Flessenwater koken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Snowtje, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Kan je flessenwater ook koken? Misschien een domme vraag, maar we gaan volgende week op vakantie en voor de flesjes wil ik graag bronwater gebruiken (water uit de kraan is daar niet zo goed), maar kan je dat ook gewoon koken in een waterkoker??

Alvast bedankt voor de reacties :)

2. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Ik denk het wel, maar is het wel nodig om het nog te koken? of bedoel je om het warm te maken? in dat geval zou ik het anders doen, namelijk fles klaarmaken en dan in een maatbeker oid hangen met heet water. Soort au bain marie verwarming.

3. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    het is idd om de fles warm te maken (er is geen magnetron).
    Goede tip, daar had ik nog niet over nagedacht, maar is ook een goede optie. Bedankt!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tuurlijk kun je flessenwater koken, sterker nog als de fles al wat langer open is MOET je het koken.

Als je op vakantie bent is de makkelijkste manier om snel een fles op temperatuur te hebben:
    -fles vullen met helft van benodigd water, dat net gekookt heeft.
    -poeder hierin oplossen
    -aanvullen met andere helft van water, koud, zo uit verse fles mineraalwater

5. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bovenstaande manier wilde ik in eerste instantie inderdaad toepassen, maar begon te twijflen of je flessenwater wel kan koken. maar dit kan dus blijkbaar! Dus dat is mooi :) Bedankt!

6. misa

misa Niet meer actief

Dat kan!

7. adi

adi Niet meer actief

Ik ben nu wel benieuwd waarom jij dacht dat het niet KAN :D:(:D

8. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihi ja ik heb dus geen idee :D voor mijn gevoel is flessenwater toch anders dan water uit de kraan. weet niet wat ze ermee doen voordat het in de fles gaat en of dat kwaad kan als je het kookt. Tja, gek he.. ;)
    maar beter maar even vragen voor de zekerheid :p

Deel Deze Pagina