winkel, en je kan de MC met isofix systeem idd ook gebruiken in een wagen zonder isofix en hem dan met de gordel vastmaken maar dan is het effect van de isofix er wel niet meer en dan betaal je eigenlijk meer voor niets.
    Aangezien er hier binnenkort waarschijnlijk een grotere wagen zal komen (ja zeg, zo een kleintje brengt veel verhuis met zich mee! #-o ) met isofix gaat onze autostoel (binnen X aantal maanden) ook van MC zijn met isofix! Want dat is idd het veiligste! (op dit moment, binnen 3 jaar zal men dit waarschijnlijk weer als onveilig bestempelen omdat er iets nieuws is ... :-k )
     

Deel Deze Pagina