Welke Draagzak makkelijk omdoen na autorit

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Suuzan, 6 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ik ben me aan het oriënteren op een draagzak. Eentje die je vanuit de auto makkelijk omdoet (voor tijdens een boodschap ofzo) Bij sommigen moet je zoveel stappen uitvoeren dat het me niet handig lijkt. Of is een draagzak buiten omdoen sowieso niet handig??

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Elke ergonomische draagzak voldoet aan je eisen. Is echt in 3 klikken gebeurd daar wen je zo aan! Mijn man kan na 6 jaar nog de buggy niet inklappen maar klikt wel moeiteloos z'n kinderen op de rug of buik in de draagzak. Wij hebben een tula en een ergo baby. Manduca, bondolino, by kay voldeden ook allemaal. Stokke en babybjorn zijn niet ergonomisch dus zul je minder lang kunnen gebruiken (met onze ergonomische dragers heeft hij vanavond onze zeurderige oververmoeide 4 jarige van 17 kilo nog meegenomen op een wandeling)

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik ben fan van de kodaki Flip en Fidella fusion

Beide van draagdoeken stof beiden verstel ( kodaki alleen in breedte Fidella ook in hoogte ) en echt letterlijk in 20 seconden om.

4. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    De marsupi! Super fijne draagzak!

5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    En mocht je met bovenstaande reacties nog niet genoeg tips hebben, kan ik je de Storchenwiege aanraden.

6. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

En ik de Manduca

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

In ieder geval een draagzak die gelijk kan ;)
    De tula kan bv pas vanaf 68, en in de praktijk pas vanaf een goede 74

Die handigheid krijg je vanzelf, met een zak helemaal
    Ik knoopte zelfs op een gegeven moment gewoon buiten

Kijk eens op draagpraat op facebook.

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    wat ook kan, is een ringsling, vind ik zelf nog sneller/makkelijker.
    kind erin, strak trekken en klaar. maar goed. draagzakken heb je veel keuze in, zou sowieso voor een ergonomische gaan

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Oh ja die was zo fijn!

10. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Helemaal mee eens! Heb hem bij mijn zoontje veel gebruikt in het begin. Ging bijvoorbeeld lekker met de hond naar het bos en nam zoontje (vanuit de auto) dan lekker mee in de draagzak :)

11. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Oh wat veel tips!!! Dank jullie wel!!!Ga m'n best doen;)

12. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Nadeel vanuit de auto een draagzak omdoen is dat je makkelijker onder je jas draagt. In de winter zou je dan eerst je jas uit moeten doen, draagzak om en jas weer aan.
    Verder is dragen wel heel erg aan te raden! Bij mn zoon heb ik nooit gedragen, maar mijn dochter draag ik vaker dan dat ze in de kinderwagen ligt.
    Ik heb een boba carrier 4G en een draagdoek van little frog.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vond de Storchenwiege niet fijn. De banden zijn te smal en ik kreeg snel last van mijn rug / nek. De druk zit echt bovenop je schouder en je kunt het niet verdelen naar de zijkant van je schouder / bovenarm. (Zoals je wel kunt doen met een draagdoek door de doek breder uit te spreiden.)
    Ik ben zelf groot fan van de ScootaBaby. Ondanks dat het een a-symmetrische drager is, kan ik het daarmee veel langer volhouden dan met de Storchenwiege. Maar dan moet je kindje al wel echt rechtop kunnen zitten.

14. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    En op de facebook groep draagpraat kan je veel tips vinden over dragen.

15. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Voor newborn kan ik de storchenwiege juist wel aanraden. Inderdaad wat dunnere (maar gepolsterde!) banden die je kruislings over je rug draagt. Hierdoor zat de druk mooi verdeelt over mijn gehele rug (onderrug dus door de klikband). Nadeel vond ik wel met buiten omdoen dat de banden de grond raken.

Nu heb ik een kokadi flip. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. De babyvariant kan vanaf de geboorte doordat deze heel klein gemaakt kan worden. Ik draag mijn zoon nu in de toddler variant (10.5kg en 84cm). In een kleine minuut zit hij op mijn rug en zwiep ik mijn draagjas over ons heen.

