Hoeveel flessen bij 4 maanden?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Romymama, 7 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Hoeveel flessen geven jullie je kindje van 4 maanden?
    Mijn meisje krijgt 4 x 180/6 sinds 2 weken. Hiervoor kreeg ze 5 x 150/5 maar voor de laatste moest ik haar altijd wekken. Deze eraf gehaald en ze slaapt nog steeds prima de nacht door.

Nu kreeg ik gisteren de opmerking van iemand dat een baby van 4 maanden echt nog 5 flessen moet drinken. Is dit zo?

Ben benieuwd hoeveel jullie kindjes krijgen. Ze is overigens rond de 5.7 kilo.

2. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Ik heb trouwens ook contact gezocht met het cb en die bevestigen dat ze eigenlijk nog wel meer "moet" drinken.

Ik ben benieuwd of ik dan beter terug kan gaan naar voeden om de 3 uur en dan 5 flesjes of tussendoor een kleiner flesje?

3. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    als ze niet meer wil kun je hoog of laag springen maar dan nemen ze t toch niet.

Zo uit mijn hoofd. Meen ik dat ze vanaf 6 kilo 4 flessen mogen of hoe je het ook noemt.

hier een dame die ook bijna direct van 5x150 van naar 4 x 180 gegaan
    is.
    Als je dochter tevreden is mooi zo laten

groetjes jolanda

4. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    o ja. Toen ze op 4 flessen zat wist ik ongeveer hoe laat ze de fles moest geven, zodat ze 9 van de 10 keer doorsliep. Als ze dan te vroeg uit kwam op haar 'schema' dan schoof ik de boel nog wel es wat op met een klein flesje tussen door.

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dl drinkt vanaf haar geboorte 2,5 weken geleden een fles te weinig per dag..
    ik heb dit van de week voorgelegd aan het cb dat ze volgens de richtlijnen dus eigenlijk wat te weinig drinkt.
    zij zei tegen mij dat zolang je kindje goed groeit en tevreden is er niks aan de hand is.
    en ook dat die richtlijn een gemiddelde is en dat daar heel veel variaties in zijn die meer of minder nodig zijn.
    zolang je kindje tevreden is met 4 flessen en goed groeit is er dus niks om je zorgen over te maken..

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik kijk niet naar het aantal flessen of cc, maar naar het aantal schepjes voeding. Je mag per 24uur 30schepjes voeding geven. (=1liter). Je zat op 25schepjes en nu zit je op 24schepjes. Dit is dus maar 1schepje minder als je deed, dus geen hele grote overgang. (Heb je wat reserve voor een groeispurt of eventuele nachtvoeding)
    Met mijn oudsten zat ik al snel op het maximum van 30schepjes en nu bij de jongste zit im op 27schepjes en dat wil ik ook zo houden om wat achter de hand te hebben. (Zolang hij dat accepteert)
    Zolang je kindje tevreden is en goed groeit is het prima lijkt mij.

7. A l i e s j e

A l i e s j e Actief lid

10 mrt 2013
    267
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier al een maand op 4 flessen. Slaapt goed, groeit iets te goed :D een vrolijk kind. Gewoon kindje volgen. Ze geven vaak goed zelf aan waar ze behoefte aan hebben.

8. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik had dit ook al zo vroeg. op het cb zeiden ze ook dat 5 flessen beter zou zijn maar dan moest ik haar altijd wakker maken.
    Door op verzoek te geven sliep ze veel beter maar kwam ik ook maar op 4 flessen ( al vanaf 3,5 maand)

Ik ben wel tussendoor een paar keer extra gaan wegen om te kijken of ze niet afviel ofzo.
    Vanaf dat we het zo deden sliep ze ook door.

Nu vanaf 5.5 maand krijgt ze trouwens wel weer een nacht fles. Ze word weer snachts wakker dus denk dat ze het wel nodig zal hebben.

9. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ik ben ook pro meerdere kleinere flessen. Maar als jou kindje het hier goed op doet zou ik niet gaan rommelen met flessen.