Enkele geschikte newborndragers;
    -emeibaby
    -storchenwiege (schouderbanden knopen)
    -kokadi flip baby
    -kokadi tai tai baby (schouderbanden knopen)
    -isara babydrager (vanaf maat 56)
    -ergobaby adapt
    -marsupi (goed betaalbaar)

Eventueel kun je ook nog kiezen voor een ringsling of een meitai.
    Een meitai is een draagzak waarbij je de heupband en de schouderbanden moet knopen. De meitai heb je ook weer in verschillende maten maar voor een newborn is het belangrijk dat deze verstelbaar is. Bijvoorbeeld de mooie diva essenza of een hoppediz.

Er zijn veel meer merken met draagzakken. En ongetwijfeld ook veel meer voor newborns geschikt. Sommigen gebruiken daarbij een insert, zoals ergobaby, tula en in mindere mate ook de boba. In werkelijkheid betekent het eigenlijk dat de zak nog te groot is. Een insert zorgt ervoor dat de ergonomie niet ten goede komt voor de baby, en ze zijn vaak behoorlijk warm!

Een goede tip is ook een draagconsulent benaderen. Soms hebben ze ook inloopochtenden waarbij je verschillende dragers kunt voelen en proberen. En vooral niet naar een babywinkel gaan. Op de ergobaby, manduca en bykay na is het niet veel soeps qua draagzakken.

16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ben fan van Tula. Je kan er ook een newborn set in gebruiken maar daar heb ik geen ervaring mee. denk dat ik zelf dan gewoon voor een doek zou gaan ondanks dat dat wat onhandig knopen is als je uit de auto stapt.

17. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik kom ook even invallen :) Jij kent er veel van precies!
    Ik wil graag een draagzak die ik meteen vanaf de geboorte kan gebruiken zonder incert, en die zo lang mogelijk te gebruiken is (tot maat 86 of 92?)
    Emeibaby vind ik er zo slordig uitzien met die flap.
    Ik had mijn oog al laten vallen op de Kokadi Flip Baby.
    Nu lees ik over Isara (nog nooit van gehoord). Welke is het langste te gebruiken? Kokadi of Isara? Isara is net wat goedkoper...
    Welke zou jij aanraden van deze 2?

18. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik val even in, want ik draag ook al een tijdje

Kokadi is van draagdoekenstof, Isara van gewoon canvas.
    Dan heb je ook bijvoorbeel Beco Gemini, die een ingebouwde insert heeft en dus ook voor kleine maten is.

Persoonlijk vind ik draagdoekenstof fijner, dus dan kom je uit op merken als:
    Kokadi
    Wompat
    Fidella
    Emeibaby
    Storchenwiege
    Een heel enkele Tula

Het is natuurlijk waar je eigen voorkeur naar uitgaat. Mijn advies is een pasafspraak bij een consulent te maken (sommige hebben inloopochtenden/middagen, dan betaal je er niks voor) en te kijken welke lekker zit.

Welke plaats woon je? Misschien zit er een consulent/winkel in de buurt

19. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Dankjewel!
    Ik woon in BE , net over de grens, vlakbij Roosendaal - Bergen op Zoom - Ettenleur.
    Waar kan ik info vinden over een consulent?
    Dat doe ik dan na de geboorte veronderstel ik?

20. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Een consult kan ook tijdens je zwangerschap. Als je met een doek wilt dragen, kun je zelfs je buik ondersteunen met de doek. Persoonlijk heb ik een doek denk ik net zo snel om als een draagzak (voor even snel gebruikte ik mijn ringsling, maar ik vind mijn dochter daar nu te zwaar voor met 13,5kg. Met een ringsling draag je asymmetrisch)

Dragen kun je leren – Draagconsulente regio Woensdrecht – Bergen op Zoom – Roosendaal zit in Roosendaal. De consulente heeft ook verschillende draagzakken, dus je kunt daar gewoon passen wat je het fijnste vindt.

Deel Deze Pagina