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Zl zat met 12 weken ook op 4 flessen en soms een 'tussendoortje' van 60cc.
    Het werkte bij hem ook echt niet meer om hem wakker te maken om 23u voor de 5e fles. Daar dronk ie een paar slokken van en sliep zo diep weer in. Dus eens zonder geprobeerd en dat ging goed. Hij kreeg om 20u de laatste fles en om 6:30 / 7u de eerste.

Cb vond ook dat ik tot 5 maanden die late fles moest geven, maar dat werkte dus echt niet. Zl groeide prima, dus blijkbaar had ie het niet nodig.

Voor die tijd dronk hij meer dan de richtlijn 150 x gewicht, dus wellicht heeft dat er ook mee te maken.

Gewoon lekker je kindje volgen, zolang ze het goed doet. Daar worden jullie beide waarschijnlijk het gelukkigst van:D:D

11. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Hier ook al sinds dat ze 2,5 maand is 4 flessen... Erg vroeg, ik weet het, maar dochter heeft dit zelf zo geregeld. Ze groeit verder goed en is heel erg tevreden dus we laten het lekker zo :) Ben ook een voorstander van voeden op verzoek en als dochter dat zelf zo wil vind ik het prima!

12. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Bij mij zei het cb met 4 maanden juist dat ik naar 4 flessen moest. Maar mijn zoon is dan ook al 9,5 kg...

13. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Ik kijk puur naar de behoefte van mijn dochtertje.
    Ze is 13 weken en krijgt 6x135 cc.
    Ene x drinkt ze hem wel op andere keer niet.
    Als ze hem elke x op drinkt en eerder komt voor de voeding ga ik haar 150/5 aanbieden en ook daarvan mag ze zelf weten wat ze op drinkt. Ik ga niks meer opdringen is mijn ervaring.
    Vol is vol. Wij hebben ook de ene dag meer trek als de andere dag.
    Heb dit ook besproken mmet het cb en die vind dit ook gewoon goed en al vonden ze het niet goed ik doe wat mijn gevoel mij ingeeft en wat mijn dochtertje aangeeft..

14. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Amen! ;) Helemaal mee eens! Vooral wat je schrijft over het CB!

15. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Ja Jinx ik was eerst ook heel onzeker en hield me echt vast aan de richtlijnen maar dat werkt totaal niet!
    Ieder kind is anders en heeft andere behoeftes daarom is mijn ervaring kijk puur naar wat je kind aangeeft.
    Nu is het zelfs zo de laatste dagen dat ze haar laatste avondfles voor de nacht laat staan dus denk dat ik langzamerhand die fles maar af gaat schaffen want ga het er ook niet in proppen en komt ze dan snachts een keer voor de fles vind k het ook prima als zij zich daar goed bij voelt..

Kortom: kijken naar de behoefte van je kind en niet naar de richtlijnen want het werkt niet allemaal volgens het boekje al wil het cb dat beweren.

16. Emihan

Emihan Actief lid

18 aug 2015
    474
    68
    28
    Mijn dochter drinkt 6a7 x 120+4. Heel lastig af en toe, maar grotere flessen krijgt ze echt niet naar binnen. Ze gaat om 19:00 uur naar bed en slaapt tot een uur of 5. Ze woog 2 weken terug 5610 gram

17. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hier hebben we ook soms dagen dat hij maar 4x drinkt. Meestal nog wel 5/6 keer. Ik geef voeding op verzoek en zolang hij tevreden is vind ik alles best!
    Bij het cb vonden ze het helemaal goed :)

18. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Hier sinds kort ook 4 flesjes van 180+6 en mijn zoontje regelt het helemaal zelf. Heb zelf Alleen de eerste 2 weken met een voedingsschema gewerkt en dat was geen succes. Hij hield zijn kaken stijf op elkaar, dus ik merk het vanzelf wel wanneer Zl wil eten.
    Al maken we hem wel wakker voor zijn laatste avondfles ergens tussen 10 en 11 en dat gaat prima en dan slaapt hij door tot 8:00 en 9:00
    En hij groeit goed dus het werkt voor ons prima.

Deel Deze Pagina